جاباما
۹۳۱۷۶۷
۲۱۶ نظر
۵۰۱۵
۲۱۶ نظر
۵۰۱۵
پ

همان اینترنتِ فیلترشده‌ی مردم را پس بدهید

یک هفته از قطعی اینترنت در کشور می‌گذرد و بسیاری از مردم به واسطه شغل یا ارتباطات عادی روزانه خود دچار مشکل شده اند؛ با این حال از اظهارات پراکنده مسئولان خبر قطعی و مهمی دستگیر کسی نمی‌شود و گویا قرار نیست کشور از این بلاتکلیفی رها شود.

انتخاب: یک هفته از قطعی اینترنت در کشور می‌گذرد و بسیاری از مردم به واسطه شغل یا ارتباطات عادی روزانه خود دچار مشکل شده اند؛ با این حال از اظهارات پراکنده مسئولان خبر قطعی و مهمی دستگیر کسی نمی‌شود و گویا قرار نیست کشور از این بلاتکلیفی رها شود.

اتفاق بی سابقه

قطعی اینترنت همزمان با روز دوم اعتراضات به افزایش قیمت بنزین در کشور آغاز شد؛ اتفاقی که نه در حوادث سال ۸۸ سابقه داشت و نه در رویداد‌های دی ماه ۹۶. اما این بار تصمیم غیرمنتظره‌ای گرفته شده. به گفته جانشین فرمانده سپاه اعتراضات از روز دوم یعنی شنبه ۲۵ آبان در ۲۸ استان و بیش از ۱۰۰ شهر کشور رنگ و بوی جدی تری گرفت. در این بین گویا تدبیر مسئولان برای کنترل اوضاع قطعی اینترنت بوده. با این حال مشخص نیست که چرا با وجود آنکه از سوی مسئولان گفته شده اعتراضات در ۴۸ ساعت یعنی تا روز دوشنبه ۲۷ آبان ۹۸ «جمع و جور» شد، هنوز خبری از وصل شدن اینترنت نیست.

چه کسی اینترنت را قطع کرد؟

یک روز پس از قطعی اینترنت، یک مسئول مطلع در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ایسنا گفت: محدودیت دسترسی به اینترنت با تصویب «شورای امنیت کشور» صورت گرفته و زمان پایان آن هنوز مشخص نیست. کمی بعد وزیر ارتباطات نیز این موضوع را تایید کرد.

شورای امنیت کشور زیر نظر وزیر کشور است؛ از این رو تعدادی از نمایندگان مجلس نیز به این موضوع واکنش نشان دادند. تا جایی که علی مطهری با بیان اینکه با بازگشت آرامش به کشور ادامه قطع اینترنت ضرورتی ندارد، گفت که اگر وزیر کشور به قطعی اینترنت ادامه دهد، حتی امکان استیضاح او نیز وجود دارد. طیبه سیاوشی هم از تذکر ۱۱ نماینده به وزیر کشور برای قطع اینترنت خبر داد.

اینترنت داخلی؟

در روز‌های قطعی اینترنت، سایت‌های داخلی که گویا سرور آن‌ها در داخل کشور است، همچنان فعالند، اما سایت‌های خارجی کاملا قطع شده اند، حتی موتور جستجویی مانند گوگل. شبکه‌های اجتماعی خارجی نیز کاملا قطع هستند حتی واتس اپ. اما شبکه‌های اجتماعی داخلی فعالند. برخی مسئولان و شخصیت‌ها در این میان از این موضوع استقبال کرده اند و حتی با همراهی صداوسیما تلاش کرده اند تا ثابت کنند این وضعیت به نفع مردم است؛ چراکه به گفته آن‌ها کشور از تهدیدات خارجی در امان می‌ماند و در ضمن، امور ضروری مانند امور بانکی داخلی همچنان برقرار است.

نقض ادعای کافی بودن اینترنت داخلی

در حالی که موافقان قطعی اینترنت از بی نیاز بودن به شبکه جهانی اینترنت صحبت می‌کنند و حتی حجت الاسلام سید احمد خاتمی، در نماز جمعه تهران قطعی اینترنت را از تدابیر «ستودنی» خوانده و خواستار ادامه قطعی آن شده، اصناف گوناگون از اختلال و حتی توقف فعالیت‌های خود در پی قطع اینترنت خبر می‌دهند.

همان اینترنتِ فیلترشده‌ی مردم را پس بدهید

به طور مثال، جامعه تورگردانان ایران به شورای عالی امنیت ملی نامه نوشته و اعلام کرده «ارتباطمان با توریست‌ها و آژانس‌های خارجی کاملا قطع شده است و خبر نداریم چه تصمیمی برای سفر به ایران گرفته‌اند.» دبیر کل کانون صرافان ایران هم گفته که امکان ارسال حواله‌ها وجود ندارد و از طرفی ساز و کار مالی با خارج از کشور با مشکل مواجه شده. او گفته: «در گزارش‌های تلفنی از آنجایی که هیچ یک از گزارش‌ها مستند نیستند نمی‌توان به این گزارش‌ها اعتماد داشت و با ریسک جعل اسناد و حواله‌ها، تایید‌های نابه جا مواجه هستیم.

به همین دلیل است که صرافان ترجیح دادند که فعلا کار را متوقف کنند.» قطعی اینترنت فقط مشاغل بخش خصوصی را تعطیل نکرده، حتی بخش‌های مهم دولتی نیز مختل شده اند.

به طور مثال، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طی سال‌های اخیر اقدام به انتشار جزییات کیفیت هوا، پیش‌بینی آلودگی برای روز‌های آینده، سرعت و جهش و باد، بارندگی و... می‌کرد، اما طی روز‌های اخیر جزییات کیفیت هوای تهران که پیش از این روی سایت یا اپلیکیشن این شرکت قرار می‌گرفت به روز رسانی نشده. شهیدزاده مدیرعامل این شرکت گفته: «ما بخشی از اطلاعات خود را برای پیش‌بینی هواشناسی و آلودگی هوا از سایت‌ها و مدل‌های جهانی تامین می‌کنیم.

اختلالات به وجود آمده در اینترنت کشور، سبب شده است که به این اطلاعات جهانی دسترسی نداشته باشیم و در نتیجه نتوانیم پیش‌بینی آلودگی هوا برای روز‌های آینده، جهش وزش باد و مقدار بارندگی را روی سایت خود بارگذاری کنیم.»

رکوردشکنی عجیب!

در شرایطی که امکان دسترسی به سایت‌های خارجی وجود ندارد، دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در چند روزی که اینترنت دچار اختلال و محدودیت شده رکورد ترافیک داخلی را شکستیم، گفته است: مردم در مقابل برخی از خدماتی که از سوی پلت‌فورم‌ها، پیام‌رسان‌ها و موتورجست‌وجو‌های خارجی ارائه می‌شد به جایگزین‌های داخلی مراجعه می‌کردند. این رکوردشکنی در حالی است که مردم هیچ انتخاب دیگری برای گذران امور شغلی و زندگی روزمره خود نداشته اند و از این رو، چنین رکوردی که به مثابه گلزنی در زمین خالی و بی رقیب است، افتخاری برای کسی محسوب نمی‌شود.

بلاتکیفی

فارغ از چرایی قطع اینترنت که واکنش‌های جهانی نیز در پی داشته، عدم اطلاع رسانی صحیح مسئولان نیز سردرگمی مردم را بیشتر کرده. دبیر شورای عالی فضای مجازی روز ۳۰ آبان گفته بود امروز جلسه‌ای برای تصمیم گیری درباره اینترنت برگزار می‌شود. پیشتر علی ربیعی سخنگوی دولت روز ۲۷ آبان درباره قطعی اینترنت گفته بود «تلاش می‌کنیم مشکلات ظرف امروز و فردا به حالت عادی برگردد.» محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم ۲۹ آبان گفته بود: «انشاالله اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل می‌شود.» روز ۳۰ آبان نیز اخباری از وصل مجدد اینترنت ADSL در بخش‌هایی از تهران و نیز بازگشت اینترنت در استان‌های هرمزگان، بوشهر و بخش‌هایی از تبریز، اراک، مشهد، کرمان، کرمانشاه، قم و شیراز و همچنین برقراری دسترسی به واتس اپ و اینستاگرام منتشر شد، اما واقعیت آن است که این برقراری اینترنت همه گیر نبوده و تقریبا هیچ مشکلی حل نشده است.

در این بین هیچ خبری از وزیر کشور نیست و اظهارنظری از او درباره احتمال وصل شدن اینترنت منتشر نشده. ادامه این وضعیت بی تردید بر بلاتکلیفی جامعه خواهد افزود و به تعبیری گام برداشتن بر روی اعصاب مردم است. طبعا نمی‌توان برای حل مشکل اعتراضات بنزینی اینترنت را به وضعی درآورد که خود به مشکلی بزرگ تبدیل شود.

دست کم از دولت روحانی که در شعار مدافع جریان آزاد اطلاعات بوده این انتظار می‌رفت که درمورد اینترنت مدبرانه عمل کند. واقعیت آن است که بهانه‌هایی مانند اینکه قطعی اینترنت در اختیار دولت نیست، برای کسی پذیرفته نخواهد بود؛

چراکه مردم حتی کوچکترین تلاشی از سوی دولت به ویژه خود رئیس جمهور برای برقراری دوبار اینترنت نمی‌بینند که بخواهند ادعا‌های بی اختیار بودن دولت در این زمینه را باور کنند. در چنین شرایطی اظهارات شعارگونه‌ای مانند اظهارات حسام الدین آشنا که گفته «از حق آزادی اطلاعات می‌توان و باید دفاع‌کرد» نیز قابل اعتنا نخواهد بود.

در سومین سال دولت دوم حسن روحانی، نه تنها هیچ خبری از رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی نیست، بلکه تلگرام به عنوان پرمخاطب‌ترین این شبکه‌ها در کشور نیز فیلتر شده و بدتر اینکه اکنون ارتباط ایرانیان با اینترنت جهانی قطع شده؛ حالا مطالبات مردم از روحانی به وصل شدن یک اینترنت ساده تقلیل یافته، اما عجیب است که برای همین مطالبه ساده نیز هیچ تقلایی از سوی دولت دیده نمی‌شود.

بردیا دانش

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای آقا ...

    • بدون نام

      دولت ایران مریض شده
      نه مردم به دولت دیگه اعتماد دارند و نه دولت به اکثر مردم
      اقایون باید بدونن که این شیوه ی کشور داری که سهله شیوه ی اداره کردن یک توالت عمومی هم نیست

    • بدون نام

      چ عجب یکی حرف دل مردمو زد

    • ناشناس

      یک سایت خیر سرم راه انداختم که پول در بیارم کمی کلی روی سئو اون وقت گذاشتم ولی کلا نابود شده ..مطمئنم... بابا بسه دیگه!!!!!

    • cactus

      تو رو قران منتشر کن کامنتم رو
      اگه شرف دارین اینترنت رو وصل کنین
      دارم بدبخت میشم اجاره مغازه مو نمیتونم بدم سر ماه
      به کی بگم دردمو
      100 گیگ اینترنتم دود شد رفت هوا

    • بدون نام

      ... اینترنتو وصل کنید..

    • بدون نام

      من لعنتی که از سر اجبار تو این کشور به دنیا اومدم به ایمیل احتیاج مبرم دارم زندگی رو هواست ، فردا فقط برای چک کردن ایمیل باید برم یه کشور دیگه به کی بگم ای خدا

    • بدون نام

      حالا یروز باید منتظر باشید تا مردم برای اینترنت بیان تو خیابان

    • بدون نام

      همین اینترنت ساده مملکت رو داشت به آتش می‌کشید فقط از دید خودتون نگاه نکنید امنیت کل مردم رو درنظر بگیرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینترنت داشت کشور رو به اتیش میکشید

    • setareh

      این اگه ظلم نیست چیه پس ؟؟؟
      من خودم اگه تا فردا وصل نشد میشم یکی از اغتشاشگران !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

    • بدون نام

      واقعاً خجالت آوره.

    • x

      پیش به سوی فتح قله های جهان

    • بدون نام

      اینترنت نمی خواهیم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو نمیخوای بسته نخر

    • بدون نام

      اینترنت ملی رو بزارین در کوزه آبشو بخورین وقتی به هیچ دردی نمیخوره، تو ایران حتی از حداقل ها هم محرومیم!

    • حسین کریمی

      خدالعنتشونکنه همشونو

    • بدون نام

      درود به نگارنده متن...مسئولین کشور بجای افتخار افرینی ذلت افرینی میکنند

    • بی نام

      لعنت به حق الناس خواران بی نزاکت

    • مهاجر

      ما هرچه زودتر اینترنت میخواهیم

    • بدون نام

      دم بردیا دانش گرم (نویسنده مطلب)

    • بدون نام

      بورس ایران داره نابود میشه وصل کنید اینترنت روووووووو سایتای کارگزاری ها بالا نمیاد به سرمایه دسترسی پیدا کنیم

    • بدون نام

      کره شمالی هستیم ....

    • بدون نام

      دولت بی عرضه

    • بدون نام

      من رفتم دبی اینجا اینترنت عالی هستش

    • تجویدی

      لایک

    • fardin shahsavari

      خودمون کردیم که لعنت بر خودمان باد

    • بدون نام

      مرگ بر دولت اصلاح‌طلب

    • بدون نام

      تمام زندگی رو مختل کردید...

    • مجتبی

      اینترنت ملی کجا بود ما حتی یه جستجوگر داخلی ساده نداریم پارسی جو اصلاٛ کار نمیکنه تازه تو شب ها شبکه های اجتماعی ایرانی هم کار نمیکنن هیچی کار نمیکنه هیچی

    • بدون نام

      اینا دیگه رو سنگ پا قزوین کم کردن تو دروغگوی و نقش بازی کردن

    • بی نام

      شرم بر شما نه، شرم بر ما ...

    • بدون نام

      از مردم و ناراحت وگرفتارکردنشون خجالت نمی کشید

    • اسحاق

      خدالعنتشون کنه.دم شما برترینیها هم گرم.خداقوت.

    • شهروند

      همین روحانی نبود که به همه می‌گفت گازانبر و ... ، خودش یک پا انبر قفلیه

    • اریا قاسمی

      واقعا دارم کسب کارم رو از دست میدم

    • میثم

      متن عالی

    • حامد

      من کافی نت دارم قسط بدبختی دارم وصل کنید تا کارد به استخوان نرسیده

    • ح خزرجی

      آقا قیمت هارو ۱۰۰ برابر بکنید ولی اینترنت مزخرفو وصل کنید

    • امیر

      من فکر میکنم گند زدن به همه چی حالا نمیتونن درستش کنن

    • علی

      مردم خر فرض کردین..هه

    • پسرشجاع

      همه جور مارو امتحان کردن

    • مهسا

      مطمئن باشید این هفته هم نت وصل نمیشه

    • بدون نام

      خدا به حق پنج شما را لعنت کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمالا نمیتونن دیگه وصلش کنن

    • Secret admirer

      چه عجب بلخره یکی اومد که حرف دل ما رو بزنه
      دیگه واقعا اعصاب واسمون نذاشتن

    • حسام

      اونایی که به این دولت رای دادید شنیدید که خود کرده را تدبیر نیس

    • اهوازی

      دمت گرم

    • بدون نام

      بزرگترین جوک سال

    • Alish Shady

      یه بار قالِ قضیه رو بِکَنید دیگه وصل کنید هب... یه اینترنت ساده که کار مارو راه مینداخت انقدر وصل کردنش سخته؟ بس کنید توروخدااااااا

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه همتونو که به فکر مردم و معیشتشون که نیستید . روحانی و دولتش نالایق ترین دولت این مملکت بوده و خدا هر کس رو که اینجوری با مردم بازی میکنه ذلیل کنه و نابودش کنه که نه تنها به دنبال بهبود معیشت مردم نیستید بلکه دنبال راهی واسه نابودیش میگردید

    • Alish Shady

      بقول تیتر خبر: همین اینترنت قطع شده‌ی مارو وصل کنید کافیه. نخواستیم اینترنت پرسرعت.. اَه

    • بدون نام

      احتمالا دوشنبه بعدظهر یا سه شنبه صبح وصل میشه. بعد از راهپیمایی تهران

    • سجاد

      آفرین به نویسنده این مطلب.
      لعنتیا اینترنت رو فعال کنید حاصل چندین سال تلاش شبانه روزی ما داره به همین سادگی به فنا میره. چندین میلیون ضرر دادیم تا حالا و همینطور داره بیشتر میشه.

    • بدون نام

      دروغگو ترين

    • کاشانی

      واقعا حقه وجای تاسف داره

    • ملت

      خدا شما مسئولین رو لعنت کنه که اینقدر مردم آزارید.

    • بدون نام

      حتما یه اتفاقات هولناک وغیر انسانی وفجیحی اتفاق افتاده که از اشکار شدنش بعضی ها میترسند که اینترنت قطع مونده

    • علی آقا

      انشالا اسفند ماه جبران می کنیم

    • فریبا

      کوچیک کردن دندان

    • بدون نام

      والا هرچی بگیم از طنز موضوع کم میشه..
      خدا لعنتتون کنه. همین

    • barbod

      ببین به کجا رسیدیم که به حداقل ها راضی شدیم همه پیشرفت مکنن ما به واسطه افکار پوسیده مسئولین پسرفت

    • بدون نام

      خاک تو سر ما که وضع مون این هستش

    • بدون نام

      ... گناه ما چيه ايران به دنيا اومديم ؟

    • حسین

      ایننرنت وصل نکنین من از وقتی نت قط شده بیشتر به عبادت خدا میپردازم ..اینترنت برای جامعه مسلمین سم است و باید نابود شود......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

    • آزاد

      اینترنت ،یعنی آ نچه در کشور اتفاق می افتد جهان آ نرا خواهند دید و قضاوت خواهند کرد ،اما حق دیر و زود دارد و عدالت خود را عیان خواهد کرد،وبا گلوله نمی توان مردم را خفه کرد

    • علی

      خاک بر سر من که به روحانی رای دادم، تو رو خدا هر چی خاک تو دنیاست بیارید رو سر من بریزید

    • مهدی

      مردم مگر زندانی شما هستند مطمئن باشید شورش بدتر از بنزین برا اینترنت صورت خواهد گرفت

    • بدون نام

      اینترنت واسه چیه؟ من که دیگه با خر میرم بیرون اینترنت واسه چیمه

    • جوادی

      از این وضعیت دیگه خسته شدیم یعنی تا کی اینترنت میخواد قطع بمونه .

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست ، دولت تدبیر شده دولت فیلتر

    • بدون نام

      از ماست که برماست

    • بدون نام

      قطعی اینترنت و یا محدود سازی اون بزرگترین خیانت به ملت ایرانه

    • سارا

      دیگه حال بهم زن شدن.فکرمیکنم دارندیه کاری میکننداین دفعه مردم به خاطراینترنت بیان خیابون.

    • بدون نام

      ب هیچ وجه از پیامرسان و موتور جست و جو ایرانی استفاده نکرده و نمیکنم
      شدیدا دچار مشکل شدیم تو کسب و کارمون

    • بدون نام

      واقعا مسخرست

    • بدون نام

      گناه من چیست که در ایران به دنیا آمدم

    • بدون نام

      بابا من کاره دانشگام گیره وصل کنید این بی صاحابو.

    • نت

      اینترنت خانگی استان گلستان وصل شد

    • بنده خدا

      اینا هیچی نیست... روزی میاد که برای یه لقمه نون باید به اونا التماس کنیم!
      جامعه به اونا و ماها تقسیم شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا.سالهاست دنبال همین هستند.برده داری محض

    • ههه

      دلخوشیمون همین نت بود ک اینم گرفتن ازمون

    • شهروز

      اینترنت رو وصل کنید ...

    • بدون نام

      آمریکا جان لطفا وزیر و شورای امنیت کشور را هم تحریم کن

    • رضا

      حق الناس که نمیدونن چیه؟ ...

    • محمد

      خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      خلایق هر چه لایق ...

    • بدون نام

      من بوشهرم، پنجشنبه عصر نیم ساعت اینترنت ما وصل شد و باز قطع شد و تا چند ساعت حتی اینترنت داخلی هم نداشتیم!!

    • bsaa

      از کره شمالی دیگه چی کم داریم

    • بدون نام

      پس هم ندن مهم نیست

    • علی

      واقعا مسخره س. باید وزیر ارتباطات برکنار شود

    • بدون نام

      واقعا آدم باید به این وضع فقط گریه کنه و بس

    • بدون نام

      با این کارا به جای حل مسئله فقط صورت مسئله رو میخوان پاک کنن که شدنی نیست

    • علی

      به کره شمالی خوش آمدید!!

    • zanko

      آقا وصل کنین مردم زندگی دارن چه دل خجستیم داره رکورد شکستیم

    • بدون نام

      روحانی موفق شده رکورد دست نیافتنی احمدی‌نژاد را در دروغگویی و پررویی و بی تدبیری با فاصله‌ی خیلی زیاد جابجا کند .
      احسنت

    • محمدی

      مسخره بازی این به اصطلاح مسئولان تمامی ندارد
      کسی نیست به آقایان بگوید جناب مسئول یعنی سوال شونده و باید جواب بدهد البته نه با گلوله بلکه با درایت

    • بدون نام

      چقدرنفرت انگیزی روحانی

    • آروانا

      فلج شدبم بدبخت شدیم کی ب دادنان برسد فردا اچکها برگشت خورو شکایت کردن افتادیم زندان کی میخاد جوابگو باشد

    • بدون نام

      جهت اطلاع قطعی اینترنت کار امریکا وصهیونیستها بوده.خخخ

    • بدون نام

      به آه مردم دچار شین به حق علی که به مال و زندگی مردم بازی میکنید و جابگو هم نیستید

    • هادی

      متاسفانه بعضی وقتها هم دسترسی به برترین ها غیرممکن میشود.

    • بدون نام

      امیدوارم تمام شبکه های اجتماعی واینترنت شما را ،آریکا قطعش کنه تا بفهمید مردم ایران چی میکشن ،...

    • مهدی

      نتیجه وعده و وعیدها همیشه همین بوده...

    • یه دیوونه

      احساس میکنم تا ابد قراره زندانی بشیم...

    • بدون نام

      مردم کیلویی چند
      مردم فقط برای راهپیمایی و تظاهرات و پای صندوقها
      ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ورای دادن فقط همین.

    • بدون نام

      مطمئن باشی که اگه اینترنت نخواهد وصل شه ۹۰ درصد مردم همون گوشیه ۰۰۱۱ میگیرن و تو این مثلا اینترنت ایرانی نمیرم مثل شبکه هاشون که مردم ترجیح به خاموشی میدن ولی تلوزیون ایران نمیخوان آقای خاتمی هم نفسش از جای گرم میاد

    • بدون نام

      ما که این فیلترنتو داشته باشیم یا نداشته باشیم تاثیری نداره.

    • افسوس

      بین کشورهای توسعه یافته دنیا رقابت برای اینترنت پرسرعتر وجود داره، ودر ایران من و مردمم نیاز اولیه خود را گدایی می کنیم ...

    • بدون نام

      ظاهرا ایندفعه باید بخاطر قطعی اینترنت مردم به خیابانها بیایند...

    • داود

      حتی داعش هم اینترنت را قطع نکرد، خدایا خودت به داد این مردم بدبخت برس

    • مجید

      اللهم العنهم جمیعا

    • محمدرحیمی

      ازمایش خانم من که باردار است واورژانسی است ومربوط به ژنتیک است به اینترنت مربوط میشود که فطع است

    • رضا

      وصل کنید اینترنتو دیگه .الان این دیر وصل کردن خودش باعث اخلال در زندگیه مردومه

    • بدون نام

      الهی همتون زجرکش بشید

    • علیرضا

      واقعا خیلی جالبه که دولتی که با اینهمه شعار و هیاهو اومد جلو حالا مردم فقط ازش وصل شدن اینترنتو میخوان__خیییییلی جالبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینایی ک خسارت زنندگان ب اموال مردم رو اغتشاشگر میدونن برای کسانی ک اینترنت رو بستن و باعث ضررهای میلیاردی ب کسب و کار شده اند چه اسمی دارن؟؟؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        اره گشنگی کاری میکنه که تن به هر ذلتی بدی یعضی نون از اینترنت میخوردن خیلا مجبورن سکوت کنن وگرنه از گشنگی میمیرند تا اعتراض باشه اینترنتم قطع مجبورن مردوم ساکت باشن ولی این سکوت به اختیار مردوم نیست به اجباره

      • بدون نام

        تا تو باشی دوباره رای بدی

      • بدون نام

        فرقی بین احمدی‌نژاد و روحانی و ... از هیچ نظری وجود ندارد
        همه سر و ته یه کرباسن .

      • بدون نام

        امیدوارم برای همگی تجربه و عبرت شده باشه

      • بدون نام

        امیدوارم برای همگی تجربه و عبرت شده باشه

      • بدون نام

        امیدوارم برای همه تجربه شده باشه و درس عبرت بگیرند.گر چه بعید هست.

      • بدون نام

        امیدوارم برای همه تجربه شده باشه و درس عبرت بگیرند.گر چه بعید هست.

    • بدون نام

      رئیس شورای امنیت ملی تا اونجایی که من میدونم رئیس جمهور هست و وزیر کشور و رئیس جمهورنقش مستقیم توی قطعی اینترنت دارند. کاملا مشخصه که خود شخص رئیس جمهور با پیشنهاد وزیر کشور همچین تصمیمی گرفته بخصوص بعد از شکایت مسخره شون از شبکه های خارجی

      پاسخ ها

      • حسین

        واقعا متاسفم

    • بدون نام

      دردآور و مضحکه!
      کمدی سیاه جامعه ی ما توی قرن 21
      منی که تمام تمرکزم کسب درآمد از فضای مجازی و اینستاگرام بوده و کاری به اخبار و اعتراضای بیرون نداشتم قربانی همون اتفاقا شدم و باید به خاطر کاری که نکردم عذرخواهی کنم که شاید دلشون بسوزه وصل کنن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم بهت. رفتار شما مثل اینکه مشکل بنزین مشکل من نیست ولی مشکل اینترنت مشکله منه. پس من اونی که دردش بزنینه رو همراهی نمی کنم و اونی که درد اینترنته منو نداره هم منو همراهی نمیکنه

      • بدون نام

        مشکل همین شماهایین که فقط فکر خودتونین

      • علی

        متاسفانه پاکسازی‌ها کامل نشده تا اینترنت وصل شود
        خودتان قضاوت کنید اگر اینترنت وصل شود خیلی اخبار از خانواده های قربانیان بیرون خواهد آمد.
        فقط امیدوارم تا فروردین 99 اینترنت وصل شود.

    • بدون نام

      وصل کنین تموم شه بره دیگه وقتی میخوان قطع کنن یه دفعه ایی قطع میکنن ولی برای وصل شدنش میگن که به تدریج در حال اتصال هس .شور همه چی رو در آوردن

    • بدون نام

      پس مجلس و وزیر قطع ارتباط چیکاره اند

    • بی انگیزه

      حاضرم نرخ بنزین درست بشه و اینترنت برا همیشه قطع بشه

      پاسخ ها

      • غزل

        آره منم ،مردم باعث میشن دیگه، خیلی زود تسلیم میشن به این دولت

      • بدون نام

        تو یه غارنشینی

      • amir1995ho3in

        ...بقیه که کسب کارشون با نته چی؟

      • بدون نام

        الهی هردوتاش درست بشه خیلی خوب بودسرگرمی خوبی بود

    • ارش راد

      بسیار عالی و کامل بود. ممنون که حرف دل مردم رو زدین.

    • بدون نام

      نشون میده وعده های انتخاباتی چقد بیخودن.نه تنها به حرفش عمل نکرد بلکه بدترم کرد

      پاسخ ها

      • بی نام

        خب دیگه هیچوقت نرو پای صندوق رای.

      • اریا

        عزیز اگه عمل میکرد جای تعحب داشت

    • بدون نام

      آزادی بیان .......... !!!!!! ؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      آزادی بیان .......... !!!!!! ؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • م.ص.

        ازادی بیان پشکش ازادی نفس کشیدن؟؟!!

    • ناشناس

      تکبییییییر

    • کامران

      منتظر جواب ملت در انتخابات باشند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا کنه

      • بدون نام

        میزان رای اگر افزایش نیابد کاهش شدید نخواهد داشت.منتظر بمانید.

    • رضا ارباب

      دولت دروغگو

    • !!!!!

      چه کسی پاسخگوی زیان مردم در این چند روز هست؟

    • علی

      سلام.دولت روحانی با فاصله زیاد ضعیف ترین دولت بعد از انقلاب بود.

    • مهدی معینی

      چرا نظر بدیم وقتی ثبت نمیشه هرکار که دلتون میخواد میکنین حداقل اینترنت رو وصل کنین ما به تبلیغامون ادامه بدیم انون خوردن نیوفتیم لطفا...بخدا خیلیا از طریق همین اینترنت پول در میارن گناه دارن مشغول و ضمه شون میشین اون دنیا

    • بدون نام

      مرده شور دولتتونو ببرن.دستم میشکست کاش رای لعنتی رو نمینداختم....

    • یک ایرانی

      مگه این مودم ایرانسل خبر مرگتون داخلی نیست ؟ ننگ بر شما .

    • حسین

      یه فاتحه برای این دولت بخونید.با این کار ثابت کردن برای بقا خودشون لازم باشه مردمو زیر پاشون میزارن ولی این نیز بگذرد

    • alex

      واقعا دیگه بدقولی ها به اوج خودش رسیده

    • اُپرا

      چقدر مسئولین اخبار و آمار کذب میدند
      و متاسفانه توی کمبود حرف و سخن افراد متخصص هرکسی یه تریبون نصیبش شد بی خود نظر ناقص خودش رو مطرح می‌کنه!

      ای کاش توی ایران خبرنگاران و حرفه ی خبر و اطلاع رسانی هیچ محدودیت ،سانسور و مانعی نداشت تا اون وقت واقعیت های کثیف افراد کثیف تر رو متوجه بشیم

    • مینا

      با قطع اینتر نیت مردم عصبانی تر شدن

    • مینا

      تهران اصلاهیچکس اینتر نیت نداره دروغ هست که میگن وصل شده

    • saha

      خداوند به ما صبر وبه شما جهنم عنایت فرماید

    • امیر

      ما الان اگر بخواهیم به این اقدام عصر حجری مسئولان نادان اعتراض کنیم، باید چه کار کنیم که متهم به اغتشاش و ارتباط با اجانب و فتنه و ... نشویم؟

    • محمد

      خدا لعنت شون کنه تا روز قیامت

    • مصطفی

      افرین به شرف و غیرت و معرفت نویسنده این مقاله، اقای بردیا دانش

    • بدون نام

      جهل را هیچ درمانی نیست

    • .....

      اگه نظر مردم مهم بود که یواشکی هر کاری رو انجام نمی دادن
      تو این مملکت تنها چیزی که مهم نیست نظر مردمه .

    • زمان بابایی

      آقای روحانی بسه. فشار تا کی؟ آقای جهرمی تو توی این کشوره چیکاره ای پس؟

    • بدون نام

      هیچ کجای دنیامثل ایران نیست اگر مشکلی نیست اگر اعتراض کنندگان عددی نیستن چرا اینترنت وصل نمیکنی مردم گرفتارن بابا شما چرا حق رو رعایت نمیکنی

    • بدون نام

      بدا به حال ما مردم به خاطر این مسئولین

    • حسبن خواجه محمدی

      خدا پدر رییس جمهور کره شمالی را بیامرزه !!!

    • حسبن خواجه محمدی

      خدا پدر رییس دولت کره شمالی رو بیامرزه

    • ایرانی

      ما اسباب بازی هستیم . هرجور که دلشونـمیخواد مردم بیچاره رو بازی میدن ، به چه جرمی ؟ نمیدانیم....

    • ممل

      خاک بر سر هرکی بتونه از این مملکت خراب شده بره ولی نره

    • بدون نام

      دمت چیز

    • بی نام

      به حق پنج تن جواب این بی عدالتیو بگیرن این حق الناسه

    • حسین کرد شبستری

      یه زمانی توی شوروی سابق رادیو فقط یک موج داشت!

      به عصر آفلاين خوش آمدید!

    • جواد

      احتمالا نمیتونند اینترنت رو وصل کنند چون قطع کردنش راحته ولی وصلش خیلی تخصص میخواد .

    • بدون نام

      ان شالله درد بگیرید راحت بشیم ..

    • جواد

      دولتی که عرضه مدیریت اینترنت در کشور ندارد بهترین کار برایش استعفا هست

    • علی

      شما رای میخوایید از ما دیگه؟؟
      هه

    • سوری

      اینترنت هم همچون سکوی نفت ربودند

    • یسنا

      از ماست که بر ماست .
      خود کرده را تدبیر نیست

    • بدون نام

      از بیرون تحریم از درون فیلتر

    • بدون نام

      عشق مسئولان به قطع اینترنت پاکتر و سوزان تر از عشق نوزاد به سینه مادر است. البته که به راحتی حاضر به دست کشیدن از شاهد مقصود که در آغوش آنهاست نیستند.

    • بدون نام

      ... آرامش رو گرفتن از مردم

    • رض

      دقیقا درسته در اینده نزدیک قطعی اینترنت خود معظل بزرگتری از بنزین خواهد شد

    • حمیدفضایلی

      ایکاش اقای روحانی وعده های قبل ازریاستش رایادمیکردوباگرانی بنزین فقیرها وبیکارهارافقیرتر نمیکردیارانه معشیتی کلاه بزرگی سرضعفا

    • بدون نام

      ما از کشورای.... همسایه مثل عراق هم بدبخت تریم ،اونا توییتر و یوتیوب هم براشون فیلتر نیست چه برسه تلگرام چون پست ترین سیاستمداران را داریم

    • بدون نام

      مکان ما گردشگری است از آنجایی که ۸۰٪ مسافران یک هتل از اتباع عراقی میباشن بخاطر قطع اینترنت گردشگری کم کم ازبین میره لطفا فکری کنید

    • بدون نام

      ملت حقشونه.....

    • m

      واقعا که یه هفته هست قطع کردن و هرروز یکی میادو یه چیزی میگه وامروزو فردا میکنن...بیچاره این ملت که گیر اینا افتادن

    • بدون نام

      به نظر من باید کمی صبر کنیم هنوز کاملا شرایط عادی نشده

    • بدون نام

      اینترنت رو به هیچ وجه وصل نکنید.. چقد ساده اید میدونید درامد دولت از اینترنت چقد هسته از نفت هم بیشتر

    • بدون نام

      دولت مردم فریب

    • مسعود

      من همه کارم با اینترنته . الان یک هفتست که بیکارم . واقعا این درست نیست . پارسال با گرونی ورشکست شدم الانم ماهی ۴ تومن قسط میدم که به لطف دولت بیکار شدم

    • بدون نام

      دولت عقده ای نمیخواهیم

    • بدون نام

      حالم از دوتاشون بهم میخوره

    • بدون نام

      تبعیض کننده و نژاد پرست هم که هستید

    • بدون نام

      دروغ تحویل مردم ندهید

    • بدون نام

      جهرمی
      اگر راست میگفتی، همون اول استعفاء میدادی

    • بدون نام

      تا ماباشیم رای ندهیم اینها همشون دروغگو قهار هستن

    • بدون نام

      اینترنتو قطع کردن اینطوری مردم به التماس بیفتن و قضیه ی بنزین فراموششون شه..... یا به روایتی همینقد شاکر باشیم ک اگر بدبختیم و نداریم بخوریم لااقل یه اینترنتو داشتیم.... باید ممنونشون باشیم ک اجازه داده بودن نت داشته باشیم....

    • بدون نام

      من به این نتیجه رسیدم که شرکت در انتخابات خیانت است به خودم

    • پینوکیوووو

      دولت دروغگووووووووووووووووووووووووووووو

    • کوروش

      کجایی احمدی نژاد کجایی مرد میدان

    • بدون نام

      من اینهمه خوشبختی محاله حسن اولین باره که از رای دادن به کسی پشیمان شدم خودتی صدرحمت به احمدی نژاد محمودکجایی که یادت به خیر

    • بدون نام

      نه نیازی به اینترنت نیست ...

    • بدون نام

      اینترنت نت خوایم

    • بدون نام

      بافیلتر کردن و قطع اینترنت بی اعتمادی ونارضایتی مردم را بیشتر می کنید البته اگر برایشان مهم باشد

    • بدون نام

      خاک بر سر هرکی بره به این دروغگوها رای بده.

    • بی نام

      اقا مگه شماشرف ندارید، مگه انسان نیستید، چرا بااعصاب و روان مردم بازی میکنید،، چرا اینترنت گوشی هارو وصل نمیکنید،،اخه چرا پشت هیچ کاری که میکنید،، فکری نیست،، بابا ماهم ادمیم،، بخدادیونم کردید،، بسه بخدا

    • بی نام

      خواستم خدمت بانیان قطع اینترنت بگم،، زیاد بااعصاب وروان مردم بازی نکنید،، شاید بشه بنزین سه هزارتومنی تحمل کرد، اماقطع شدن اینترنت رو نمیشه تحمل کرد،، یادتون باشه سال 57که انقلاب شد،، هیچ اینترنتی یابرنامه های اجتماعی نبود،، بس زیاد به فکر اینکه باقطع شدن اینترنت،، بتونید اوصاع رو کنتر کنید،، نباشید،، ممنون میشم،، ببخیال این یدونه قلم بشید

    • بی نام

      بسه دیگه وصل کتید این اینترنت بی صاحب شده رد،، اقا چرا حالیتون نیس،، کاسبیم قَطع شده،، اخه چرا گندمیزنید به روح وروان مردم،، نزارید کارد به استخوان مردم برسه،، بسه دیگه دیونم کردید

    • بدون نام

      اینترنت گوشی ها چرا وصل نمیکنید ۱۱ روزه بیچارمون کردیم همون لقمه کم و محدوذم ازم گرفتین بدون یک ریال در امد موندم ، شما مسلمانین بخدا که کافرین از کافرینم بدترین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج