۹۳۳۸۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۵ گل تاریخی استقلال به سپاهان

تقابل تیم‌های استقلال و سپاهان در چارچوب دیدار‌های لیگ برتر یا جام‌حذفی همواره جزو جذاب‌ترین دیدار‌های فوتبالی بوده است.

خبرورزشی: استقلال و سپاهان که جزو پرافتخارترین تیم‌های لیگ حرفه‌ای کشور محسوب می‌شوند بار دیگر باید روز شنبه هفته بعد در اصفهان به مصاف هم بروند. رویارویی این دو تیم در تاریخ هر دو باشگاه حاوی گل‌های پرشماری بوده که بین دو تیم رد و بدل شده که از این تعداد برخی گل‌ها برای طرفداران استقلال خاطره‌انگیزتر یا به قولی دارای زیبایی‌های بیشتری بوده است.

در این متن مروری به ۵ گل زیبای سال‌های گذشته استقلال مقابل سپاهان انداختیم که قطعاً این تعداد همه آنچه در این چارچوب می‌گنجد، نیست.

۱ - گل استثنایی فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی همواره در دو دهه گذشته جزو محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال محسوب شده که در آمار گل‌های زده اش برای این تیم مشابه این گل را زیاد داشته است. گل‌هایی که با عبور از مدافعان حریف یک‌تنه تور دروازه رقبا و البته دل هواداران تیمش را لرزانده است.

او در فصل دهم لیگ برتر در مسابقه‌ای که در استادیوم آزادی برگزار می‌شد در دقیقه ۲۵ بازی با توپی که از خط میانی دریافت کرد حرکتش را از پشت ۱۸ قدم استارت زده و با دریبل هاشم بیک‌زاده، هادی عقیلی و یکی دیگر از مدافعان زردپوش سپاهان توپش را از زیر دستان مهدی رحمتی که از محوطه شش قدم هم خارج شده بود به گل تبدیل کرد. یک گل استثنایی پس از عبور مدافعان و دروازه‌بان وقت تیم ملی!

۲ - قیچپی برگردان سامره

علی سامره در لیگ سوم برتر هم یک گل زیبا درون دروازه سپاهان کاشت. بازی در تهران و در حضور حدود ۳۰ هزار تماشاگر برگزار می‌شد. محمد نوازی از لب خط اوت دستی را برای علیرضا منصوریان در گوشه زمین پرتاب کرد. منصوریان با یک چرخش توپ را درون ۱۸ قدم به رضا عنایتی رساند و او هم با یک پاس سرضرب آن را روی سینه علی سامره بلند کرد که بیرون ۶ قدم روی نقطه پنالتی پشت به دروازه ایستاده بود.

سامره با استپ سینه ارتفاع توپ را بیشتر کرد و سپس رو به دروازه استقلال پشت به دروازه سپاهان یک قیچی برگردان دیدنی را روانه دروازه سپاهان کرد تا یکی از زیباترین گل‌های تاریخ لیگ برتر زده شود. گلی که در دقیقه ۸۳ به ثمر رسید!

۳ - چیپ فرشید اسماعیلی

فرشید اسماعیلی هم در اصفهان یکی از گل‌های زیبای استقلال به سپاهان را زده است. شماره ۸ استقلال در اولین فصل حضورش در استقلال در فصل پانزدهم در زمین فولادشهر اصفهان با فرصت‌طلبی خاص توانست از فاصله ۴۰ متری دروازه شهاب گردان را باز کند.

دفع ناقص گردان جلوی ۱۸ قدم توپ را مقابل جابر انصاری انداخت و این بازیکن توپ را به عقب‌تر برای فرشید اسماعیلی فرستاد و بازیکن بندرعباسی استقلال با یک ضربه یک‌تکه چیپ توپ را از بالای سر دروازه‌بان و دو مدافعی که در بین راه بودند رد کرد و گل استقلال را به ثمر رساند. گلی که در دقیقه ۶ بازی به ثمر رسید.

۴ - گل تماشایی علی قربانی

در فصل شانزدهم لیگ برتر هم علی قربانی یک گل زیبا برای استقلال به ثمر رساند. دیداری که استقلال شروعی توفانی با گل دقیقه ۵ این بازیکن مازندرانی داشت. شروع حرکت از زمین استقلال با ارسال کوتاه امید ابراهیمی بود که برای فرشید اسماعیلی در دایره وسط زمین ارسال شد.

فرشید هم با دیدی عالی در راست علی قربانی را دید و توپ را به او رساند تا مهاجم این فصل سپاهان در آن روز خاص با یک ضربه از فاصله ۴۰ متری دروازه صدقیان را باز کند. قربانی توپ را از راست زمین کنار خط طولی به گوشه چپ دروازه سپاهان زد و استادیوم آزادی را منفجر کرد.

۵ - بمب‌گذاری پاتوسی در نقش جهان

آیاندا پاتوسی در دیدار فروردین امسال یکی از بهترین گل‌های همه سال‌های اخیر استقلال را زد. این بازیکن در دیداری که داور به شدت روی اتفاقات جنجالی اش تأثیرگذار بود در دقیقه ۸+۹۰ توپی از گادوین منشا دریافت کرد که بیرون از ۱۸ قدم به او رسید.

پاتوسی سپس با عبور از پورقاز، علی‌محمدی و ایرانپوریان دروازه‌بان نیازمند را هم از پیش رو برداشت و توپ را به جهت مخالف حرکتش (راست دروازه) زد و بمب شادی را در سکو‌هایی که به طرفداران استقلال اختصاص داشت منفجر کرد. این گل منجر به اولین شکست فصل سپاهان در لیگ و البته در خانه اش شد. گلی که استقلال را هم موقتاً در جدول لیگ هجدهم بالاتر از سپاهان در رده دوم جای داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج