جاباما
۹۳۲۵
۱۶ نظر
۵۲۸۶
۱۶ نظر
۵۲۸۶
پ

با چقدر پول چه ماشینی اجاره مي‌دهند

عروس شیک تر است یا ماشین عروس؟!

يكي از مشكلاتي كه بسياري از دامادها هنگام برگزاري مراسم عروسي با آن مواجه هستند، توجه داشتن به اصل «فاميل‌كش» بودن كليه مراحل است. يعني داماد بايد كل فاميل و خاندان را از همان لحظه ورود، له كند تا مورد حمايت خانواده عروس قرار گيرد و سال‌ها از خدمات ارزنده آن‌ها بهره‌مند شود.

در تهران، مرد جواني تصميم گرفت صبح روز تولد همسرش با يك اتومبيل شيك اجاره‌اي با راننده به خانه برود و او را غافلگير كند و با يكديگر به رستوران مورد علاقه‌شان بروند و در آنجا سالاد سزار صرف كنند و پس از آن، هديه‌اش را تقديم كند. او با يك موسسه اجاره اتومبيل تماس گرفت و با خوشحالي گفت كه قصد دارد يك ب.ام.و سري ۷ را براي دو هفته بعد اجاره كند. وقتي اپراتور از پشت تلفن شرايط قرارداد را برايش تشريح كرد، مرد جوان نقشه‌اش را نابود شده ديد و از آن صرف‌نظر كرد. در حالي كه پيمودن مسير خانه آن‌ها تا رستوران، حدود ۳۰ دقيقه طول مي‌كشيد، او بايد براي ۱۰ ساعت اتومبيل را اجاره مي‌كرد، اما توضيح دادن هزينه كردن چنين مبلغي نزد همسرش غيرممكن بود... .

عروس شیک تر است یا ماشین عروس؟!

اهميت ماشين عروس
يكي از مشكلاتي كه بسياري از دامادها هنگام برگزاري مراسم عروسي با آن مواجه هستند، توجه داشتن به اصل «فاميل‌كش» بودن كليه مراحل است. يعني داماد بايد كل فاميل و خاندان را از همان لحظه ورود، له كند تا مورد حمايت خانواده عروس قرار گيرد و سال‌ها از خدمات ارزنده آن‌ها بهره‌مند شود. البته هيچ تضميني وجود ندارد كه اين حمايت تا چه مدت دوام داشته باشد، اما در هر حال بايد آن را جدي گرفت.

در ايران از آنجا كه كيفيت شام و نرمي جوجه‌ها و قطر كباب و ميزان خنكي نوشابه‌ها و رنگ كت پدر داماد هم در نظر بسياري از اعضاي خاندان عروس جلب توجه مي‌كند، مي‌توان به اهميت اتومبيل عروس نيز پي برد. پس اگر داماد هستيد، بايد در انتخاب صحيح آن دقت لازم را مبذول داريد.

ماشين عروس های چند منظوره؛ از رساندن عروس و داماد تا در آوردن چشم و چال فامیل!

بعضي عروس‌خانم‌ها دوست ندارند در رويايي‌ترين شب زندگي‌شان سوار اتومبيل مردم شوند و به خودروي شخصي خود داماد بسنده مي‌كنند. گاهي اوقات نيز اتومبيل بستگان دور و نزديك به ياري دامادهايي مي‌رسد كه يا خودشان خودرو ندارند، يا امكانات موجود برايشان كافي نيست.

عروس شیک تر است یا ماشین عروس؟!

انتخاب خودروي عروس در كشورهاي ديگر هم به همين صورت است، اما با اين تفاوت كه قرار نيست داماد چشم ديگران را از كاسه در بياورد. عروس و داماد با يكديگر رايزني مي‌كنند و به اين نتيجه مي‌رسند كه با اتومبيل خودشان، دوست‌شان و يا در نهايت يك ليموزين در مراسم حاضر شوند.

تب براي ماشين شاسي دراز
ليموزين كه در ايران بيش‌تر با نام «ماشين شش در» شناخته مي‌شود، گزينه مناسبي براي اتومبيل عروس نيست. طراحي زشت اين خودروها كه در اصل تقليد از خارجي‌ها بوده، همين تعبير را در ذهن مهمان‌هاي مراسم ازدواج‌تان تداعي خواهد كرد: «نيگا كن! رفته ليموزين اجاره كرده، اون‌وقت عروسي‌اش را توي پاركينگ خونه عمويش گرفته! واي.. واي...! خارجي! باكلاس!... هپي وِددينگ!».

هرچند يك دستگاه ليموزين شاسي بلند لوكس واقعي نيز در ايران وجود دارد كه مي‌تواند دهان تمسخركنندگان را ببند، اما اجاره آن براي 10 ساعت با راننده، يك ميليون و 200 هزار تومان را از جيب‌تان خارج مي‌كند و به ازاي هر ساعت اضافه‌كاري، بايد مبلغ 120 هزار تومان در جيب راننده بگذاريد. همچنين با توجه به دشواري رانندگي با ليموزين، هرگز نمي‌توانيد آن را بدون راننده كرايه كنيد.

عروس شیک تر است یا ماشین عروس؟!
در سال 1376، مرکز تحقیقات ایران خودرو موظف شد برای تردد سران کشور‌های اسلامی در تهران، نخستين‌ سري ليموزين داخلي را توليد كند. كارشناسان اين شركت، خودروي پژو 405 را انتخاب كردند و نقشه آن را در اتوكد باز نمودند و طول شاسي و ارتفاع سقف را كمي كشيدند تا تبديل به ليموزين شود.

دو سال بعد از برگزاري اجلاس سران کشور‌های اسلامی و بلااستفاده ماندن ليموزين‌هايي كه نماد اشرافي‌گري و لوكس‌گرايي بود، تعدادي از آن در یک مزایده به متقاضيان حقيقي فروخته شد. از آنجا كه پژو ۴۰۵ خيلي قديمي است، صاحبان جديد ليموزين‌هايشان به پرشیا تبدیل كردند و اكنون در سه زنگ سفيد، مشكي و نقره‌اي در شهر مشاهده مي‌شود.

عروس شیک تر است یا ماشین عروس؟!

چون در سال 76 قرار بود اين خودروها فقط براي مدتي محدود مورد استفاده قرار گيرند، مقاومت اجزاي شاسي نيز بر همين اساس طراحي شده بود. اما با فروخته شدن آن‌ها، پس از مدتي شاسي ضعف خود را آشكار كرد. به همين علت است كه امروز بسياري از اين ليموزين‌ها به عارضه انحناي شاسي مبتلا هستند.

چگونه اتومبيل لوكس اجاره كنيم
دوراني كه ليموزين خودرويي بسيار لوكس و منحصر به فرد محسوب مي‌شد، سپري شده است. امروز اتومبيل‌هاي سدان و شاسي بلندي اجاره داده مي‌شوند كه «ماشين شش در» بايد جلو برود و برايشان بوق بزند و راه را باز كند. شما در صورت اجاره خودرو با راننده، ديگر نياز به گذاشتن وثیقه نداريد. اما اگر مي‌خواهيد خودتان پشت فرمان بنشينيد، مجبور خواهيد بود يک فقره چک به انضمام یک سند، تحويل دهيد. در صورتی که قيمت اتومبيل مورد نظرتان بيش‌تر از ۱۰۰ میلیون تومان باشد، بايد ۲ فقره چک روي ميز بگذاريد. اگر در آنجا ميزي نبود، چك را كف دست اجاره‌دهنده بگذاريد. اگر دست‌هاي او كثيف بود، داخل جيبش بگذاريد. اگر جيب نداشت، روي طاقچه بگذاريد (موسسه‌اي كه ميز آنجا نيست و صاحبش هم جيب ندارد و دست‌هايش هم كثيف است، حتما طاقچه دارد!).

عروس شیک تر است یا ماشین عروس؟!

تقسيم‌بندي اتومبيل‌هاي عروس
از آنجا كه تعداد كمي از اتومبيل‌هاي لوكس موجود است و موسسات متعددي مجبور هستند در نوبت استفاده از آن باشند، براي كرايه بايد حداقل از دو هفته قبل قرارداد را منعقد كنيد. خودروهاي اجاره‌اي به سه گروه: 1) معمولي، 2) لوكس و 3) چشم‌كوركن تقسيم مي‌شوند. براي نمونه، پژو 206، زانتيا و مزدا و حتي ماكسيما در رده معمولي قرار دارند. اتومبيل‌هاي بنتلي، لامبورگيني، هامر و كرايسلر از لوكس‌ترين ماشين عروس‌ها هستند.

نبش قبر فرسودگان
يكي از راه‌هاي جديد كسب درآمد، نبش قبر خودروهاي فرسوده كلاسيك است. برخي دلالان، اتومبيل‌هاي فسيلي كه در پاركينگ خانه‌ها يا گوشه باغ‌ها خاك مي‌خورد را از وراث مي‌خرند و پس از بازسازي فني و تميز كردن بدنه، آن را به صاحبان بنگاه‌هاي اجاره اتومبيل مي‌فروشند.

عروس شیک تر است یا ماشین عروس؟!

با چقدر پول چي اجاره مي‌دهند
هزينه كردن براي ماشين عروس، بي‌فايده‌ترين بخش مراسم ازدواج است، چون نه در شكم مهمان‌ها مي‌رود و نه در شاد كردن آن‌ها سهمي دارد. حداقل كاش همان هزينه صرف لباس شود. اين داستان هميشه تكرار مي‌شود كه آقاي داماد كمي در اتوبان رانندگي مي‌كند، سپس به آرايشگاه مي‌رود، عروس سوار مي‌شود، به باغ مي‌روند و از آنجا راهي تالار مي‌شوند. تمام اين مراحل بيش‌تر از چند ساعت طول نمي‌‌كشد، اما بعضي‌ها حاضر هستند براي هيجان بخشيدن به آن، پول بيش‌تري خرج كنند. با توجه به اين كه حداقل زمان در اختيار گرفتن خودرو 10 ساعت است، براي اجاره اتومبيل عروسي كه فاميل‌كش باشد، بايد هزينه‌هاي زير را ضربدر 10 كنيد:

خودروهاي كلاسيك: ۴۵۰ هزار تومان

ليموزين خارجي: يك ميليون و 200 هزار تومان

ب.ام.و X۶: يك ميليون و ۳۰۰ هزار تومان

سري 7 ب.ام.و: 550 هزار تومان

مرسدس كروك: ۴۵۰ هزار تومان

بنتلي: 400 هزار تومان

لامبورگيني: يك ميليون و ۳۰۰ هزار تومان

كرايسلر: 550 هزار تومان

هامر: ۶۵۰ هزار تومان

سانتافه: 140 هزار تومان

عروس شیک تر است یا ماشین عروس؟!

چسباندن گل روي اتومبيل
پس از انتخاب اتومبيل عروس، گل‌آرايي آن مشكل بعدي داماد است. گل‌آرايي عبارت است از گذاشتن گل روي كاپوت و صندوق‌عقب كه به شيوه‌هاي گوناگون صورت مي‌پذيرد. البته نبايد فراموش كرد كه تزئينات ماشين عروس، با سلقيه شخص عروس ارتباط تنگاتنگي دارد و بعضي‌ها خودشان تحت ليسانس عروس خانم، طرح زينت‌كاري را اجرا مي‌كنند.

عجيب‌ترين و نادرترين ماشين عروس، پرايدي بود كه در تهران، تمام بدنه و شيشه‌هايش را به عسل آغشته كرده و سپس هزاران پر مرغ كه داخل بالش از آن استفاده مي‌شود را روي اتومبيل چسبانده بودند. برخي هم از بادكنك يا عروسك استفاده مي‌كنند. اما در هر حال اگر شما به يك گل‌فروشي مراجعه كنيد، آن‌ها بابت نصب يك پاپيون ساده كه تركيبي از گل و تور سفيد است، مبلغ 180 هزار تومان از شما پول مي‌گيرند.

عروس شیک تر است یا ماشین عروس؟!

هرچند گل‌آرايان كار خاصي انجام نمي‌دهند، اما دامادهايي كه مي‌خواهند چشم و چال خانواده عروس را در بياورند، تزئين اتومبيل را به گلفروشي‌هاي معروف مي‌سپارند و بابت يك متر چسب نواري و ۳۰ شاخه گل و ۸۰ سانتي متر مفتول فلزي و يك كيلوگرم اسفنج، از ۱۰۰ هزار تومان تا ۶۰۰ هزار تومان مي‌پردازند.

داماد چاره‌اي ندارد
از آنجا كه اكنون ازدواج براي خيلي‌ها تبديل به نان شده و با تيغ و سرنگ به جان داماد مي‌افتند و از طرف ديگر چشم و هم چشمي و ضرورت فاميل‌كشي و در آوردن چشم و چال فاميل تبديل به يك رسم واجب شده، بنابراين هيچ اخطار و هشدار و تذكري نمي‌تواند جمعيت دامادان را از هزينه‌هاي گزاف و بيهوده منصرف كند. اين گزارش هم همينجوري نگاشته و منتشر شده است و اعتبار ديگري ندارد.

منبع : عصر ایران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • samane

      khak to sare in damad ha,inam shod zendegi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • nilo abi

      kheyliiiiii bahal bod

    • سمیه 30 ساله

      عاشقه اینم یه روز عروس بشم و همسرم با یک ماشین عروس خیلی خیلی خوشکل بیاد دنبالم . برام دعا کنید آرزوم برآورده بشه

    • بدون نام

      واقعا این روزها ازدواج کردن خیلی کار سختی شده خدا به همه جوون ها کمک کنه .

    • giti

      با سلام خدمت سمیه خانم باید بگم من سنم زیاده و تازه ازدواج کردم کسی بودم که میگفتم هیچ وقت ازدواج نمیکنم ولی ازدواج کردم حالا به شما هم میگم خیلی دور نیست ازدواج میکنی ولی اینکه فقط بخوای سوار ماشین عروس بشی این یک کم نگران کننده است لطفاً عمیقتر به زندگی نگاه کن

    • giti

      اگه راستشو بخواین هیچ کدوم شیک نیستن
      البته این نظر منه نمیدونم شایدم اشتباه میکنم

    • raha

      in mashin aroosaie ke be onvane nemoome entekhab shodan aslan shik nistan.albate poozeshh

    • mahsa

      harkate naghashiye KHEYLIII bahal bood khoshbakht shan

    • مرسده

      منم با نظر مهسا موافقم نقاشي خوشگل بود و اين ماشين اخريه مدل وحشيه؟؟؟؟؟؟ فكر كنم دادن سرخپوستا ساختنش!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • shiva

      من با پراید آغشته به عسل و پر خیلی موافقم!!!!

    • گيتي

      سلام بچه ها من نامزدم ولي دنبال ايده هاي جديد و باكلاس خاص هستم برا عروسيم اگه چيز خاصي مد شده بهم بگين حتما مرسي

    • علی اخوان

      نظر من در مورد قیمت است بابا واقعا گران است مثلا همین لامبور گینی یک میلیون سیصد هزار تو مان است خواهشا قیمت را کمتر کنید ماشین عروس واقعا عالی بود

    • حسین

      چرا به گل فروشی ها گیر دادی؟همین یک کیلو اسفنج الان بیست هزار تومان پولشه حالا گل و بقیه بکنار

    • علی اخوان

      بابا اقا حسین این چه حرفیه شما مثل این که نظر من را نگرفتید من اصلا به گلفروشی کار نداشتم برادر من من دارم درمورد قیمت حرف میزنم

    • علی اخوان

      گوش کن برادر من اصلا به گلفروشی کار مدارم دارم درمورد ماشین عروس صحبت کردم من با شما شوخی کردم

    • علی اخوان

      معذرت می خواهم بابا من شوخی کردم حق باشماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج