۹۳۲۴۵۶
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

سازمان حمایت: قیمت ۴۳ قلم کالا کاهش یافت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده از مجموع ۱۰۰ قلم کالای ضروری موجود در سطح بازار، ۴۳ قلم با کاهش قیمت مواجه بوده، ۳۰ قلم کالا ثبات قیمت داشته و ۲۰ قلم افزایش قیمت در حدود ۱ تا ۵ درصد و فقط ۷ قلم کالا بین ۷ تا ۱۰ افزایش قیمت دارند.

ایسنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: طبق آخرین بررسی‌های انجام شده از مجموع ۱۰۰ قلم کالای ضروری موجود در سطح بازار، ۴۳ قلم با کاهش قیمت مواجه بوده، ۳۰ قلم کالا ثبات قیمت داشته و ۲۰ قلم افزایش قیمت در حدود ۱ تا ۵ درصد و فقط ۷ قلم کالا بین ۷ تا ۱۰ افزایش قیمت دارند.

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش افزود: در بررسی های انجام گرفته روی تغییر قیمت این ۷ قلم کالا به صورت ویژه علاوه بر شرایط معمول بازار در نوسانات قیمتی که همواره و در طول سال وجود دارد، در برخی بخش ها و کالاها شاهد تخلفات و سوء استفاده افراد هستیم که قطعاً برخورد لازم با آنها صورت می گیرد.

سازمان حمایت: قیمت ۴۳ قلم کالا کاهش یافت

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: بر اساس مطالعات بانک مرکزی، مرکز مطالعات مجلس شورای اسلامی و همچنین مرکز مطالعات و پژوهش های بازرگانی کشور، اصلاح قیمت بنزین در حدود ۴ درصد تغییر قیمت ها تاثیر مستقیم و غیرمستقیم خواهد داشت.

تابش تصریح کرد: روزانه ۱۰۰ قلم کالا به صورت مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد که تاثیر مستقیمی روی سبد مصرفی مردم دارند.

وی گفت: علاوه بر تلاش های صورت گرفته برای تامین مناسب کالا در شبکه توزیع کشور، ما طرح تشدید بازرسی را همزمان با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین به اجرا گذاشته ایم و در یک هفته گذشته و در مقایسه با هفته ماقبل آن فقط در تعداد بازرسی بیش از ۳۹ درصد افزایش صورت گرفته است و همچنین در تعداد پرونده‌های تخلف این رقم بالغ بر ۴۵.۴۶ درصد و همچنین ارزش ریالی پرونده‌ها حدود ۹۴.۴۴ درصد رشد داشته است.

برخورد سخت قانونی با فرصت‌طلبان در سطح بازار

معاون وزیر صمت تاکید کرد: در شرایط حاضر، اولویت ما توزیع به‌هنگام کالاهای مورد نیاز شبکه توزیع و وفور کالا در سطح عرضه است.

تابش در گفت‌وگو با رادیو تهران خاطرنشان کرد: در حلقه‌های توزیع به ویژه از حلقه نخست یعنی مرحله قیمت گذاری بخش تولید یا واردات، باید جلوی اجحاف در حق مردم گرفته شود و همچنین حتما با فرصت‌طلبان در سطح بازار برخورد سخت قانونی خواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohsen1149

      مثلا چی ارزان شده که مردم در جریان نیستن؟

    • اسی

      کاشکی نام ده قلم رو میگفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج