جاباما
۹۳۲۹۶۶
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

الهلال، پادشاه جدید فوتبال آسیا

تیم فوتبال الهلال عربستان با شکست اوراوا قهرمان آسیا شد و طلسم قهرمان نشدن تیم های منطقه غرب را پس از ۷ سال شکست.

خبرآنلاین: روز یکشبه تیم های الهلال عربستان و اوراوا ردز ژاپن در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل هم قرار گرفتند که تیم عربستانی مثل بازی رفت موفق شد حریف ژاپنی خود را شکست دهد و پس از نوزده سال به مقام قهرمانی این رقابت ها برسد.

طلسم هایی که شکسته شد

این سومین قهرمانی الهلال در آسیا بود و آبی های عربستان پس از نوزده سال موفق به کسب عنوان قهرمانی قاره شدند. قهرمانی الهلال یک طلسم را هم برای تیم های غرب آسیا شکست؛ از سال ۲۰۱۱ و قهرمانی السد قطر، هیچ تیمی از منطقه غرب موفق به کسب قهرمانی در قاره کهن نشده بود و این طلسم ۷ ساله امروز به دست الهلال شکسته شد.

آبی های عربستان در سال ۲۰۰۰ هم با شکست جوبیلو ایواتای ژاپن قهرمان آسیا شده بودند و اتفاقا آن زمان هم طلسم ۶ ساله قهرمان نشدن غربی ها را شکستند. در آن دوره، آخرین قهرمانی یک تیم از غرب آسیا به سال ۱۹۹۳ و قهرمانی پاس ایران برمی گشت.

الهلال چگونه قهرمان شد؟

تیم عربستانی برای قهرمانی در این دوره از لیگ قهرمانان هزینه زیادی کرد و در نهایت هم به هدف خود رسید. آن ها فصل را با زوران مامیچ آغاز کردند ولی در میانه راه این مربی از سمتش برکنار شد و لوچسکیو روی نیمکت الهلال نشست. الهلال در مجموع ۸ بازیکن خارجی دارد که تنها می توانست از ۴ نفر ان ها در لیگ قهرمانان استفاده کند.

هیون سو جانگ مدافع میانی از کره جنوبی، سباستین جووینکو مهاجم ایتالیایی سابق یوونتوس، بافتیمبی گومیس مهاجم زهردار فرانسوی و آندره کاریو ستاره ۷ میلیون دلاری اهل پرو چهار بازیکن خارجی الهلال بودند و عمر خریبین، امیری کوردی، گوستاوو کوئلار و کارلوس ادواردو نفراتی بودند که نامشان در لیست آسیایی الهلال در این فصل رقابت ها قرار نگرفته و تنها می توانند در لیگ عربستان تیمشان را همراهی کنند.

الهلال در دور گروهی از گروه مرگ رقابت ها با حضور استقلال، العین و الدوحیل به عنوان صدرنشین صعود کرد و جالب اینکه تنها شکست آن ها در مرحله گروهی مقابل استقلال ایران بود. در مرحله حذفی ابتدا الاهلی با هدایت برانکو مقابل الهلال حذف شد و سپس نوبت به تیم های الاتحاد و السد رسید که مقابل الهلال قدرتمند زانو بزنند. در فینال هم شاگردان لوچسکیو به راحتی از سد اوراوا ردز ژاپن گذشتند و به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا رسیدند.

بدون تردید الهلالی ها این قهرمانی را باید مدیون هزینه سرسام آور خود در یکی دو سال اخیر باشند که این تیم با خرید ستاره های گران قیمت توانسته به دوران خوب خود برگردد و دوباره تبدیل به یک قدرت در فوتبال آسیا شود. اغلب ستاره هایی که الهلال در یک سال اخیر به خدمت گرفته همین حالا می توانند در لیگ های معتبر اروپایی بازی کنند ولی شرایط مالی مناسب تیم عربستانی باعث شده راهی فوتبال آسیا شوند.

چه زمانی نوبت ما می شود؟!

پس از قهرمانی الهلال، این سوال برای ما به وجود آمد که تیم های ایرانی چه زمانی می توانند در معتبرترین رقابت باشگاهی آسیا به قهرمانی برسند و طلسم قهرمانی در لیگ قهرمانان را بشکنند. ما از سال ۱۹۹۳ که پاس به مقام قهرمانی رسید دیگر در آسیا قهرمان نشده ایم؛ هرچند در سال های اخیر چند بار در آستانه لمس جام بودیم ولی هرگز به عنوان قهرمانی قاره نرسیده ایم.

در سال های اخیر و با هزینه بالای تیم های مختلف به خصوص تیم های عربستانی، قطری و چینی کار ما برای ما سخت تر گذشته شده است. در حال حاضر با توجه به وضعیت تیم های داخلی و بالا رفتن قیمت دلار و بدهی های فراوان تیم های دولتی، تنها یک معجزه می تواند یک تیم داخلی را به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهنام محمودیان

      فقط استراماچونی مبتواند استقلال را قهرمان اسبا کند.اونم با چند بازیکن با کیفیت جدید و امکانات مناسب

    • بدون نام

      مبارکشون باشه حقشون بوده.مرگ بر چرتپولیس واستفراق وسوراختور

    • بدون نام

      بعدازعید

      قهرمان می شویم

    • عبودکلاسيک

      مبارکشون باشه خرج کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج