۹۳۴۰۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هشدار آیت‌الله سیستانی به مسولان عراقی

آیت الله سید علی سیستانی در بیانیه ای هشدار داده است که هرگونه نادیده گرفتن مطالبات برحق مردم هزینه های سنگینی برای همه در عراق به دنبال خواهد داشت.

ایرنا: آیت الله سید علی سیستانی در بیانیه ای هشدار داده است که هرگونه نادیده گرفتن مطالبات برحق مردم هزینه های سنگینی برای همه در عراق به دنبال خواهد داشت.

آیت الله سیستانی در این بیانیه که به نیابت از او «سید احمد الصافی» نماینده مرجعیت عالی دینی عراق آن را قرائت کرد، با تسلیت به بازماندگان کشته های اتفاقات روزهای اخیر و آرزوی شفای عاجل برای زخمی ها گفته است که مرجعیت عالی دینی عراق بار دیگر بر حمایت از تظاهرات مسالمت آمیز و مطالبات برحق آنها تاکید می کند.

هشدار آیت‌الله سیستانی به مسولان عراقی

مرجعیت عالی دینی همچنین تلویحا از عملکرد دستگاه های امنیتی در تعامل با تظاهرکنندگان انتقاد کرده و گفته است که به نظر می رسد که دستگاه های ذیربط در تعامل با تحولات روزهای اخیر و جلوگیری از خونریزی، ناتوانی واضحی را به نمایش گذاشتند.

آیت الله سیستانی در بیانیه اش گفته است که از پارلمان می خواهد که شرایط را برای انتخابات سالم و پاک که انعکاس دهنده اراده ملت عراق از طریق انتخابات باشد، فراهم کند.

مرجعیت عالی دینی خاطر نشان ساخته است که دشمنان و عوامل آنها به دنبال نشر هرج و مرج، ویرانی و جنگ داخلی هستند تا کشور دوباره به عصر دیکتاتوری برگردد بنابراین همه باید برای جلوگیری از رفتن کشور به این سراشیبی با همدیگر تلاش کنند.

در بیانیه آمده است که مرجعیت عالی دینی همواره پشتیبان ملت بوده و در راستای آنچه منافع ملت عراق است، هیچ وسیله ای جزء نصیحت و رهنمود ندارد.

به نوشته بیانیه، این ملت عراق است که باید آنچه را به صلاح خود و کشور است، برگزیند.

دراین بیانیه، مرجعیت عالی دینی عراق همچنین از اتفاقات روزهای اخیر به ویژه در ناصریه و نجف اشرف ابراز تاسف کرده و گفته است که در این اتفاقات خون های زیادی ریخته شده و به بسیاری از مایملک خصوصی و عمومی آسیب رسیده و تخریب شده است.

مرجعیت عالی دینی عراق همچنین بر ضرورت حفاظت از دارایی های عمومی و خصوصی و ضرورت عدم ترک این دارایی ها برای تخریب توسط گروه های نفوذی تاکید کرده است.

وی از تظاهرکنندگان مسالمت آمیز خواسته است که نفوذی ها و تظاهرکنندگان غیر مسالمت آمیز را از خود دور کنند و به آنها اجازه ندهند که به دارایی های عمومی و خصوصی آسیب رسانده و آن را تخریب و به آتش بکشند.

پارلمان عراق در انتخاب های خود تجدید نظر کند

آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق در بیانیه خود امروز در خطبه جمعه در صحن حسینی قرائت شد تاکید کرد که پارلمان عراق در انتخاب های خود تجدید نظر کند.

وی افزود:با توجه به اعتراضات دو ماه گذشته و برای جلوگیری خونریزی، از پارلمان عراق که دولت فعلی از آن برخاسته می خواهد که در گزینه های خود در چارچوب منافع عراق و حفظ کشور تجدید نظر کند.

در این بیانیه آمده است که پارلمان بایستی برای جلوگیری از رفتن عراق به سمت خشونت و نابودی بیشتر به وظیفه خود عمل کند و در تصویب قوانین انتخاباتی در چارچوب منافع کشور تلاش کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج