۹۳۲۵۸۲
۲۱ نظر
۵۰۱۵
۲۱ نظر
۵۰۱۵
پ

۶۰ درصد پزشکان لاکچری مالیات نمی‌دهند!

گره کور فرار مالیاتی برخی اقشار همچون پزشکان با وجود تمام تدابیر اندیشیده شده هنوز باز نشده است. آمار‌های سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد، ۶۰ درصد پزشکان هنوز به سامانه مالیاتی وصل نشده‌اند.

روزنامه جوان: این در حالی است که براساس قانون بودجه موظف شده‌اند، از ابتدای سال ۹۸ دستگاه کارتخوان را در مطب‌های خود نصب کنند، اما برخی از پزشکان به سادگی زیر بار این کار نرفتند و همین مسئله هم سازمان امور مالیاتی را ناگزیر کرد تا زمانی را برای نصب پایانه‌های فروشگاهی دوبار تمدید کنند. آخرین مهلت اعلام شده هم پایان شهریورماه بود. با وجود سپری‌شدن سه ماه از آخرین مهلت، آمار‌های سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد تنها ۴۰ درصد از پزشکان به این قانون تمکین کرده‌اند.

علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی در برابر این آمار می‌گوید: «اکنون فقط بحث الزام را داریم، نتیجه تمکین یا عدم تمکین سال بعد مشخص می‌شود، وقتی اظهارنامه‌های ۱۳۹۸ می‌آید آن‌ها که تمکین به قانون کردند، از مشوق برخوردار می‌شوند و ۱۰درصد مالیات احرازی‌شان بخشیده خواهد شد و آن‌هایی که به قانون تمکین نکردند، جریمه می‌شوند.».

اما اگر می‌خواهید بدانید این جریمه چقدر خواهد بود، باید به قانون مراجعه کنیم؛ قانون می‌گوید آن‌هایی که صندوق فروش را نصب نکنند ۲ درصد درآمدشان به عنوان جریمه اخذ خواهد شد.

این مسئله حتی پای دادستانی را هم به ماجرای مالیات پزشکان باز کرده و دادستان کل کشور پزشکان فراری از مالیات را به ورود دادستانی به موضوع تهدید کرد.

اما برخی از پزشکان که تعدادشان هم کم نیست، حاضر نیستند زیر بار این قانون بروند و راهکار‌هایی برای دور زدن آن پیدا کرده‌اند. برخی همچون گذشته پول نقد می‌گیرند و برخی دیگر از کسانی که می‌خواهند برای پرداخت مزد درمان کارت بکشند، پول اضافه طلب می‌کنند. برخی هم چند دستگاه پوز با شماره حساب‌های مختلف در مطب دارند که تنها یکی از آن‌ها به سامانه امور مالیاتی متصل است و بقیه برای دکور قرار داده شده است نه استفاده!

از همین روست که اعضای خانه ملت هم به دنبال راهکار‌هایی برای تمکین پزشکان به قانون پرداخت مالیات هستند. از ممنوع‌الخروجی پزشکانی که به قانون تمکین نمی‌کنند گرفته تا ابطال پروانه مطلب.

علی وقف‌چی، عضو فراکسیون اصلاح نظام اداری کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه بیش از ۶۰هزار میلیارد فرار مالیاتی در کشور داریم، می‌گوید: «سال ۱۳۹۶ بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داشتیم که قطعاً در سال‌های ۹۷ و ۹۸ رقم مذکور بیشتر شده و به بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان رسیده است.»
بنا به تأکید وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۶۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی در کشور داریم، گفت: سال ۱۳۹۶ بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داشتیم که قطعاً در سال‌های ۹۷ و ۹۸ رقم مذکور بیشتر شده و به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ع

      چهار تا دکترم داریم بشرطی بپرونن برن از این خراب شده؟ آخه مالیاتشوهم انصافانه نیست مجبورن کاتخوانو حذف کنن

    • ع

      چهار تا دکترم داریم بشرطی بپرونن برن از این خراب شده؟ آخه مالیاتشوهم انصافانه نیست مجبورن کاتخوانو حذف کنن

    • تنگستان استان بوشهر

      اونهای هم که مالیات میدن ازجیب ملت میدن ازدرآمدخودشون نمیدن اینهای هم که درآینده خواهندداد بازازجیب ملت هیچ نهادمالیات نمیده خصوصا امثال پزشک ووکیل ها همشون حق مالیات شونم بازاضافه ازملت میگیرن بدبخت ملت خصوصارمستعضفین هستن جوری شده که بزرگترتاکوچکترین حرکت بایدملت مالتش هم بدن شرکت ها بااضاف کردن نرخ کالای خودشون مالیات که بایدبپردازن به دولت بازازجیب ملت دریافت می کنن

    • Sara

      چرا انقدر گیر دادیم ب پزشک ها؟
      مشاغل دیگ و یا مشکلات دیگ ای نداریم احیانا؟
      تا حالا کسی ب وضعیت پزشکها در ۷ سال عمومی و ۴ سال تخصص نگاهی داشته؟
      کسی ک تا ۳۰ سالگی دستش تو جیب پدرشه! هزاران صفحه کتاب باید بخونه. یک شب درمیون کشیک بده. از همه هم سن هاش عقب تر باشه. لطفا نگاهی ب میزان افسردگی دانشجویان پزشکی و رزیدنت ها هم بندازین. ۹۹٪ پشیمونن از انتخاب این رشته تو ایران. بدبختی ها کم نیست. یکی دو تا هم نیست.

      پاسخ ها

      • Ali

        دقیقا همینطوره.
        امتحان تخصص شده سراسر سهمیه. از هر ۴ تا رزیدنتی ک شما میبینی ۳ تاش سهمیه ان. یکی مث من ک از قشر ضعیف جامعه پزشکی قبول شده و نه سرمایه ای داره ن پارتی و نه سهمیه تقریبا جایگاهی نداره و نخواهد داشت تو پزشکی امروز !!! این حقوق های بالا هم احتمالا خودتون میدونین واس پزشک های روابط داریه ک بالای ۵۰ سال سن دارن ! یکم انصاف داشته باشین تو رو خدا . چهارسال هم‌ک باید تو مناطق محروم کار و زندگی کرد. دیگ‌الانم ب بی سهمیه ها تو شهرهای بزرگ پروانه مطب نمیدن!

    • بدون نام

      طبق روال زورتان به پزشکان و وکلا و ورزشکارها و هنرپیشه ها و بازاریها و وزرا وصاحب منصب ها و سیاستمدارها و پولدارها نرسید طبق روال دست تو جیب کارمندها و کارگرها بکنید و به زور بچاپید و خرخره شون رو بجویید به شرط این که اول وعده بدید !!!!!

    • بدون نام

      از اونایی که پول دارن مالیات نمیگیرن میان از یه تولیدی کوچیک که چن تا کارگر نون میبرن برا زن وبچه شون مالیات دوبله میگیرن ....

    • کارمند

      این پزشکان تحت حمایت دولتمردان هستند ولی منِ کارمند باید ۱۰درصد از حقوقم را مالیات بدهم تا خرج همین پزشکان شود
      لعنت بر کسانی که با عدم اجرای قانون اینچنین باعث فقر مردم میشوند

    • کارمند

      این پزشکان تحت حمایت دولتمردان هستند ولی منِ کارمند باید ۱۰درصد از حقوقم را مالیات بدهم تا خرج همین پزشکان شود
      لعنت بر کسانی که با عدم اجرای قانون اینچنین باعث فقر مردم میشوند

    • بدون نام

      آنقدر هم پررو تشریف دارن این پزشکان درخواست دادن حق ویزیتشون دوبرابر شه که فعلا تصویب نشد

    • بدون نام

      اگه شما مثل کشور ترکیه با روش درست مالیات بگیرید نیازی نبود بنزین رو ۳برابر کنید همین ۶۰درصد میدونید چقدر برای بودجه کشور درامد داشته ..هر دولتی میاد راس کار اقتصادانهاشون واقعا بی سواد هستن به بعد کارشون اصلا فکرو برنامه ندارن

    • @

      افراد عادی کشور کارگرا حقوق بگیرا هرماه مالیات میدن بعد این پزشکا که روزانه میلیونها تومن به جیب میزنن یک ریال هم مالیات نمیدن!! لعنت به دولت که حامیه قشر ثروتمنده

    • بدون نام

      به زور بگيريد هر كي نداد مطبشو پلمپ كنيد

    • بدون نام

      آقا بفکر سلامتی و مالیات باشید باید نسخه را مثل هرسوپری چاب بگیرد تا برای داروخانه خوانا باشد هم بیمار ......دولت هم مالیات

    • بدون نام

      راستی از ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی ۲۵ صنف دیگر چه خبر؟
      مگر قرار نبودرستورانها،وکلا،آرایشگرها،طلافروشهاو..هم این کار رابکنند.
      پس چرا راجع به درصد ثبت اینها چیزی نمی نویسید.چون اگر ۴۰ درصد پزشکها این کارراکرده اند ،این ۲۵ صنف ۴ درصد هم ثبت نکرده اند.البته از روزنامه ای که این مطلب را کار کرده معلوم است که همه این هجوم ها برنامه ریزی شده و با نقشه است تا حواسها از جاهای دیگر پرت شود

    • م

      حساب مسدود مطب مسددود

    • بدون نام

      کسی مالیات نمی دهد مالیات را باید بگیرین ....

    • بدون نام

      واقعا انصاف داشته باشید
      پزشکان تنها گروهی هستن که مالیات را کامل میدن ولی تقریبا ۱۹ ماهه حقوقاشون و کارانه هاشون عقب افتاده اینقدر برعلیه این قشر فرهیخته دروغ منتشر نکنید
      آلان مرکز بهداشت بویراحمد ۸ ماهه هیچ حقوقی به پزشکان قراردادی نداده و تازه مطالبات سال ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ هم دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخخ

    • بدون نام

      انصافا چرا یه بارم درباره اینکه کارانه پزشکان ۱۹ ماه عقب افتاده خبر نمی‌دید واقعا عجیبه حتی

    • بدون نام

      پس عدالت اسلامی کجاست وقتی کارگر و کارمند مالیات میدن اما پزشکان ثروتمند خیر.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج