۹۳۳۷۶۷
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

نامجومطلق: استراماچونی حق دارد ناراحت باشد

استقلال هشت هفته پشت سر هم برنده بازی‌ها بوده و از این حیث رکورددار است.

ایران ورزشی: استقلال هشت هفته پشت سر هم برنده بازی‌ها بوده و از این حیث رکورددار است. این تیم توانسته اکثر رقبای سرسخت را از پیش روی خود بردارد اما هنوز حریفانی هستند که بتوانند برای استقلال خطرساز باشند، بدون شک سپاهان یکی از همان حریفانی است که شاید این هفته یقه استقلال را بگیرد و نوار پیروزی‌های این تیم را پاره کند، به همین دلیل است که اکثر کارشناسان بازی استقلال و سپاهان را یکی از فینال‌های لیگ می‌دانند. مجید نامجومطلق هافبک سابق استقلال در خصوص شرایط این تیم و بازی مقابل سپاهان اظهارنظر می‌کند.

شرایط فعلی استقلال خیلی خوب شده و این تیم هشت برد پیاپی داشته است. حاصل عملکرد خوب این تیم هم حضور در مکان سوم جدول است.

استقلال در حال حاضر شرایط خیلی خوبی دارد. در ابتدای فصل هم استقلال علی‌رغم نتایج بدی که گرفت اما روند رو به رشدش نشان از آن داشت که این تیم به زودی شرایط خوبی پیدا می‌کند که همینطور هم شد. البته ضعف استقلال در ابتدای فصل هم دلیل داشت.

چه دلیلی؟

در استقلال تغییرات زیادی انجام شده بود و مربی‌اش نیز تغییر کرده بود اما نکته مهمی که باعث موفقیت استقلال در ادامه شد این بود که این تیم به موقع تمریناتش را شروع کرد و بدنسازی خوبی داشت. استراماچونی در ابتدا فوتبال ما را نمی‌شناخت و همین مسائل باعث شد تا استقلال نتایج خوبی نگیرد.

چقدر سیستم جدید استقلال را در موفقیت این تیم مؤثر می‌دانید؟

این سیستم خیلی خوب و مدرن است. استرا توانسته به خوبی در تیم استقلال شرح وظایف کند و همین نکته این تیم را در مسیر پیشرفت قرار داده است.

بازی استقلال و نساجی را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم در این بازی هم استقلال و هم نساجی خوب بازی کردند اما بازی در چمن مصنوعی خیلی سخت است. این مسأله در کل دنیا منسوخ شده و هیچ تیمی در دنیا در چمن مصنوعی بازی نمی‌کند چون بازی در این زمین‌ها درصد مصدومیت بازیکنان را بالا می‌برد. من خودم در گل‌گهر این شرایط را تجربه کردم و بازیکنان به دلیل تمرین و بازی در چمن مصنوعی هر روز مصدوم می‌شدند. به همین دلیل نتیجه گرفتن در این زمین‌ها سخت است و استقلال به خوبی توانست در قائمشهر سه امتیاز را بگیرد.

در ابتدای فصل خیلی‌ها دلیل نتیجه نگرفتن استقلال را نداشتن بازیکن بزرگ می‌دانستند اما حالا این تیم با همان بازیکنان بهترین نتایج را گرفته است.

نکته همین جا است. من می‌خواستم بگویم که استقلال تیم پرمهره‌ای نیست و روی نیمکت با کمبود بازیکن مواجه است اما با همین بضاعت خیلی خوب نتیجه گرفته است.

یعنی استقلال در ادامه به بازیکنان جدید نیاز دارد؟

بله. استقلال به سه چهار بازیکن نیاز دارد. استقلال در خط هافبک به یک بازیکن در حد و اندازه پاتوسی نیاز دارد.

خیلی‌ها معتقدند که عیار تیم استقلال در بازی با سپاهان مشخص می‌شود، نظر شما چیست؟

من اصلاً این اعتقاد را ندارم. خیلی‌ها این حرف را در مورد بازی استقلال و تراکتور هم می‌زدند. ولی من می‌گویم هر بازی شرایط خاص خودش را دارد اما این را باید در مورد تیم سپاهان بگویم که این تیم هافبک‌های قوی دارد، ضربات ایستگاهی سپاهان خطرناک است، بازیکنان سرعتی و قدبلند دارد. استقلال باید برای این بازی روی این نکات کار کند چون این بازی حکم فینال را دارد. اما این را بگویم که حتی اگر استقلال در این بازی بازنده شود هم چیزی از ارزش تیم کم نمی‌شود چون عیار هر تیمی روی روند بازی‌اش مشخص می‌شود.

استقلال شرایط خوبی پیدا کرده است اما استراماچونی به دلیل مشکلاتی که هست دائماً قهر می‌کند و این روزها حتی حرف از جدایی از استقلال می‌زند!

استراماچونی در لیگ‌های اروپایی کار کرده جایی که تمام امکانات فراهم است و مربی هیچ دغدغه‌ای ندارد. تنها نگرانی مربی مسائل فنی است اما ما در ایران حتی توانایی تهیه زمین را برای این مربی نداریم و هر روز استقلال مجبور است در یک زمین تمرین کند. با این شرایط استرا حق دارد که از کمبود امکانات ناراحت باشد. در اینجا وظیفه مسئولان استقلال است که مشکلات را حل کنند تا خیال سرمربی این تیم راحت شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا که فتحی بیشرف بیشتر دنبال پرکردن جیب خودشه تا حل مشکلات استقلال...
      بعدشم به دستور اون ارباب حروم زاده ش داره کم کم تیشه به ریشه استقلال میزنه

      پاسخ ها

      • علی

        اربابش اون فتل مارمولک هستش

    • بدون نام

      نه عزیزم اون وزیر حروم لقمه منظورمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج