جاباما
۹۳۱۶۷۶
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

ایرباس، پهپاد مخفی خود را توسعه داد

شرکت هواپیماسازی اروپایی "ایرباس" (Airbus) با همکاری "وزارت دفاع فدرال آلمان" موفق به توسعه پهپادی جدید به نام "لوت" (LOUT) شده است.

ایسنا: شرکت هواپیماسازی اروپایی "ایرباس" (Airbus) با همکاری "وزارت دفاع فدرال آلمان" موفق به توسعه پهپادی جدید به نام "لوت" (LOUT) شده است.

ایرباس در سال ۲۰۰۷ به صوت مخفیانه ساخت یک پهپاد مجهز به فناوری رادارگریزی را آغاز کرد و از سال ۲۰۱۰ همکاری خود را با وزارت دفاع آلمان برای توسعه این پهپاد آغاز کرد.

ایرباس، پهپاد مخفی خود را توسعه داد

این پروژه در سال ۲۰۱۰ پشتیبانی وزارت دفاع فدرال در آلمان را دریافت کرد و عملیات ساخت آن در تاسیسات ایرباس در شهرهای برمن و منچینگ ، بایرن ، آلمان انجام شد.

این هواپیمای بدون سرنشین که لوت نام دارد از دید رادارها مخفی خواهد ماند و رادارها قادر به شناسایی آن نخواهند بود زیرا مجهز به فناوری رادار گریزی است.

ایرباس، پهپاد مخفی خود را توسعه داد

تکنولوژی رادارگریزی که "LO technology" (تکنولوژی کم دیده شدن) هم نامیده می‌شود، یک زیر مجموعه از تاکتیک‌های نظامی و اقدامات متقابل الکترونیکی منفعل است که شامل طیف وسیعی از تکنیک‌های مورد استفاده در هواپیما، کشتی‌ها، زیردریایی‌ها، موشک‌ها و ماهواره‌ها برای کمتر دیده شدن شان در برابر رادار، امواج فروسرخ و دیگر روش‌های تشخیص می‌باشد.

ایرباس، پهپاد مخفی خود را توسعه داد

همچنین گرمای ساطع شده از پهپاد لوت بسیار اندک خواهد بود و آنقدر بی سر و صدا پرواز می‌کند که تشخیص آن تقریبا غیرممکن خواهد بود.

ایرباس چند تصویر از مدل‌ آزمایشی این پهپاد منتشر کرده که نشان می‌دهد بلندی و طول بال‌های مدل آزمایشی ۱۲ متر است.

این پروژه تا کنون رونمایی نشده بود و اکنون شرکت ایرباس فاش کرده است که این هواپیمای بدون سرنشین اولین پرواز آزمایشی خود را در سال ۲۰۲۶ انجام خواهد داد.

پیش بینی می‌شود پهپاد لوت به سیستم جدید ضربت آینده هوایی (FCAS) کمک کند. سیستم جدید ضربت آینده هوایی، سیستمی است که در آلمان ، فرانسه و اسپانیا در حال توسعه است.

لوت برای حمله به سیستم های راداری نیز قابل استفاده است. همچنین انتظار می رود کل سیستم جدید ضربت آینده هوایی در سال ۲۰۴۰ برای استفاده آماده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج