۹۳۲۲۰۶
۳۰ نظر
۵۰۰۲
۳۰ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا حال پرسپولیس خوب نیست؟

سرخ پوشان پایتخت که سال‌ها به واسطه موفقیت‌هایشان دور از انتقادات بودند، این روزها با انتقادات گسترده هواداران و پیشکسوتان خود مواجه هستند.

خبرگزاری ایسنا: روزی که برانکو ایوانکوویچ از پرسپولیس جدا شد، خیلی از هواداران این تیم بابت آینده نگران بودند و اعتراض‌های زیادی به عملکرد مدیران وقت این باشگاه مطرح کردند. آن‌ها معتقد بودند که مدیران آن روزهای پرسپولیس نگران وضعیت تیم نیستند.

حالا اما با گذشت ١١ هفته از لیگ برتر ، مشخص شده چرا در ابتدای فصل هوادارن پرسپولیس از جدایی برانکو ناراحت بودند. به طور مشخص پرسپولیس طراوت سه فصل اخیر را ندارد.

پرسپولیس تحت هدایت برانکو سه فصل پیاپی قهرمان لیگ برتر شد و یک قهرمانی در جام حذفی و نایب قهرمانی آسیا و لیگ برتر را نیز به نام خود ثبت کرد اما همین تیم، حالا با کادر فنی جدیدش روزهای خوبی را در لیگ برتر تجربه نمی‌کند و در چهار دیدار از یازده بازی خود شکست خورده است.

این درحالی است که پرسپولیس در فصل گذشته تنها یک بار طعم شکست را چشید. روند نتایج پرسپولیس و شیوه بازی این تیم کار را به جایی رسانده که حالا پیشکسوتان این تیم هم لب به انتقاد گشوده‌اند و سعی دارند با نقطه نظرات خود ضعف تیم را بیش از پیش بررسی کنند.

اما به راستی چرا حال پرسپولیس خوب نیست؟ ایراد کار کجاست که تیم قهرمان سه فصل اخیر، حالا در ورزشگاه خانگی خود زورش به رقبا نمی‌رسد؟

کالدرون توانایی فنی بازیکنانش را می‌شناسد؟

روزهایی که مرد کروات سرمربی پرسپولیس بود، این تیم عملکرد فوق العاده‌ای در خط حمله داشت. پرسپولیس برانکو طی سه فصل عنوان بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داد و در آخرین فصل نیز فقط سه تیم بیشتر از شاگردان برانکو در لیگ گلزنی کردند.

اما حالا پرسپولیس کالدرون روزهای خوبی را در خط حمله پشت سر نمی‌گذارد و با ١١ گل از یازده بازی که انجام داده عملکرد ضعیفی را از این حیث به نام خود ثبت کرده‌اند. البته در این میان کالدرون بارها درباره نبود مهاجم خارجی تاپ، صحبت کرده و ضعف گلزنی پرسپولیس را همین مسأله اعلام کرده است اما بررسی ترکیب پرسپولیس و تغییر پست بازیکنان طی ١١ هفته اخیر نشان می‌دهد، مربی آرژانتینی هنوز به توانایی فنی و خصوصیات برخی بازیکنانش پی نبرده و در نتیجه، نتوانسته ترکیب مشخصی برای تیمش پیدا کند.

سید جلال حسینی تیم را عقب نگه می‌دارد؟

پرسپولیس برای دفاع میانی تیمش، سه بازیکن در اختیار دارد که هریک از آنها توانایی فنی خاص به خود را دارند. کالدرون هفته‌های ابتدایی را با زوج شجاع خلیل‌زاده و محمد حسین کنعانی زادگان تمیش را به میدان فرستاد و حتی گاهی که خلیل‌زاده نمی‌توانست تیمش را همراهی کند باز هم به سید جلال حسینی بازی نمی‌داد و در کنار کنعانی‌زادگان، محمد انصاری را قرار می‌داد.

مربی آرژانتینی معتقد بود سید جلال حسینی به خاطر شیوه بازی‌اش، تیم را عقب نگه می‌دارد و اجازه نمی‌دهد مدافعان کناری در کار هجوم شرکت کنند. با این حال پس از چند بازی‌ باز هم شاهد تغییر نفرات در دفاع میانی پرسپولیس بودیم چراکه با گذشت ٩ هفته، سید جلال حسینی به خط دفاع پرسپولیس پرسپولیس اضافه شد. نکته مهمتر در خط دفاع پرسپولیس، تغییرات زیاد در دفاع راست و چپ این تیم بود.

با وجود اینکه مهدی شیری به عنوان مدافع راست به پرسپولیس آمده، اما با نظر کالدرون میبینیم گاهی از سیامک نعمتی که صرفا یک هافبک نفوذی است، در پست دفاع راست استفاده می‌شود. همین وضعیت هم تقریبا در سمت چپ پرسپولیس حکم فرماست و هر از گاهی بازیکنان مختلفی از جمله محمد انصاری و یا محمد نادری در این پست بازی می‌کنند.

انتقاد پیشکسوتان از ترکیب تیم!

بیشتر پیشکسوتان پرسپولیس بر این باورند که سرمربی آرژانتینی، بازیکنان را در پست‌های تخصصی خود به کار نمی‌گیرد و همین امر هم روند نا هماهنگی را در شیوه بازی پرسپولیس ایجاد کرده است. البته جدایی از تغییرات زیاد، نبود یک هافبک بازی‌ساز بیش از همیشه در شیوه بازی پرسپولیس به چشم می‌آید.

اینکه علی علیپور روزهای خوبی را در خط حمله پرسپولیس پشت سر نمی‌گذارد، امری است که باید بیشتر دلایل آن بررسی شود اما در این میان نبود یک هافبک بازیساز بیشتر مورد توجه پیشکسوتان پرسپولیس قرار گرفته است.

تغییرات زیاد در خط هافبک

خط هافبک پرسپولیس هم با تغییرات زیادی همراه بوده است. فصل گذشته کمال کامیابی‌نیا بازیکن ثابت خط هافبک پرسپولیس بود اما از ابتدای فصل جدید که این بازیکن به دلیل مصدومیت از ترکیب تیم کنار رفت، کالدرون بازیکنان مختلفی را برای خط هافبک تیمش مورد آزمایش قرار داد.

در این میان احمد نوراللهی ، مهدی ترابی و وحید امیری جز نفراتی بودند که در همه بازی‌ها حضوری ثابت داشتند اما در کنار آن‌ها شاهد بودیم گاهی امید عالیشاه و بشار رسن به میدان رفتند و گاهی هم سیامک نعمتی و فرشاد احمدزاده بازی می‌کردند.

نقش کریم باقری چیست؟

درباره ترکیب پرسپولیس شاید بتوان مطالب زیادی نوشت ‌اما به طور مشخص کالدرون هنوز ترکیب تیمش را پیدا نکرده است. همین امر را می‌توان به عنوان تفاوت تیم برانکو و کالدرون شناخت.

مربی کروات در طول هر فصل ترکیب ثابت تیمش را می‌شناخت و به ندرت تیمش را دچار تغییرات می‌کرد و با همین رمز هم سه جام لیگ برتر به هواداران پرسپولیس هدیه کرد اما در مقابل کالدرون به ندرت تیمش در دو بازی با یک ترکیب به میدان می‌رود.

شاید بتوان در این میان نقش مهمی برای کریم باقری متصور شد. او که سه فصل در کنار کادر فنی کروات در پرسپولیس حضور داشت، حالا می‌تواند نقش کلیدی در شناخت کادر فنی جدید با خصوصیات فنی بازیکنان ایفا کند تا پرسپولیس با تغییرات کمتری روانه بازی‌ها شود.

کالدرون برای حل مشکلات فنی تیمش نفراتی را در اختیار دارد که اگر با کمک کریم باقری به توانایی فنی آن‌ها بیش از همیشه توجه شود، قطعا روزهای خوب این تیم دوباره از راه خواهد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • م

      تیم های دولتی و پایتخت نشین با هزینه های میلیاردی که روی دست ملت ایران گذاشته ومی گذارند مگر میشود حالشان بد باشد؛ از طرفی دیگر به شایستگی وقدرت مندی تیمهای شهرستانی هم باید افتخار کرد واحترام قائل شد.

      پاسخ ها

      • $$$$$$$$$$

        این لنگی ها هنوز نتوانسته اند پارتی خوبی پیدا کنند
        وزیر که هر کاری میکند فایده ای ندارد
        احتمالا باید دست های روحانی را ماچ کنند شاید باخت های آنها را با باد تعویض کنند

      • $$$$$$$$$$

        این لنگی ها هنوز نتوانسته اند پارتی خوبی پیدا کنند
        وزیر که هر کاری میکند فایده ای ندارد
        احتمالا باید دست های روحانی را ماچ کنند شاید باخت های آنها را با باد تعویض کنند

    • بدون نام

      لنگیا سه سالی که میگی خوب نبودن سرورشون به لطف وزیر تیم نبود وگرنه لنگ چه به این غلطا

      پاسخ ها

      • پرسپولیس کبیر

        دهنتو ببند کیسه کش

      • ج

        تو دیگه چقدپرروی که درموردسرودت نظرمیدی حالا که حالت هم خوب است که زیر سرورت قرارداری روکه نیست سنگ پا......

    • بدون نام

      به جهنم که حالش خوب نیست انگار همه بدهکار لجنپولیس هستند!!!!!! دو تیم تهرانی بیت المال را به تاراج برده اند حالا میگن چرا حالش خوب نیست!!! به امید نابودی تیمهای هزینه یعنی پیروزی و استقلال که مثل زالو خون بیت المال را می مکند!!

      پاسخ ها

      • mehdi 6666666

        سلام،دوستان علاقه مند به کیسه یادشون باشه در تمامی معیارها همواره درهرشرایطی زیر پای پرسپولیس بودن و هستن و خواهند بود.پرسپولیس با حال بدش از کیسه 6 امتیاز رفت و برگشت رو کامل میگیره.پس لطفا کیسه رو با سه پایه توی حموم مقایسه کنید نه با پرسپولیس کبیر.خدا هم میگه پرسپولیس سرور استقلال و مابقی تیمهای ایران و آسیاست.پس هیییییییییسسسسسسس.⬅

    • سهیل کریمی

      بدرک

    • سهیل کریمی

      افسوس

    • بدون نام

      چون حریفاش قوی هسن

    • سهیل کریمی

      افسوس

    • سهیل کریمی

      افسوس

    • سهیل کریمی

      افسوس

    • عباس از منطقه ۳

      چون مریضن همشون

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.چون کالدرون تیم را هنوز نشناخته و هرگز هم نخواهد شناخت.هواداران کسی را می خوان که تیم ته جدول را 3 بار قهرمان و یک بار نایب قهرمان در ایران و آسیا کرد.خدا کنه که هر چه زود تر برانکو بیاد و به داد پرسپولیس برسه.یا علی مدد

    • بدون نام

      چونکه دولت میخواهد پرسپولیس نتیجه نگیرد.تمام.

    • بی نام

      چون بابا هدایتیمون نیست

    • بدون نام

      بسه دیگه دوباره لنگ باخت مگه دیگه ول میکنن این رسانه های مثلا ملی حالا اگه سپاهان ببازه تازه همه خوشحالم میشن

    • بدون نام

      چون دولت فهمید اگه بیشتر از این از پرسپولیس حمایت کنه مردم یه کاری دستش میدن گفتن بابا سه ساله به زور قهرمانش کردیم بزار این یه فصل و اعتراض ها بخوابه فصل بعد دوباره شروع کنیم.که خیلی ضایع نباشه

    • بدون نام

      بخاطر اینکه مربی کچل وکله پوکی داره کشورهایی که بود متوجه شدن عقلش از بین رفته انداختنش دور خورده به پست ایران وپرسپولیس لعنت بر کالدرون کچل کله پوک

    • بدون نام

      بخاطر اینکه مربی کچل وکله پوکی داره کشورهایی که بود متوجه شدن عقلش از بین رفته انداختنش دور خورده به پست ایران وپرسپولیس لعنت بر کالدرون کچل کله پوک

    • بدون نام

      بخاطر مربی کچل کله پوکی که داره کشورهایی که بود متوجه شدن عقلش از بین رفته انداختنش دور خورده به پست ایران وپرسپولیس لعنت بر کالدرون کچل کله پوک

    • بدون نام

      بخاطر مربی کچل کله پوکی که داره کشورهایی که بود متوجه شدن عقلش از بین رفته انداختنش دور خورده به پست ایران وپرسپولیس لعنت بر کالدرون کچل کله پوک

    • بدون نام

      بخاطر کالدرون کچل کله پوک بی عقل خوب نیست

    • کیسه کش حکومتی

      حالش خوب نیست چون وزیر کیسه کش و مافیای هوچیگرش کاری کردن برانکو بره ۱۱ ماه حقوق بهش ندادن این کالدرون هم مربی نیست !وقتی از بالا میگن پرسپولیس بسشه ضعیفش کنید فاتحه این فوتبالو باید خوند فرگوسن ۲۶ سال منچسترو قهرمان کرد کسی نگفت بسشه برانکو بیچاره....

    • بدون نام

      علی دایی از این مربی خیلی بهتره باید اخراج بشه

    • مهدوی کیا

      کاش به جای توهین به هم به عقایدهم احترام بزاریم استقلال داره نتیجه میگیره درسته ولی نباید این چهارسال روکه پرسپولیس بهترین تیم ایران بود و نادیده گرفت من به عنوان یک پرسپولیسی میگم کاش وقتی مربی رو عوض کردن چندتا از بازیکن ها رو هم کنار میزاشتن نه اینکه برن فرشاد وامیری رو میآوردن که توپرسپولیس اشباع شده بودن همین عبدی چقدر انگیزه داره

    • ایرانی اصل

      اولاچراتیم دردست کالدرون راباتیم فصل قبل برانکومقایسه میکنی تواگرفوتبال شناس وتحلیگری بایدکالدرون رابابرانکوی فصل چهاردهم مقایسه میکردی که پرسپولیسوتاقعرجدول برددرتیم کالدرون علیپورخنثی ترین بازیکنه.یعنی درکل یازده بازی باستثناءبازی باشاهین بوشهرکه تیم محلات هم کستش میده پرسپولیس انگار10نفره بازی میکنه.ثانیاداری الکی وبدون سندمیگی کالدرون ازسیامک نعمتی دردفاع راست بازی میکنه درحالیکه هافبک نفوذیه مگربرانکوهم باحضورشیری ازنعمتی دردفاع راست بازی نمیگرفت؟حداقل بابی نظری مطلب بنویس وبقول کیسه هاخبرنهارنباش.

    • استقلال کبیر ⭐⭐. چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      تنها دلیل نتیجه نگرفتن لنگ رفتن هدایتی به زندان و از هم پاشیدن باند فتاحی و تورک و حسن زاده اس. آخه دیگ پول نیس ک بخرنشون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج