جاباما
۹۳۳۹۷۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ترامپ در پرونده اوکراین گیت به تناقض‌گویی افتاد

دونالد ترامپ که پیش از این در گزارش خود به کاخ سفید از اعزام «رودی جولیانی» وکیل خود به اوکراین خبر داده بود، اما روز پنجشنبه سخنان گذشته را تکذیب کرد و گفت من اصلا از سفر جولیانی به اوکراین خبر نداشتم.

خبرگزاری ایرنا: دونالد ترامپ که پیش از این در گزارش خود به کاخ سفید از اعزام «رودی جولیانی» وکیل خود به اوکراین خبر داده بود، اما روز پنجشنبه سخنان گذشته را تکذیب کرد و گفت من اصلا از سفر جولیانی به اوکراین خبر نداشتم.

به گزارش شبکه سی ان ان، به دنبال افزایش فشار مجلس نمایندگان بر ادامه روند تحقیقات استیضاح ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در روزهای اخیر دچار تناقض گویی شده و بارها سخنان گذشته خود را انکار کرده است.

ترامپ در تازه ترین سخنان متناقض خود مدعی شده است که وی هرگز وکیل خود را برای پیگیری روند تحقیقات به اوکراین اعزام نکرده است، این در حالی است که وی در ۲۵ جولای (سوم مرداد) در گزارشی به کاخ سفید در مورد گفت‌وگوهای خویش با رییس جمهوری اوکراین اعلام کرده بود که جولیانی به دستور وی راهی اوکراین شده بود.

ترامپ در ایالت فلوریدا در پاسخ به این سؤال مجری رادیو که جولیانی در اوکراین به دنبال چه چیزی بود؟ گفت: شما باید این را از رودی بپرسید، من اصلا نمی‌دانم. می‌دانم که قرار بود به اوکراین سفر کند و فکر می‌کنم که آن سفر را هم لغو کرد. اما می‌دانید رودی موکلین دیگری جز من نیز دارد.

به گزارش سی ان ان به رغم انکار ترامپ در مورد سفر جولیانی به اوکراین اما شواهد و اسناد تحقیقات مجلس نمایندگان نشان می‌دهد که وی به نمایندگی از رییس جمهوری امریکا مأمور بوده تا مقام‌های اوکراینی را برای تحقیق از بایدن، تحت فشار قرار دهد.

یک افشاگر ناشناس فاش کرده است که ترامپ، سوم مردادماه در تماس تلفنی با «ولادیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین، از وی خواسته بود تا درباره عملکرد مالی «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» در شرکت اوکراینی «بوریسما» تحقیق کند.

بایدن مهمترین رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به شمار می‌آید. هدف ترامپ از اعمال فشار بر اوکراین، پرونده‌سازی برای ضربه زدن به بایدن تعبیر شده است.

نمایندگان دموکرات، این اقدام ترامپ را سوء استفاده از قدرت تلقی کرده و تحقیقات در خصوص امکان استیضاح وی بر مبنای این اتهام را آغاز کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج