جاباما
۹۳۲۳۶۵
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه‌سازی کرد

بیشتر آموزش‌ها داخل کلاس‌ها، شبیه‌ساز‌ها و مراکز آزمایشی انجام می‌شد، اما ناسا به فضانوردان تجربیات عملی در زمینه زمین‌شناسی ارائه داد و با بردن آن‌ها به سفر‌های میدانی به آن‌ها آموخت چطور نمونه‌های زمین‌شناسی را جمع آوری کنند.

برترین‌ها : پیش از آنکه فضانوردان آپولو روی ماه پا بگذارند، آموزش‌های سختی دیدند تا خودشان را برای این ماموریت آماده کنند. هرچند بیشتر آموزش‌ها داخل کلاس‌ها، شبیه‌ساز‌ها و مراکز آزمایشی انجام می‌شد، اما ناسا به فضانوردان تجربیات عملی در زمینه زمین‌شناسی ارائه داد و با بردن آن‌ها به سفر‌های میدانی به آن‌ها آموخت چطور نمونه‌های زمین‌شناسی را جمع آوری کنند.

ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه‌سازی کرد

برای اینکه تمرین‌های آن‌ها تا حد امکان واقعی شود، فضانوردان را در سایت‌هایی آموزش می‌دادند که از نظر زمین‌شناسی و توپوگرافی شبیه به ماه بود. «دریای آرامش»، جایی که قرار بود آپولو ۱۱ فرود بیاید، یک دشت بازالتی بزرگ است که توسط آتشفشان‌های باستانی شکل گرفته است. میدان آتشفشانی مشابهی در آریزونا به عنوان محل تمرین انتخاب شد، اما قبل از شروع تمرین، ناسا تصمیم گرفت آن را تغییر دهد تا بیشتر شبیه به ماه باشد.

ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه‌سازی کرد

در تابستان ۱۹۶۷، دو سال قبل از فرود برنامه ریزی شده، ناسا زمینی در شمال شرقی فلگستاف (Flagstaff) در نزدیکی قله‌های مشهور سانفرانسیسکو انتخاب کرد و آن را اصلاح کرد تا شباهت بیبشتری به ماه داشته باشد. مهندسان سنگ‌های بازالتی را حفاری کرده و از موادمنفجره استفاده کردند تا دهانه‌هایی شبیه به دهانه‌های روی ماه ایجاد کنند. مقدار مواد منفجره و عمقی که آن‌ها را قرار می‌دادند با دقت محاسبه شده بود تا دهانه‌هایی با ابعاد دقیق ایجاد شود. در یک دوره چهار ماهه، آن‌ها ۱۴۳ دهانه با قطر ۵ تا ۱۲ متر ایجاد کردند.

ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه‌سازی کرد

توزیع و اندازه دهانه تصادفی نبود. بلکه متناسب با مقیاس ایجاد می‌شدند تا دقیقا شبیه قسمت کوچکی از محل فرود تعیین شده باشند. این منطقه به نام میدان دهانه دریاچه سیندر شناخته شد.

ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه‌سازی کرد

بعدا، ناسا میدان دیگری ایجاد کرد که بسیار بزرگتر بود، اما این یکی نه تنها از نظر اندازه بلکه از نظر سن دهانه‌ها شبیه‌سازی شده بود. هدف این بود که فضانوردان بتوانند نوع و سن پدیده‌های زمین شناسی که با آن مواجه می‌شوند را تعیین کنند.
این سایت شامل ۳۵۴ دهانه می‌شد. برای ایجاد دومین میدان دهانه، چند مجموعه انفجار انجام دادند و توالی انفجار‌ها طراحی شد تا دهانه‌هایی با سنین مختلف ایجاد شود.

ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه‌سازی کرد

وقتی میدان دهانه آماده شد، فضانوردان شروع به آزمایش تجهیزات، دانش و مهارت‌های خود روی زمین کردند. اگرچه این سایت برای فرود آپولو ۱۱ آماده شده بود، اما اول خدمه آپولو ۱۵ روی این میدان دهانه تمرین کردند، چون ماموریت آن‌ها در درجه اول متمرکز بر زمین‌شناسی بود.

ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه‌سازی کرد

علاوه بر تمرین‌های زمین شناسی، میدان‌های دهانه برای کمک به تهیه نقشه از مسیر‌های بالقوه در منظره ماه استفاده شد. شیب دهانه‌ها هم برای آزمایش ماه‌نورد‌ها استفاده شد. آخرین تمرین در سال ۱۹۷۲ برای آپولو ۱۷ انجام شد. اکگنون ۵۰ سال از آن زمان گذشته و بیشتر دهانه‌ها از بین رفته اند و فقط بزرگترین دهانه‌ها قابل تشخیص هستند.

ناسا برای آموزش فضانوردان، ماه را شبیه‌سازی کرد

منبع: amusingplanet

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج