جاباما
۹۳۱۸۳۳
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

یاوری: با ویلموتس به جایی نمی‌رسیم

با محمود یاوری پیشکسوت فوتبال صحبت کردن درباره فوتبال همیشه جذاب بوده و شنیدنی.

ایران ورزشی: با محمود یاوری پیشکسوت فوتبال صحبت کردن درباره فوتبال همیشه جذاب بوده و شنیدنی. جناب سرهنگ از آنجا که کوله‌باری از دانش و تجربه است حرف‌هایش کاملاً جای تامل دارد. یاوری خیلی خوب و بی‌پرده در مورد تیم ملی صحبت می‌کند که باید به آن توجه شود.

متأسفانه بعد از دو باخت متوالی تیم ملی حواشی زیادی به وجود آمد. شما شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید.

همه می‌دانیم با این نتایجی که تیم ملی به دست آورده شرایط خوبی ندارد. زمانی که کی‌روش می‌رود ما باید مربی بهتری را بیاوریم. اینکه در شروع کار خوب حرف بزند و از حضورش در کانون مربیان صحبت کند خارج از مسائل فنی است و ایشان از نظر فنی کاری نکرده است.

حتماً شنیدید که تا چند روز قبل از بازی با عراق فهرست تیم ملی اعلام نشده بوده و...

بله متأسفانه، وقتی می‌گوید تا پولم را ندهید به ایران نمی‌آیم یعنی اینکه مربی نیست. چون شخصیت مربی نباید این گونه باشد اگر به کارش عشق می‌ورزد. من هشت دوره در تمام رده‌های ملی کار کردم اگر شما یک ریال گرفتید من هم گرفتم. من فکر می‌کنم ویلموتس فهمیده که نمی‌تواند با تیم ملی نتیجه بگیرد دنبال پولش است.

خیلی‌ها او را با کی‌روش مقایسه می‌کنند.

مقایسه که کار درستی نیست. کی‌روش هم ایراداتی داشت اما وقتی کنار خط می‌ایستاد همه حساب کارشان را می‌کردند و کتش را که در می‌آورد همه می‌فهمیدند که او چه حالتی دارد. در مربیگری باید مدیریت هم داشت. به نظر من مربی ایرانی خیلی بهتر بود و این همه استرس هم نداشت. البته الان وحید هاشمیان کنارش است و امثال وحید، جواد نکونام، مهدوی کیا و... می‌توانند در آینده روی نیمکت تیم ملی بنشینند به شرطی که اول شاگردی کنند. ما باید قبل از هر چیز درباره شخصیت فوتبالی این مربی کنکاش کنیم.

قبل از بازی با عراق و به همین دلیل که پولش را می‌خواست فهرست تیم ملی هم دیر اعلام شد که در مورد آن هم حرف و حدیث‌های زیادی وجود داشت.

ببینید نزدیک‌ترین فرد به ویلموتس، وحید هاشمیان است که تمام بازی‌ها را می‌بیند و می‌تواند نقش سازنده‌ای در تیم ملی داشته باشد.

پس شما شرایط را خیلی سخت می‌بینید.

به اعتقاد من ما با ویلموتس به جایی نمی‌رسیم و نظرم درباره ایشان 180 درجه تغییر کرده است.

البته ویلموتس هم مثل کی‌روش پروازی است.

ببینید اینکه ویلموتس بعد از بازی با عراق رفته، نباید به حساب پروازی بودنش گذاشت چون تا بازی بعدی حدود پنج ماه فاصله داریم. البته فیفادی هم که نداشتیم اما بعد از بازی با بحرین به هیچ وجه نباید می‌رفت. چون تیمش باخته بود و باید به تهران می‌آمد و تمام وقت پای کارش می‌ایستاد.

فدراسیون نباید به او این اجازه را بدهد.

بله اما شاید فدراسیون هم فکر هزینه‌های اقامتی ایشان را کرده که حرفی نزده است. به هر حال ویلموتس باید در بهترین هتل اقامت می‌کرد، ماشین و راننده هم در اختیارش می‌گذاشتند که تمام اینها هزینه دارد. اما باز هم مخاطب من مربی است که نباید مسئولیتش را فراموش کند. مربی وقتی می‌خوابد هم باید خواب مسئولیتش را ببیند. مسئولیت پذیری، خاص آدم‌های خاص است اما ویلموتس اینطور نبود.

اینکه مربی گلر‌ها را روی نیمکت نداشتند مقصر کیست؟

کادر فنی و سرپرستی.

آقای همایون شاهرخی در مصاحبه‌ای گفته بود که چرا در تیم ملی باید افراد غیر فوتبالی روی نیمکت بنشینند آن هم در حالی که افراد خوشنام در فوتبال ما حضور دارند و می‌توانند به تیم ملی کمک کنند.

ببینید در زمان برانکو، آقایان شاهرخی و فرکی که خاک خورده‌های فوتبال هستند کنارش بودند و خیلی می‌توانستند کمک کنند. البته آقای ساکت هم در سپاهان فوق‌العاده کار کردند و بخش زیادی از دارایی‌های امروز سپاهان به زمان ایشان برمی‌گردد. این را هم می‌دانم که بحث تیم ملی و نشستن روی نیمکت آن با مدیریت در یک باشگاه دو مقوله کاملاً مجزا است. من هم با این نظر موافقم اما نظر ما که مهم نیست.

آقای امیر عابدینی هم گفته اگر یک بار به فدراسیون بروید می‌فهمید که باید با لهجه اصفهانی حرف بزنید تا آسانسور‌ها بالا بروند.

آقای عابدینی لطف دارد و من صحبتش را به طنز می‌گیرم. با اینکه آقای تاج که مثل من و همه فوتبالی‌ها اشکالاتی در کارشان است اما سال‌ها در فوتبال بوده و آدم بی‌تجربه‌ای نیست. خدا را شکر من در حالی این حرف را می‌زنم که نانی از فدراسیون نمی‌برم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاسر ملکی

      مربی فقط کیروش والسلام، فوتبال رو تو ایران زنده کرده بود، امیدوارم روزی برسد که دوباره او به تیم ملی ما برگردد، تیم ملی ما قطعا به جام جهانی با این مربی سعود نخواهد کرد.

    • اسماعیل نوری

      اگه از گروه مقدماتی هم صعود کنیم شک نکنید با این مربی از پس تیم های سطح اول آسیا برنمی اییم وبه جام جهانی صعود نخواهیم کرد مسیولین چشمشان را باز کنند ک تا دیر نشده عذر مربی را بخوان

      پاسخ ها

      • صالح

        اگه میگیم ویلموتس بدرد فوتبال ایران نمیخوره دلیلش این نیست که دنبال کیروش باشیم و بخاطر تعصبات رنگی حرفایه غیرمنطقی بزنیم دوست عزیز دورانه کیروش در فوتبال ما تمام شده و نهایته عملکردش باخت به ژاپن تو جام ملتها و یک باخت خفیف به اسپانیا بود و هنوزم یادمون نرفته که چطوری دوتا جام ملتها رو با کیروش از دست دادیم پس بیاییم خواسته هامونو عاقلانه تر مطرح کنیم ما به یک مربی بزرگ با تاکتیک و فلسفه ای میخواهیم که با فلفسفه فوتبالمون همخونی داشته باشه

    • بدون نام

      چرا نظر درمورد کیروش مینویسم چاپ نمیکنی چون پرسپولیسی هستی بدت میاد ...فقط من درمورد فنیش گفتم نگفتم که پشت پرده رفتنش چه کسانی بودن

    • بدون نام

      با پول این میشد مربی درجه یک آورد. این از کجا پیدا کردند؟؟

    • سپهرساجدی

      صعودبهدهرقیمتی فایده نخواهدداشت مهم ارتقا فوتبال ایران است مهم داشتن حداقل ده لژیونردرباشگاههای سطح یک اروپاست که حداقل توان بالقوه جوانان ایرانیست با این مسولین وسطح نازل سوادوتوان مدیریتی بی توجهی به فوتبال پایه وفساد به جایی نخواهیم رسید

    • ایمان

      آقای تاج ویلموتس دلسوز تیم نیست خواهشن بندازش بیرون
      کیروش همیشه در قلب ما هستی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج