۹۳۱۸۲۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

پوچیتینو در جزیره یا بوندس‌لیگا؟

دوران پنج سال و نیمه حضور مائوریتسیو پوچتینو در تاتنهام بالاخره به پایان رسید و این مربی آرژانتینی اگرچه توانست این تیم را به جمع مدعیان فوتبال انگلیس برساند اما درنهایت در کسب جام ناکام بود و با دو نایب‌قهرمانی در جام اتحادیه و همچنین لیگ قهرمانان اروپا به کارش در این تیم لندنی پایان داد.

فرهیختگان: دوران پنج سال و نیمه حضور مائوریتسیو پوچتینو در تاتنهام بالاخره به پایان رسید و این مربی آرژانتینی اگرچه توانست این تیم را به جمع مدعیان فوتبال انگلیس برساند اما درنهایت در کسب جام ناکام بود و با دو نایب‌قهرمانی در جام اتحادیه و همچنین لیگ قهرمانان اروپا به کارش در این تیم لندنی پایان داد. پوچتینو با نتایج ضعیفی که این فصل گرفت مدیران باشگاه را مجبور کرد او را برکنار و ژوزه مورینیو را جانشین او کنند.

ملی‌پوش سابق آرژانتینی حتی پیش از برکناری‌اش هم مشتریان صاحب‌نامی در بین باشگاه‌های بزرگ اروپایی داشت و در تابستان شایعات زیادی درباره احتمال جدایی‌اش از تاتنهام منتشر شد، اما او در لندن ماند تا چند ماه بعد طعم اخراج را بچشد. حالا گمانه‌زنی‌ها درباره مقاصد احتمالی او آغاز شده و چندین تیم باشگاهی و حتی ملی برای به خدمت گرفتنش شانس دارند.

بایرن‌مونیخ

مونیخی‌ها یکی از دلایل اصلی اخراج او از تاتنهام بودند. شکست ۷ بر ۲ شاگردانش در لندن برابر این تیم باعث شد پروژه برکناری او استارت بخورد. بایرن به‌تازگی نیکو کواچ را از نیمکت خود کنار گذاشته و در همان زمان از پوچتینو به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی این تیم برای جانشینی سرمربی کروات نام برده می‌شد. حالا هانس فلیک موقتا هدایت باواریایی‌ها را برعهده دارد و در دو بازی اولش هم دو برد خوب برابر المپیاکوس و دورتموند کسب کرده است.

همین اتفاق باعث شد رومنیگه، مدیر اجرایی باشگاه از او حمایت کند و بگوید: «تا اطلاع ثانوی فلیکس سرمربی بایرن است. فقط می‌توانم بگویم که او قطعا تا کریسمس روی نیمکت تیم خواهد بود و شاید تا پایان فصل هم با او ادامه دهیم.» با اخراج پوچتینو از تاتنهام شاید شرایط تغییر کند و مونیخی‌ها اگر به دنبال او باشند می‌توانند به‌راحتی مذاکرات را آغاز کنند.

این مربی آرژانتینی هم برای حضور در این باشگاه بی‌میل نیست و می‌تواند مطمئن باشد که بالاخره نخستین جام خود در دوران مربیگری‌اش را با این تیم آلمانی کسب خواهد کرد. تنها مشکل در این میان عدم تسلط او به زبان آلمانی است. البته مرد آرژانتینی زمانی که هدایت ساوتهمپتون را برعهده گرفت نیز زبان انگلیسی خوبی نداشت اما با توجه به هوش و استعداد زیادی که این مربی دارد قطعا به‌زودی می‌تواند خود را با شرایط فوتبال آلمان تطبیق دهد و زبان جدید را نیز به سرعت یاد بگیرد.

منچستریونایتد

اوله‌گنار سولشر پس از شنیدن خبر اخراج پوچتینو از تاتنهام خیلی زود متوجه شد که سمتش در یونایتد بیش از پیش در خطر است و با کوچک‌ترین لغزشی ممکن است جای خود را به این مربی جوان بدهد. پس از جدایی مورینیو از منچستریونایتد، پوچتینو یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای جانشینی او بود اما کسب رضایت دنیل لوی، رئیس باشگاه لندنی کاری بسیار دشوار بود و درنهایت سولشر روی نیمکت شیاطین سرخ نشست و پس از چند نتیجه خوب قراردادش دائمی شد.

با این حال در طول این مدت همیشه سایه پوچتینو را روی سر خود می‌دید و حالا که او بیکار شده این فشار بیشتر هم شده است. اد وودوارد، مدیر اجرایی یونایتد فعلا به ستاره سابق و مربی فعلی تیمش اعتماد دارد و به او اطمینان داده که حداقل تا پایان این فصل تصمیمی برای برکناری او ندارد. البته اگر شرایط بهتر نشود و در چند ماه آینده تیم نتواند خود را به جمع چهار تیم برتر لیگ برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان نزدیک کند شاید او هم به سرنوشت مربیان قبلی دچار شود و وودوارد تصمیم بگیرد پوچتینو را بالاخره به اولدترافورد ببرد. برای این مربی آرژانتینی هم شاید یونایتد تنها فرصتی باشد که او بتواند به مربیگری در لیگ جزیره ادامه دهد و در غیر این صورت باید راهی لیگی دیگر شود.

رئال‌مادرید

نتایج ابتدای فصل رئالی‌ها باعث شده زیدان تا آستانه برکناری از این تیم پیش برود اما به ناگهان ورق برگشت و کهکشانی‌ها با خروج از بحران، خود را به صدر جدول لیگ نیز رساندند. البته زیزو هنوز نتوانسته نتایج درخشان تیمش در دوره اول حضورش در این باشگاه را تکرار کند اما در شرایطی که شاگردانش از پنج بازی قبلی خود چهار برد کسب کرده‌اند پوچتینو نباید زیاد به فکر حضور در مادرید حداقل در کوتاه‌مدت باشد. شاید اگر مدت دوری او از فوتبال طولانی شود شانسی برای این پست رویایی پیدا کند.

سایر تیم‌ها

بارسلونا یکی دیگر از گزینه‌هاست اما با توجه به اینکه او در تیم رقیب یعنی اسپانیول هم بازی کرده و هم مربی این تیم بوده بعید است راهی این باشگاه شود. پاری‌سن‌ژرمن هم می‌تواند گزینه مناسبی برای او باشد و اگر توماس توخل باز هم در لیگ قهرمانان اروپا ناکام باشد، شاید در تابستان جای خود را به این مربی آرژانتینی بدهد. تیم ملی آرژانتین هم یکی از گزینه‌هایی است که ممکن است پیش روی او باشد البته با توجه به اینکه در رده ملی افتخاری کسب نکرده و اسکالونی هم در آلبی سلسته نتایج نسبتا خوبی کسب کرده بعید است تغییری در این تیم در راه باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج