جاباما
۹۳۱۸۱۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

قطعنامه شورای‌ امنیت علیه کاربردِ سلاح شیمیایی

شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن استفاده از سلاح شیمیایی در هرکجا و از سوی هرکسی محکوم و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی قلمداد می‌شود.

ایرنا: شورای امنیت سازمان ملل متحد بیانیه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن استفاده از سلاح شیمیایی در هرکجا و از سوی هرکسی محکوم و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی قلمداد می‌شود.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد عصر جمعه بیانیه ریاستی را به اجماع تصویب کردند که تاکید می‌کند گسترش سلاح های شیمیایی و همچنین نقل و انتقال آن، تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

قطعنامه شورای‌ امنیت علیه کاربردِ سلاح شیمیایی

شورای امنیت بار دیگر بر حمایت جدی خود از کنوانسیون منع تولید، توسعه، انباشت و استفاده از سلاح های شیمیایی و لزوم از بین بردن آنها مطابق با کنوانسیون مربوطه تاکید کرد و افزود اهمیت اجرای کنوانسیون که به دنبال ممنوعیت کل سلاح‌های کشتار جمعی است، سلاح‌های شیمیایی و استفاده از آنها را ممنوع می‌داند.

در بیانیه ریاستی شورای امنیت تاکید شده است جهانی بودن کنوانسیون برای دستیابی به هدف آن، تقویت امنیت دولت‌های عضو و همچنین صلح و امنیت بین المللی ضروری است.

اعضای شورای امنیت همچنین تاکید کردند مادامی که حتی یک کشور دارنده چنین سلاحی به عضویت این کنوانسیون در نیاید، اهداف کنوانسیون به طور کامل تحقق نخواهد یافت، از این رو از تمام کشورهایی که هنوز چنین کاری نکرده اند، دعوت می شود تا بدون تاخیر به کنوانسیون بپیوندند.

شورای امنیت استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به منزله نقض قوانین بین المللی دانست و در قوی‌ترین اصطلاحات، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم کرد. همچنین تاکید کرد هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی در هر کجا، در هر زمان و توسط هر کسی در هر شرایطی پذیرفتنی نیست و تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی محسوب می شود.

در این بیانیه تصریح شده است افراد مسئول در استفاده از چنین سلاح‌هایی باید پاسخگو شوند، شورای امنیت از تلاش های سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی برای دستیابی به اهداف کنوانسیون و اطمینان از اجرای کامل مقررات آن، حمایت می‌کند.

شورای امنیت از کلیه کشورهای عضو کنوانسیون هم خواست تا به طور کامل و به موقع تعهدات خود را طبق کنوانسیون انجام دهند و از سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی و فعالیت‌های اجرای آن پشتیبانی کنند.

شورای امنیت مطابق مقررات کنوانسیون از همکاری مستمر بین سازمان ملل و سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی در چارچوب توافقنامه روابط بین سازمان ملل و این سازمان، استقبال کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج