۹۳۳۴۷۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
پ

نجفی: به صورت غیرارادی به همسرم شلیک کردم

محمدعلی نجفی در دفاعیات خود درباره قتل میترا استاد گفت:در کیفرخواست آمده که من مبادرت به شلیک ۵ گلوله کردم در حالی که لفظ مبادرت بیانگر انجام فعل با قصد و اراده است اما گلوله‌های شلیک شده بدون اراده و در حالت کشمکش و به صورت غیرارادی شلیک شده است.

تسنیم نوشت: محمدعلی نجفی در دفاعیات خود درباره قتل میترا استاد گفت:در کیفرخواست آمده که من مبادرت به شلیک ۵ گلوله کردم در حالی که لفظ مبادرت بیانگر انجام فعل با قصد و اراده است اما گلوله‌های شلیک شده بدون اراده و در حالت کشمکش و به صورت غیرارادی شلیک شده است.

در ادامه جلسه محاکمه دوباره محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران که به قتل عمد همسر دومش متهم است، قاضی کشکولی نظریه جدید هیئت کارشناسی را قرائت کرد و گفت: در این نظریه آمده است که با توجه به نوع شلیک گلوله و گلوله خارج شده از بدن مقتول، اصابت گلوله به دیوار و پس از آن به بدن مرحوم میترا استاد متصور نیست.

وی اتهامات محمدعلی نجفی دایر بر مباشرت در قتل عمدی میترا استاد به واسطه شلیک گلوله، حمل و نگهداری سلاح و مهمات به‌صورت غیرمجاز و ایراد صدمه عمدی بدنی غیرمنتهی به فوت عنوان کرد و از نجفی خواست دفاعیات خود را ارائه کند.

متهم در بدو امر اتهامات مطروحه را رد کرد و گفت: اولین باری که در این دادگاه صحبت کردم نیز گفتم که هدف اصلی من در بیان مطالب کمک به کشف حقیقت و تبیین واقعه‌ای است که هفتم خرداد امسال به وقوع پیوست و اکنون نیز با همین نیت در اینجا هستم نه با نیت تبرئه خودم.

نجفی اضافه کرد: مجموعه شواهد و قرائن این حادثه حاکی از آن است که از ابتدا، پیچیدگی‌ها و ابهامات زیادی در ارتباط با موضوع وجود داشته است و بخشی از پیچیدگی ها به این امر برمی‌گردد که من به عنوان مسبب حادثه دقیقاً نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده که منجر به فوت آن مرحومه شده است.

وی گفت: همانطور که کارشناسان اسلحه نیز تأیید کرده‌اند شلیک‌ها در حالت عدم تعادل و به صورت غیرارادی انجام شده و اصابت گلوله‌ها که از ۵ گلوله ۴ گلوله به دیوار، سقف و کابینت برخورد کرده، موید این مسئله است و همین مطلب به حادثه یک صورت مبهم و معماگونه داده است.

نجفی افزود: من بعد از وقوع حادثه، برخی از اطلاعات را دریافت کردم به عنوان مثال در اداره آگاهی مطلع شدم که ۵ گلوله شلیک شده است در حالی که قبل از آن فکر می‌کردم ۴ گلوله شلیک شده است همچنین در دادسرا متوجه شدم که گلوله‌ای به دست مرحومه خورده است و همه اینها را بعداً از طریق شنیدن گزارش کارشناسان یا وکلا خبردار شدم و به علت همین ابهامات است که دیوان عالی کشور ضمن نقص رأی اولیه، دستور تشکیل هیئت کارشناسی را داده است و هدف از تشکیل هیئت کارشناسی این است که با توجه به شواهد و دلایل موجود یک مدل علمی را بیان کنند تا در قالب آن تمام اتفاقات قابل توجیه و تبیین باشد.

متهم با بیان اینکه نظریه ارائه شده از سوی کارشناسان دارای ایرادات و اشکالاتی است، گفت: پیش از پرداختن به نظریه کارشناسان برخی موارد را در خصوص کیفرخواست مطرح می‌کنم، در کیفرخواست آمده است که من به دلیل عجز از تودیع وثیقه در بازداشت هستم در حالی که اینطور نیست و ۶ ماه است در بازداشت به سر می‌برم و علت آن هم عجز در تودیع وثیقه نیست؛ رئیس دادگاه در یک مرحله قرار بازداشت مرا به وثیقه تبدیل کرد که وثیقه معرفی شده مورد قبول واقع شد و موقتاً آزاد شدم اما ۲۴ ساعت بعد بنا به دلایلی که هنوز هم برایم مشخص نیست در روز جمعه احضار و دوباره بازداشت شدم.

وی تصریح کرد: در کیفرخواست آمده که من مبادرت به شلیک ۵ گلوله کردم در حالی که لفظ مبادرت بیانگر انجام فعل با قصد و اراده است اما همانطور که در گزارش اولیه کارشناسان اسلحه نیز تأکید شده، گلوله‌های شلیک شده بدون اراده و در حالت کشمکش و به صورت غیرارادی شلیک شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر خادمی

      آخه کی باورش میشه پنج تا گلوله شلیک شده غیر عمدی بوده

    • بدون نام

      جالبه با کلت پنج گلوله غیر ارادی شلیک کنی،انگار مثلا کلاشینکفه که رو حالت رگبار بزاری بعد پنج تا پشت سر هم بره بس کن تو رو خدا

    • اهوازی

      میترا گناه کار است چون حین تیراندازی ارامش شمارا بهم زده کشمکش به وجود اورده شما نفهمیدی چی شده باید سکوت میکرد که با یک تیر خلاصش کنی که بفهمی چکار میکنی

    • بدون نام

      منم دوس دارم برم غیرارادی آدم بکشم بعدم برم دیه بدم بعدشم بگم باید ازادم کنین

    • بدون نام

      خفمون کردی بابا تو هم

    • ایران

      کثافت غیر عمد یکی دوتا نه ۶ تا تو بعد فرار رفتی حرم و طلب بخشش کردی حالا میزنی زیرش

    • بدون نام

      مگه اسلحه اسباب بازی که آن برداشتی رفتی در حمام بدبخت تیر بارانش کردی،

    • بدون نام

      اینا میگن گلوله به پشت دست میترا خورده بعد از کف دست خارج شده بعد خورده به قلب و پهلو ،اگه اینطوریه پس گلوله خورده به دیوار چون زن نجفی از جلو باهاش در گیر بود ،از جلو تیر شلیک بشه به پشت دست نمیخوره به کف دست میخوره بعد از پشت دست بیرون میاد بعد به قلب و پهلو چرخش میکنه ،شاید منظورش رو نفهمیدم شاید گلوله به کف دست خورده بعد از پشت دست بیرون اومده بعد خورده به قلب که اگه اینطوری باشه نجفی به طور مستقیم در حال در گیری رو به رو شلیک کرده، به زنش ،چرا چیزی ننوشتید در این مورد که گلوله از پشت دست به کف دست بوده یا از کف دست به پشت دست ؟اگه گلوله از پشت دست میترا بیرون اومده میخوره به نجفی که بر نمیگرده به خودش ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظرت جالب بود موافقم

    • کوثری

      این می گوید من شلیک کردم من کشتم ولی آن وکیل معزول بی سواد ادعا می کند که نجفی وی را نکشته است ونردم را مثل خود بالانسبت خل وچل می داند

    • بدون نام

      دمت گرم خوب کردی

    • بدون نام

      غیر ارادی با کلت چجوری پنج گلوله شلیک کرده؟!!!مگه مسلسله؛نکنه کلتش رکبار هم داشته؟!!@

    • بدون نام

      بما چه اسلحه هدف گیری قتل فقط اعدام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بسه دیگه تمامش کنید

    • بدون نام

      خودتی

    • بدون نام

      بیاویزونین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج