جاباما
۹۳۳۹۴۰
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

بیانیه مقتدی‌صدر در واکنش به تحولات عراق

رهبر جریان الصدر عراق با صدور بیانیه‌ای، ضمن تکرار درخواست کناره‌گیری دولت، به معترضان هم توصیه کرد از خشونت پرهیز کنند.

خبرگزاری فارس: «مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق و رئیس ائتلاف «سائرون» روز پنجشنبه در مورد تحولات روزهای اخیر عراق بیانیه‌ای صادر کرده است.

صدر روز پنجشنبه در بیانیه‌ای که در واکنش به نامه تعدادی از فرماندهان امنیتی عراق صادر شده، از «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق خواست از این سمت کنار رود.

بیانیه مقتدی‌صدر در واکنش به تحولات عراق

ساعاتی پیش شماری از فرماندهان نهادهای امنیتی استان‌های مرکزی و جنوبی عراق با ارسال پیام فوری به «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر از او خواستند که طرفدارانش را به آرامش دعوت کند.

مقتدی صدر در بیانیه امروز خود که در توییتر منتشر کرد، از اینکه برخی او را متهم به «سوار شدن به موج اعتراض‌ها» و «پناه بردن به عباها» متهم کرده‌اند، انتقاد کرد و گفت که او از ابتدا تلاش کرده است خود را از «فتنه کوری» که بین «دولت سر تا پا فاسد» و معترضان رخ می‌دهد، دور کند؛ معترضانی که بنا به گفته صدر بعد از ناامیدی از این دولت، ملزم به تظاهرات مسالمت‌آمیز نشدند.

او گفت که یک سال به دولت عبدالمهدی برای اصلاح امور مهلت داد، ولی این دولت نتوانست کاری انجام دهد؛ از این رو، دیگر از آن حمایت نخواهد کرد.

رهبر جریان صدر عراق هرگونه امر و نهی به معترضان و طرفداران خود را رد کرد و گفت که آنچه رخ داد اراده مردم بود که از او و از همه بزرگتر و قوی‌تر است. مقتدی صدر همچنین از آینده عراق ابراز نگرانی کرده است.

او به دولت توصیه کرد که سریعاً استعفا داده تا مانع از خونریزی شود. وی همچنین از معترضان خواسته است که به اخلاق در تظاهرات پایبند بوده و از خشونت خودداری کنند.

تظاهرات در عراق از دو ماه پیش در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و فساد در این کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینا همشون دشمنان ملتشونن ولی در ظواهر متفاوت

    • میرو

      بله کار درست رو کردن آقای صدر. حالا چی؟؟ قرار نیست تمام دنیا برای افکار بی معنی یکسری فدا شوند این افکار پوسیده رو کنار بگذارید اون موقع هیچ کس مشکلی با جنگیدن با دشمنی که آشکارا ضربه می زند بهشون نداره نمیشه که اعتقاد احمقانه بعضی که قدرت تحلیل ندارند رو به دنیا انتشار داد بعد مجبور کرد به پذیرش اینطوری هر کسی با ما مشکل پیدا خواهد کرد ما با آمریکا یا هر کسی که دشمنی کنه مشکل داریم و البته با این جریان هم چهل ساله که نشده که کنار بیایم . باید تغییر کرد. نه طعمه دشمن شد این بهترین راهه که به مردم برگرده این انقلاب ...اون موقع میشه تولید کرد. و اقتصاد رو احیا کرد و از مردم انتظار همکاری با دولت خودشون رو داشت ... به شعار های انقلاب برگردید به استقلال آزادی و جمهوری

    • بدون نام

      این همون کسی نیست که بعد از دیدار با مقام های ایرانی رفت نشست سر سفره ی ال سعود این مزدور این وهابی های بی پدره درسته شیعه هست ولی از صدتا داعشی بدتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج