۹۳۳۷۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

به کارمندانتان پول بدهید تا سر کار بخوابند!

شما نیز حتماً تا به حال به چرت زدن در سر کار فکر کرده‌اید یا شاید حتی این کار را واقعاً انجام داده باشید. چرت زدن سر کار چیزی نیست که دوست داشته باشید رئیستان مچ شما را در حین انجام دادن آن بگیرد، اما آیا واقعاً یک چرت ۱۵ دقیقه‌ای این قدر بد است؟!

بیزینس ترند:

بیایید روراست باشیم: شما نیز حتماً تا به حال به چرت زدن در سر کار فکر کرده‌اید یا شاید حتی این کار را واقعاً انجام داده باشید. چرت زدن سر کار چیزی نیست که دوست داشته باشید رئیستان مچ شما را در حین انجام دادن آن بگیرد، اما آیا واقعاً یک چرت ۱۵ دقیقه‌ای این قدر بد است؟!


بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، عدم کارایی به علت خواب‌آلودگی در سر کار سالانه ۱۸ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت وارد می‌کند. اگرچه آمریکایی‌ها معمولاً بیشتر از ۸ ساعت خواب شبانه لازم را تجربه می‌کنند ولی هنوز به طور متوسط ۱۲۲ ساعت بیشتر از همتایان انگلیسی‌شان کار می‌کند. واضح است که کمبود خواب برای افراد شاغل مشکل بسیار بزرگی است. حال بیایید میزان مقبولیت «فرهنگ چرت زدن» را در کشورهای مختلف دنیا بررسی کنیم. چرت زدن در سر کار در شرکت‌های آمریکایی ممکن است کاری مذموم باشد ولی در ژاپن، گذاشتن زمانی برای یک خواب کوتاه بین روز نه تنها قابل‌قبول است بلکه نشانه‌ای از تعهد شماست؛ و در اسپانیا چرت بعدازظهر آن قدر رایج است که شرکت‌ها به منظور انجام این کار برای مدتی کاملاً تعطیل می‌شوند.

چه مدیر باشید یا حتی یک کارمند معمولی، یک چرت کوچک بعد از ناهار ممکن است از آنچه فکرش را می‌کنید بیشتر مفید باشد. نشریه معتبر Huffington Post اکنون دو اتاق را اختصاص داده است تا کارکنان برای چرت زدن از آن‌ها استفاده کنند.

به کارمندانتان پول بدهید تا سر کار بخوابند!

۶ دلیل که شما باید چرت زدن در بین روز را به بخشی از فرآیند کار روزانه‌تان تبدیل کنید عبارت‌اند از:

۱. این کار ممکن است به سلاح پنهان شما در بهبود عملکرد و بهره‌وری شما تبدیل شود.

در بسیاری از فرهنگ‌های کاری ذهنیت اضافه‌کار و کار بدون وقفه ترویج می‌شود. وقتی شما سر کار نیستید، از خانه کار می‌کنید و به کار فکر می‌کنید یا ایمیل‌هایتان را چک می‌کنید، ولی وقتی علاقه‌تان به کار بر خواب شما می‌چربد چه اتفاقی می‌افتد؟ بهره‌وری شما به شدت دچار افت می‌شود.

در نظرسنجی ای که توسط انجمن ملی خواب آمریکا انجام شده است، ۴۳ درصد آمریکایی‌ها ادعا کردند که به میزان کافی نمی‌خوابند. خوشبختانه یک چرت کوتاه می‌تواند مسکن بسیار مفیدی برای کمبود خواب باشد. در مطالعه جدیدی در مورد خوابیدن مشخص شده است که یک چرت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای باعث می‌شود تا عملکرد افراد در تستهای مربوط به ادراک در ساعت‌های پس از چرت زدن به طور محسوس افزایش یابد.

۲. راهکار مناسبی برای افزایش میزان جذب اطلاعات در مغز شماست.

چه در حال آماده شدن برای یک ارائه باشید یا اینکه فقط در حال تحقیق باشید، خستگی نه فقط ممکن است بر سر راه حافظه شما قرار بگیرد، بلکه میزان درک شما را نیز کاهش می‌دهد. خواب به انتقال آسان اطلاعات جدید از اسبک مغز شما (Hippocampus، مرکز یادگیری مغز) به منطقه ذخیره دائمی اطلاعات در مغز تحت عنوان نئوکورتکس کمک می‌کند. بدون خواب کافی، شما احساس کم حافظگی خواهید کرد.

برای تست تأثیر خواب بر میزان جذب اطلاعات، محققان دانشگاه لوبک آلمان از تعدادی داوطلب خواستند تا چند عکس، شعر و معادله ریاضی را ببینند و بخوانند. شرکت‌کنندگانی که بعد از۴۰ دقیقه خوابیدن این کار را انجام دادند تا ۸۵ درصد عملکرد بهتری در تست به یادآوری آن‌ها داشتند.

۳. خلاقیت بیشتری از خود نشان خواهید داد.

اگر می‌خواهید سمت راست مغزتان را تکانی دهید، خوابیدن دقیقاً چیزی است که به آن احتیاج دارید. مطالعه اخیری توسط یک استاد از دانشگاه جورج واشنگتن ۱۵ فرد در حال استراحت را مورد بررسی قرار داد. این مطالعه نشان داد که فعالیت در سمت راست مغز آن‌ها- که بیشتر به خلاقیت مرتبط است- به شدت زیاد شده بود درحالی‌که سمت چپ مغز آن‌ها به نسبت آرام بود. زمانی که به خلاقیت احتیاج دارید کمی استراحت کردن خیلی بیشتر از فشار آوردن به خودتان به شما کمک می‌کند.

۴. احساس شادمانی و نشاط بیشتری خواهید کرد.

فارغ از اینکه کجا کار می‌کنیم و چه کاری انجام می‌دهیم، همه ما می‌توانیم کمی روحیه‌مان را تقویت کنیم. درست است که ممکن است بعد از یک چرت نیم‌ساعته دچار کمی گیجی یا هشیاری پایین شوید- که به آن لختی ناشی از خواب می‌گویند- ولی بعد از آن تا ۱۵۵ دقیقه بعد عملکرد ذهنی‌تان بهبود قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

پیدا کردن جایی آرام برای رفع خستگی در زمان استراحت ناهاری‌تان تضمین می‌کند که شما شخصی خوشحال تر و دارای روحیه کار تیمی بیشتر خواهید بود به خصوص زمان‌هایی که باید کار مهمی را در آن بعدازظهر انجام دهید.

۵. این کار کاملاً به نفع سلامتی شماست.

بیشتر روزها افزایش تمرکز و بهره‌وری شما در گرو مصرف کافئین و شکر است. همه ما می‌دانیم که این برای سلامتی‌مان خوب نیست ولی گاهی اوقات این تنها کاری است که می‌توانیم انجام دهیم تا سرحال بمانیم.

ولی خواب دقیقاً همان چیزی است که پزشکان پیشنهاد می‌کنند. بر طبق مطالعه‌ای از مدرسه سلامت عمومی هاروارد یک چرت ۲۰ دقیقه‌ای سه بار در هفته میزان ابتلا به امراض قلبی را در افراد ۳۷ درصد کاهش می‌دهد.

۶. درآمد شرکت را افزایش خواهید داد.

بنا بر چیزهایی که گفتیم چرت زدن باعث بهره‌وری، خلاقیت، تعهد و سلامتی می‌شود؛ تمام فاکتورهایی که برای رسیدن به درآمد در یک شرکت لازم است. همان طور که گفتیم کمبود خواب باعث ضررهای هنگفت در بسیاری از کسب و کارها شده است. با در نظر گرفتن یک اتاق استراحت یا قانونی برای استراحت بعدازظهر شما و شرکتی که در آن کار می‌کنید (یا صاحبش هستید) می‌تواند درآمدزاتر باشد. درعین‌حال شما به بودجه‌ای همانند بودجه گوگل نیاز ندارید تا این کار را انجام دهید. کل چیزی که به آن احتیاج دارید یک مکان آرام با طراحی نشیمن راحت است.

چرت زدن چیزی نیست که بخواهید از آن شرمنده باشید. بلکه برعکس مزیت‌های بسیاری برای کارکنان امروزی دارد. چه می‌شد اگر تمام مدیران چنین احساسی داشتند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج