۹۳۳۶۵۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اردوغان بر یکپارچگی و ثبات در عراق تاکید کرد

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر یکپارچگی و حفظ ثبات در این کشور از تلاش های بغداد برای تامین خواسته های معترضان حمایت کرد.

ایرنا: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در تماس تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر یکپارچگی و حفظ ثبات در این کشور از تلاش های بغداد برای تامین خواسته های معترضان حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان در تماس تلفنی با عبدالمهدی ضمن بررسی حوادث اخیر در عراق خواستار گسترش روابط دوجانبه میان آنکارا و بغداد در تمامی سطوح شد.

اردوغان بر یکپارچگی و ثبات در عراق تاکید کرد

نخست وزیر عراق نیز در این تماس اوضاع جاری در این کشور به ویژه نحوه تعامل نظام با مخالفان و ایجاد مرزبندی میان تظاهرکنندگان مسالمت جو و آشوب طلبان را برای رئیس جمهوری ترکیه تشریح کرد و بر تمایل مشترک دو کشور برای توسعه همکاری های دوجانبه تاکید کرد.

اردوغان نیز با تمجید از نحوه برخورد توام با حکمت دولت عراق با حوادث اخیر در این کشور خواستار حاکمیت قانون و نظم عمومی در این کشور شد.

همکاری در پرونده های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم از دیگر موضوع های مورد بحث میان رئیس جمهوری ترکیه و نخست وزیر عراق بود.

اعتراض شهروندان عراقی روز اول اکتبر (۹ مهرماه) ابتدا با درخواست مبارزه با فساد و انجام اصلاحات اقتصادی و گسترش خدمات عمومی آغاز شد اما رفته رفته مطالبات سیاسی به آن اضافه شد و به اصلاح قانون انتخابات و قانون اساسی از سوی بخش هایی از معترضان کشیده شد و شعار براندازی از سوی بخش های دیگری به گوش رسید.

دولت تاکنون با وجود پذیرش اغلب پیشنهادها برای اصلاحات ساختاری و قانونی، ارائه بسته‌های اقتصادی، صدور دستورالعمل‌های مختلف نتوانسته است، آرامش را به کشور بازگرداند.

اغلب کارشناسان و تحلیلگران عراقی اعتقاد دارند که جریان هایی با نفوذ به صفوف تظاهرکنندگان که عمدتا مشکلات معیشتی را مطالبه می کنند، اوضاع اجتماعی عراق را به خشونت کشانده اند و تلاش دارند این خشونت ها استمرار یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اردوغان داعش صفت دووست ندارە منطقە در امان باشە بە این چرت پرتهاش باور نکنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج