جاباما
۹۳۳۵۵۸
۶ نظر
۷۲۴۱
۶ نظر
۷۲۴۱
پ

معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

یکی از جذاب‌ترین نقاط شهر تهران بام‌های آن است. وقتی در اوج و بر فراز شهر قرار می‌گیری و آن را همچون نقشه‌ای نورانی زیر پای خود احساس می‌کنی آرامش تمام وجودت را خواهد گرفت.

برترین‌ها: شهر تهران به عنوان یک پایتخت همیشه رمز و راز و ماجرا‌های بسیاری را در قلب خود جای داده است. زندگی روزمره شهرنشینی و دغدغه‌های روزانه در کنار تمامی تعاملات اجتماعی و اوقات فراغت تلفیق جالب و در عین حال زیبایی را از این شهر ساخته و به همین دلیل نیز آن را در کنار تمامی شلوغی‌ها و به قول معروف ترافیک‌های سرسام‌آورش تبدیل به یک شهر بزرگ، زیبا و دوست‌داشتنی کرده است.

بسیاری از سرگرمی‌ها و مراکز تفریحی شهر تهران مختص به خود آن است و حال و هوای دلنشینش را نمی‌توان در جایی دیگر پیدا کرد. گشت‌وگذار در نقطه‌به‌نقطه این شهر زیبا می‌تواند خاطرات لذت‌بخشی را در ذهن شما به جای بگذارد و لذت زندگی در این شهر را برایتان چندین و چند برابر کند.

یکی از جذاب‌ترین نقاط شهر تهران بام‌های آن است. وقتی در اوج و بر فراز شهر قرار می‌گیری و آن را همچون نقشه‌ای نورانی زیر پای خود احساس می‌کنی آرامش تمام وجودت را خواهد گرفت. وقتی از بالا این شهر بزرگ را می‌بینی و چراغانی‌هایش را نظاره می‌کنی مهرش را بیشتر در دلت احساس خواهی کرد و مردم آن را بیشتر دوست خواهی داشت. در این مطلب همراه ما باشید تا تعدادی از زیباترین بام‌های شهر تهران را بیشتر بشناسیم.

۱. بام توچال تهران

معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

این بام مقام اول را در میان بام‌های پایتخت به دست آورده است. بام تهران مکان ایده‌آلی برای پیاده‌روی است و می‌تواند حس و حال خوبی را در شما ایجاد کند. اگر هم قصد پیاده‌روی کردن ندارید و ترجیح می‌دهید که زودتر به ارتفاعات برسید می‌توانید از اتوبوس‌ها و خودرو‌های برقی‌ای که در این بام آماده خدمت‌رسانی هستند استفاده نمایید.

بام توچال تهران امکانات بسیاری از قبیل انواع رستوران و کافه‌ها و هم‌چنین فروشگاه‌های متنوعی دارد و می‌تواند جذابیت خود را برای شما چندین و چند برابر کند. این مجموعه از محیط‌های ورزشی و سرگرمی بسیاری نیز برخوردار است که از میان آن‌ها می‌توان به باشگاه تیراندازی، پینت بال، بانجی جامپینگ و... اشاره کرد.

معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

از آن جایی که بام تهران تنها مسیر دسترسی و رفت و آمد به پیست اسکی توچال است شما می‌توانید مستقیماً به این منطقه نیز ارتباط پیدا کنید. ناگفته نماند که تله‌کابین توچال بلندترین تله‌کابین در شهر تهران است و به همین دلیل نیز منظره بی‌نظیر آن برایتان جذاب خواهد بود.

۲. بام ولنجک

معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

بام ولنجک از جمله بام‌هایی است که معمولاً افراد زیادی با آن آشنایی ندارند. این بام در محله ولنجک تهران قرار دارد و برای رفتن به آن می‌توان به خیابان بوستان سوم سر زد.

قرارگیری این بام در کوچه و پس‌کوچه‌های شهر جذابیت بسیاری دارد و می‌تواند آن را به یک نقطه دنج و امن برای شما تبدیل کند تا بتوانید با خیال راحت در آن خلوت کنید. البته احتمالاً شلوغی و افزایش رفت و آمد در این کوچه و پس‌کوچه‌ها برای اهالی این منطقه چندان دلچسب و لذت‌بخش نخواهد بود!

۳. بام بوکان

معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

منطقه بوکان تهران مدت‌هاست که دستخوش تغییرات و ساخت‌وساز‌های بسیاری شده و از این نظر نیز تا حدودی از محبوبیت بام آن کاسته شده است. با این حال هنوز هم زیبایی بام بوکان انکارناپذیر است و می‌تواند آرامش عجیبی را در قلب شما جای دهد.

شما می‌توانید با تماشای چراغ‌های زیبای شهر که در چشم شما شبیه یک نقطه به نظر می‌رسند تهران را زیر پای خودتان احساس کنید، البته آن هم اگر بتوانید این زیبایی‌ها را از میان برج‌ها و آپارتمان‌های بلندقامت منطقه بوکان پیدا کنید!

۴. بام نیاوران

معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

در منطقه نیاوران و محله جماران ارتفاعاتی قرار دارد که به یکی از بام‌های جذاب و نسبتاً خلوت شهر تبدیل شده است. این بام در گذشته دنج‌تر بود و راحت‌تر می‌شد از آرامش آن لذت برد، اما امروزه با افزایش ساخت‌وساز و رفت و آمد در این منطقه کمتر می‌توان آن را خلوت و ساکت پیدا کرد. با این حال اگر بتوانید زمانی خلوت و آرام را در این بام پیدا کنید قطعاً زیبایی‌های منظره فراموش‌نشدنی آن در ذهنتان به یادگار خواهد ماند.

۵. بام آرژانتین

معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

یکی دیگر از بام‌های زیبا و دنج تهران بام آرژانتین است که در خیابان الوند این محله قرار دارد. با رفتن به این بام شما می‌توانید در قلب شهر قرار بگیرید و آن را زیر پای خود احساس کنید. این بام تقریباً گمنام است و کمتر کسی با آن آشنایی دارد. منظره بی‌نظیر شهر زیبا و بزرگ تهران زیر پای شما خاطرات آرام و دلنشینی را در این بام زیبا برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

۶. بام بوعلی

معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

بام بوعلی یکی دیگر از بام‌های خلوت و کمتر شناخته‌شده در شهر تهران است که در اتوبان یادگار امام و بلوار شهید ذبیحی قرار دارد. این بام نیز همچون سایر بام‌ها اخیراً دستخوش تغییرات بسیاری شده است. با سر زدن به این بام و سپری کردن ساعاتی آرام و خلوت در آن می‌توانید از محیط زیبا و مطبوع آن لذت ببرید و آرامش شهر را با تمام وجود خود احساس کنید.

۷. بام تونل رسالت

معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

اگر می‌خواهید کمی متفاوت‌تر عمل کنید و منظره جدیدتری را ببینید می‌توانید به بام تونل رسالت سری بزنید. بام تونل رسالت از دیگر بام‌های منحصربه‌فرد در قلب شهر تهران است که در منطقه توانیر قرار دارد و برای رفتن به آن می‌توانید به پارک نظامی گنجوی سری بزنید.

منظره این بام به نسبت سایر بام‌ها متفاوت‌تر است و شلوغی شهر را بیشتر نشانتان خواهد داد. به علاوه اینکه با قرارگیری در بام تونل رسالت به خوبی می‌توانید شاهد یک زندگی صنعتی در قلب تهران باشید. به همین دلیل هم هست که این بام یکی از منحصربه‌فردترین بام‌ها در سطح شهر تهران است و با هر سلیقه‌ای جور در نمی‌آید.

۸. بام محک

معرفی بام‌های تهران؛ همه‌ی شهر زیر پای شما

یکی دیگر از بام‌های نام‌آشنا در شهر تهران بام محک است. این بام در انتهای بلوار اوشان قرار دارد و برای رفتن به آن باید به بالاتر از بیمارستان محک بروید. دیدن غروب آفتاب در بام محک از شهرت بسیاری برخوردار است و تماشای آن برای ساکنین این شهر خالی از لطف نیست.

در این بام نیز امکانات بسیاری برای شهروندان فراهم شده که از میان آن‌ها می‌توان به وجود ایستگاه‌ها و صندلی‌های برای استقرار افراد اشاره کرد. با تماشای شهر از این بام می‌توانید تهران دوست‌داشتنی را با تمام وجود لمس کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ما بام بوعلی زندگی میکنیم اعصابمون از دست ماشین سوارای شب گرد خورده خورده.

    • سمیرا

      شیب؟؟ بام؟

    • بدون نام

      ارتفاعات پارک جنگلی یاس تو اتوبان شهید بابایی و نگفتید

    • Masoud

      یه بام هم هست تو مسگر آباد بچه های پایین میرن

    • فریبا

      بام شهران (کوهسار) رو جا انداختید....بسیار زیباست...

    • تد

      لتمال کن رو هم میتونید اضافه کنید , بامی که مشرف به پارک و دریاچه چیتگره .
      فقط بعد از ساعت 9 شب اجازه ورود ندارید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج