جاباما
۹۳۳۷۹۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

بورس تهران تا پایان آذرماه سبزپوش است

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از هفته آینده تا انتهای آذرماه روند معاملات بورس متعادل و مثبت خواهد بود؛ این بدین معنا نیست که بازار دوباره به صورت دسته جمعی رشد می کند بلکه بدین منظور است که ترس بازار از ریزش کاهش یافته است.

ایرنا نوشت: یک کارشناس بازار سرمایه گفت: از هفته آینده تا انتهای آذرماه روند معاملات بورس متعادل و مثبت خواهد بود؛ این بدین معنا نیست که بازار دوباره به صورت دسته جمعی رشد می کند بلکه بدین منظور است که ترس بازار از ریزش کاهش یافته است.

سینا سلیمانی افزود: برخی از صنایع که به لحاظ افزایش سرمایه از پتانسیل رشد بالایی برخوردار بودند در بازار روز گذشته مورد اقبال سهامداران قرار گرفتند و از نظر سودآوری با رونق بیشتری نسبت به سایر صنایع همراه بودند.

وی ادامه داد: عمده علت رشد بازار سرمایه متاثر از تحرکات موجود در قیمت دلار و بودجه دولت در سال آینده است که این دو عامل در کنار یکدیگر به شدت روند معاملات بورس را تحت تاثیر قرار داد و با رشد شاخص بورس همراه بودیم.

سلیمانی خاطر نشان کرد: اگر وضعیت معاملات بورس کالا در دو هفته اخیر را مورد بررسی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که معاملات از رکود خارج شده و دوباره رقابت های خوبی در بین محصولات به خصوصی فولادی ایجاد شده است که به مراتب شاهد تغییر قیمت سهام این دسته از صنایع در بازار هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است: فولاد مبارکه اصفهان و صنایع ملی مس ایران بعد از مدتی درجا زدن دوباره مورد اقبال بازار قرار گرفتند که البته هنوز زود است روند پر قدرت آن را در بازار شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه صنایع بانکی و بیمه ای از جمله صنایعی هستند که نیاز به نقدینگی دارند، گفت: با توجه به رشد نقدینگی که سال آینده خواهیم داشت سودآوری این صنایع هم تحت تاثیر قرار می گیرد و اقبال بازار به سمت این صنایع افزایش می یابد.

سلیمانی با تاکید به سهام گروه پالایشی افزود: رشدی که تا چند روز گذشته در گروه پالایشی رخ داد بیشتر ناشی از تقاضای هیجانی بود که بعد از مدتی روند حرکت بازار در خصوص سهام این گروه تغییر کرد.

سلیمانی اظهار داشت: شرایط معاملات گروه پتروشیمی متفاوت است این گروه به دلیل افت قیمت جهانی با کاهش حاشیه سود مواجه می شوند اما در حدی نیست که نگران کننده باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: اگر روند معاملات پالایشی ها به همین صورت ادامه دار باشد گزارش نیمه دوم سال آنها نسبت به نیمه نخست سال ضعیف تر خواهد شد اما گزارش گروه پتروشیمی به دو دسته تقسیم می شوند برخی از آنها مطلوب و برخی دیگر ممکن است ذوق سهامداران را نسبت به سرمایه گذاری در این گروه کور کند.

وی روند معاملات بورس در چند روز آینده را اینگونه بیام کرد: از هفته آینده تا انتهای آذرماه روند بازار متعادل و مثبت خواهد بود، این بدین معنا نیست که بازار دوباره به صورت دسته جمعی رشد می کند بلکه بدین منظور است که ترس بازار از ریزش کاهش یافته است.

این فعال بازار سرمایه گفت: اکنون در بازار با خریداران قوی و فروشندگان ضعیف همراه هستیم که این موضوع در معاملات صنایع مختلف نشان داده خواهد شد.

سلیمانی در پایان افزود: هفته آینده شاخص با کمی شتاب به روند رشد ادامه می دهد و تمرکز بازار بر صنایعی خواهد بود که افزایش سرمایه دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سایتتون خوبه اصن فقط شما ماله کشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج