جاباما
۹۳۱۸۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

آمریکا جنگ تجاری با چین را به پاکستان کشاند

معاون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با انتقاد از سرمایه گذاری های عظیم چین در پاکستان گفت: اگر پکن همچنان به سرمایه گذاری های غول پیکر خود ادامه دهد، اسلام آباد با آسیب‌های اقتصادی طولانی مدت مواجه خواهد شد.

ایرنا: معاون وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با انتقاد از سرمایه گذاری های عظیم چین در پاکستان گفت: اگر پکن همچنان به سرمایه گذاری های غول پیکر خود ادامه دهد، اسلام آباد با آسیب‌های اقتصادی طولانی مدت مواجه خواهد شد.

به گزارش روزنامه پاکستان تودی، "آلیس ولز" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در مرکز بین المللی محققان "وودرو ویلسون" گفت: کریدور اقتصادی چین و پاکستان (سی پک) که از سوی هر دو کشور آسیایی به عنوان یک تغییر دهنده بزرگ معرفی شده است، تنها سودمند برای چین است و آمریکا برای سود بیشتر پاکستان الگوی بهتری را ارائه می دهد.

آمریکا جنگ تجاری با چین را به پاکستان کشاند

وی خاطرنشان کرد: ابتکار عمل چند میلیارد دلاری توسط وام های غیر تجاری در حالی در قالب کریدور اقتصادی سی پک صورت می گیرد که در این مسیر شرکت های چینی نیروی کار و مواد خود را به پاکستان منتقل می کنند.

ولز تاکید کرد: کریدور اقتصادی سی پک در درجه اول متکی به کارگران و منابع چینی است، و با راه انداختن این پروژه اقتصادی سطح بیکاری در پاکستان افزایش خواهد یافت.

معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی همچنین با انتقاد از نقش چین در روند صلح افغانستان گفت: چین تاکنون همچون یک بازیگر واقعی در توسعه و با ثبات سازی افغانستان گامی برنداشته است.

ولز افزود: پکن می‌خواهد برای تحقق راه حل سیاسی به بحران افغانستان با واشنگتن همکاری کند، اما به گفتۀ او این همکاری تاکنون دیده نشده‌است.

به گفته ولز، چین حتی وعده‌ هایی را که برای استخراج یک معدن مس در افغانستان کرده بود، عملی نکرده‌است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پاکستان ببین سالها نورکری آمریکا کرده وسلاحهای هسته ایش را درکنترل ارتش سگها گذاشته ونام اسلام برسلاح هسته ایش نهاده اندبخاطرخراب کردن اسلام ولی هزاران سلاح هسته ای غیرمسلمانها سلاح مسیحی ویهودی وهندونیست
      اینهم دستخونانه یانکی ها به او

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج