۹۳۴۰۹۵
۱ نظر
۵۲۳۳
۱ نظر
۵۲۳۳
پ

دفاع از قطع اینترنت از تریبون نماز جمعه

اعتراضات مردم به افزایش گرانی بنزین و اغتشاشات اخیر، قطعی اینترنت و راه‌اندازی شکبه ملی، بسته‌های حمایتی دولت و انتخابات مجلس شورای اسلامی از موضوعاتی بود که در تریبون نمازجمعه این هفته شهرستان ها به آن پرداخته شده بود.

خبرآنلاین: اعتراضات مردم به افزایش گرانی بنزین و اغتشاشات اخیر، قطعی اینترنت و راه‌اندازی شکبه ملی، بسته‌های حمایتی دولت و انتخابات مجلس شورای اسلامی از موضوعاتی بود که در تریبون نمازجمعه این هفته شهرستان ها به آن پرداخته شده بود.

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، گفت: لقمه حلال نقش مهمی در تربیت خود فرد و نسل وی دارد و مال حرام نیز سوخت فاسدی است که وقتی وارد بدن انسان شد روح وی را نیز تحت تاثیر قرار داده و وی را فاسد می‌کند، اگر اقتصاد جامعه‌ای به ربا و حرام‌خواری آلوده شد، روح مردم آن جامعه نیز فاسد خواهد شد.

وی ادامه داد: این گناهان اقتصادی و آلودگی به مال حرام، زندگی دنیا را نیز تباه می‌کند و آثار مخربی را در نسل انسان به جای‌ می‌گذارد، به همین خاطر توجه به حلال بودن روزی از اصول تربیت فرزند است و وظیفه‌ی خانواده‌ها آگاهی به این اصول تربیتی و انتقال آن به فرزندانشان است.

به نوشته ایسنا، وی ادامه داد: باید فرصت تحریم‌های موجود را مغتنم بشماریم و وابستگی خود را به خام‌فروشی نفت کاهش دهیم، اقتصاد ما باید به سمت تولید و کاهش خام‌فروشی حرکت کند، کنترل فرار مالیاتی، کنترل قاچاق، فسادزدایی و حمایت از تولید ۴ اصل مورد نیاز برای حرکت به سمت اقتصادی توانمند است.

دفاع از قطع اینترنت از تریبون نماز جمعه

اعرافی بیان کرد: نقشه جدیدی از سوی استکبار جهانی برای کاهش قدرت محور مقاومت از طریق اغتشاشات در جریان است که در عراق و لبنان و ایران می‌بینیم، طبق اظهارات مقام لبنانی نیروهای آمریکایی در لبنان رسما جلوی اقدامات نیروهای امنیتی بر ضد اغتشاش‌گران را می‌گرفتند، درست است که مسئولین باید خود را اصلاح کنند و نقدها وارد است، اما نباید با جریانی که عزم نابودی کشور را دارد همراه شد.

وی ضمن تشکر از حضور چشم‌گیر مردم در خنثی‌سازی فتنه اخیر ادامه داد: مطالبه‌ی ما از وزارت ارتباطات، شورای فضای مجازی و مسئولان مربوطه راه‌اندازی شبکه‌ی ملی داخلی است، مقوله‌ شبکه داخلی از سال‌های گذشته مورد مطالبه‌ی رهبری بوده است، این شیوه در عین رفع‌نیازها از دخالت عناصر بیگانه در کشور جلوگیری می‌کند، این شبکه در برخی کشورها مانند چین به خوبی پاسخ داده است و با عزم جدی‌تر مسئولان مربوطه می‌توان در ایران نیز شبکه ملی داخلی را راه‌اندازی کرد.

نیازمند وجود امثال مدرس در مجلس هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه طبق فرمایش رهبری اتفافات انجام گرفته در کشور در پی یک توطئه بزرگ با هزینه هنگفت استکبار جهانی انجام گرفته است، گفت: ملت بزرگ ایران در حماسه بزرگ راهپیمایی محکومیت آشوبگران حضور داشته و این توطئه را نابود کردند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در تعظیم و تکریم ملت بزرگ ایران با سپاسگزاری از ملت بزرگ ایران و تکریم قلبی به مناسبت حرکت باشکوه مردم فرمودند، مردم بار دیگر ثابت کردند با عظمت و قدرتمند هستند و اگر چه نیروی انتظامی و بسیج و سپاه آمدند و وظیفه سخت خود را در میدان انجام دادند ولی کاری که ملت در این هفته از زنجان و تبریز و همه شهر و روستاها انجام دادند که در نهایت تهران با آن شکوه انجام داد، بسیار والا بود و شکر این حقیر قیمتی ندارد و خدای متعال شاکر این حرکت عظیم ملت است.

وی اذعان داشت: ما از شکرگزاری و تشکر معظم‌له قدردانی کرده و شهد شیرین رضایت ولی امر مسلمین بر شما مردم قهرمان تبریز و آذربایجان مبارک باد.

نماینده ولی‌فقیه در استان ابراز کرد: ای رهبر عزیز امروز مردم آذربایجان و قهرمان تبریز بار دیگر اعلام می‌کند که " آذربایجان جانباز انقلابدان آیریلماز"، "آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی".

بنا بر گزارش فارس، وی در ادامه با تاکید بر کیاست رهبر فرزانه انقلاب در جلوگیری از یک مسیر فاجعه‌بار در رابطه با شاخص‌های رشد جمعیت کشور توضیح داد: از سال ۹۱ رهبری در یک هشدار مهم سیاست‌های جمعیتی را اشتباه خوانده و دغدعه افزایش جوان کشور و فرزندآوری را مطرح کردند و آن را جزو مطالبات خود فرمودند ولی در سال‌های اخیر به ویژه در سال ۹۵ به بعد، برخی عناصر مشکوک و نفوذی به نام پژوهشگر و محقق با دستکاری در آمار تلاش کردند تا حرکت کشور را در رشد جمعیت رو به جلو نشان دهند تا به تبع آن مسوولان در غفلت فراگیر و مردم با اعتماد فریب بخورند.

دفاع از قطع اینترنت از تریبون نماز جمعه

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: این درحالی است که جمعیت به پیری می‌رود و ایران اسلامی که مهد اهل بیت می‌باشد با فاجعه کاهش جمعیت جوان و با نشاط مواجه شود و آن هم در زمانی که کار از کار گذشته است. رهبر معظم انقلاب با پیگیری و رصد هوشمندانه این اقدامات فاجعه‌بار را پیگیری کرده و به این تحرکات مشکوک در قالب پژوهش و تحقیق ارائه شده، تردید کردند و از مسوولان خواستند تا این موضوع را بازنگری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: البته نامه دکتر نمکی وزیر بهداشت بر صحت پیش‌بینی رهبر تاکید داشته و اکنون که ترفند شوم عناصر نفوذی بر ملا شده است، دولت و سایر دستگاه‌ها باید با بازنگری و تصحیح قوانین و ارائه ساز و کار لازم برای بهبود شاخص‌های رشد جمعیت به عنوان یکی از اصلی‌ترین مولفه اقتدار اسلامی تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس در ۱۰ آذر ماه گفت: طبق فرمایش امام خمینی باید سعی کنیم تا نماینده‌ای در سطح آیت‌الله مدرس به مجلس بفرستیم و بنا به بر فرمایش امام رحمت‌الله اگرچه این کار سخت است که چنین فردی پیدا شود ولی معرفی این شخصیت بزرگ به عنوان نمایندگی حکایت از اهمیت نمایندگی مردم دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر ویژگی‌ها آیت‌الله مدرس مبنی بر شناخت نفوذی‌های دشمن، دین‌شناسی، ساده‌زیستی، شهادت‌طلبی، وارستگی و مردم‌داری، عدم تغییر روحیه و زندگی قبل و بعد از نمایندگی، گفت: ای مردم چنین افرادی را شناسایی کرده و به مجلس بفرستید.

شبکه ملی اطلاعات توسط دولت تکمیل شود

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان در مصلی امام علی (ع) با بیان اینکه فتنه آبان ۹۸ با تیزهوشی و گذشت مردم خاموش شد گفت: این اتفاق نشان داد که ایجاد شبکه ملی اطلاعات از ضروروت‌ها است و باید هر چه زودتر توسط دولت تکمیل شود. با گسترش و توسعه این شبکه، کشور از آنچه که از خارج تحمیل می شود، بی نیاز می شود و ایجاد زیرساخت این شبکه در همه نقاط، نیاز کشور است.

آن طور که ایرنا نوشته است، وی با بیان اینکه اطلاعات با حجم و سرعت زیاد در شبکه انتقال داده شود، تصریح کرد: باید با ذائقه مردم، قومیت‌ها و در چارچوب اخلاق در شبکه ملی اطلاعات محتوی تولید شود و در اختیار مردم بگذاریم.

امام جمعه کرمان بیان کرد: بخشی از خدمات را در اختیار مردم بگذاریم و نگذاریم دشمنان بر موج سوار شوند و برای کشور دردسر ایجاد کنند.

وی افزود: حوادث اخیر نشان داد کوه استوار و سد پولادینی در برابر نفوذ و هجمه ها بنام اسلام در کشور وجود دارد که دشمن را ناامید و مردم را هدایت می کند و اسلام به عنوان دین پیشرو تمام نیازها در آن دیده شده و قدرت مدیریت بر انسان و بشر را دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: فقیه جامع الشرایط هم اکنون مسئولیت جامعه را به عهده دارد و ولایت فقیه در ۵۰ سال اخیر در میدان مبارزه با استکبار و استعمار همانند کوه ایستاده است.

وی ادامه داد: مشکلات، تحریم، بحران، جنگ، تهدیدها و غیره با رهبری شجاعانه ولایت فقیه خنثی شد و امروز ایران به یک کشور پیشرو در دنیا تبدیل شده است.

وی با اشاره به گرانی های بعد از طرح سهمیه بندی بنزین تاکید کرد: مسئولان باید در برابر افزایش قیمت ها به فکر مردم باشند تا زندگی مردم زیر فشار نباشد. امروز مردم ما از صدر اسلام تاکنون نمونه و وظیفه شناس هستند و با وجود تدارک حجم تبلیغات و حرکت ناجوانمردانه، دیدید با چه سرعتی توطئه را خنثی کردند.

بسته‌های حمایتی باید به موقع پرداخت شود/ افزایش قیمت بنزین گرانی را تشدید خواهد کرد

آیت الله صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با محکوم کردن حمله مزدوران آمریکا و صهیونیست بین الملل به کنسولگری ایران در نجف اشرف گفت: این اقدام باعث تخریب و آسیب به بخشی از فضای این کنسولگری شد. این نشان می دهد آن وقتی که در ایران نتوانستند کاری کنند رفته اند و در عراق شروع به فعالیت کرده اند و می خواهند بین ملت ایران و عراق جدایی بیاندازند و دشمنی ایجاد کنند.

به نوشته ایسنا، وی ادامه داد: دو ملت هم مذهب، هم دین، و همسایه با سابقه تاریخی برادری و روابط بسیار وسیع، که دشمن باید بداند این کارها نمی تواند بین ایران و عراق جدایی بیاندازد، صدام نتوانست و شما نیز به نحو اولی نخواهید توانست. نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در رابطه با گرانی عنوان کرد:

شرایط افزایش قیمت بنزین، لاجرم شرایط خاصی را در اقتصاد ایجاد می کند و اگر کسی بیاید و بگوید که نه، درست نیست و این موضوع گرانی که از قبل وجود داشته را تشدید خواهد کرد. مهم این است که مسئولان عزیز به طور ویژه بر گرانی و نرخ تورم نظارت داشته باشند تا این گرانی بیش از این نشود. اما متاسفانه دیده می شود که برخی از اقلام گرانی کاذب و نه حقیقی پیدا کرده اند و علاوه بر محیط عمومی حتی در مورد خدماتی که بعضا وابسته به فضاهای دولتی است.

خطیب جمعه بوشهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری و همه مسئولین تاکید دارند که نباید گرانی کاذب ایجاد شود، افزود: این بسته های حمایتی باید بیش از این باشد و همان که هست نیز باید به موقع پرداخت شود. مردم ایران در تاریخ امتحان داده و شایسته هستند و ضرورت دارد همه مسئولان و کسانی که در حیطه اقتصاد دست دارند تدبیر اساسی برای آسایش و امنیت اقتصادی و کنترل گرانی و رفع تورم بیاندیشند به گونه ای که زندگی بیش از این بر مردم سخت نشود.

وی با تاکید بر اینکه بیکاری سم است، خاطرنشان کرد: مسئولان با ایجاد اشتغال و توجه به جوانان و همچنین فراهم کردن فضای سرمایه گذاری برای مردم به بهبود شرایط کمک کنند. به مردم احترام گذاشته شود، مردم ولی‌نعمت همه مسئولان هستند، باید دست مردم را گرفت به ویژه کسانی که دچار مشکلات مالی هستند. مشکل اقتصادی ایجاد نشود بلکه آسایش و امنیت اقتصادی ایجاد شود.

مجلس باید در راس همه امور باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد باقری ارومی در خطبه های نماز جمعه اسالم، با اشاره به خسارت‌های وارد شده به کشور در جریان اغتشاشات اخیر، گفت: بررسی علت‌های بروز چنین حوادثی به خوبی روشن می‌کند که ما در یک جنگ جدید و تمام‌عیار با دشمنان خود قرار داریم؛ جنگی که دشمن دیگر به خودش زحمت درگیری و جابجایی نیرو و تجهیزات نمی‌دهد، بلکه با نفوذ بر افکار و اندیشه‌ها و هدایت آنها به سمت خواسته‌های خود یک جامعه را وارد یک جنگ می‌کند و خسارت و زیان آن برای هر دو طرف قضیه از یک جامعه خواهد بود.

امام جمعه اسالم، قطعی چند روزه اینترنت را به واسطه جلوگیری از صدمات و خسارت‌های بیشتر در جریان اغتشاشات اخیر دانست و تصریح کرد: با عنایت به توسعه ارتباطات و فضای مجازی ضروری است که سواد رسانه‌ای جامعه را بالا ببریم تا در موارد حساس این‌چنینی در تشخیص حق و باطل دچار خطا و اشتباه نشویم و کشور به خاطر قطعی اینترنت خسارت نبیند.

باقری، راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را یکی از راه‌حل‌های اصلی و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب دانست که تاکنون اقدام موثری برای آن صورت نگرفته و عنوان کرد: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی نیز علاوه بر تضمین امنیت، مدیریت فضای مجازی را آسان خواهد کرد تا در هنگام بروز مسائل امنیتی نیاز به قطع کردن کامل اینترنت نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه دولت برای تامین بودجه خود راه‌های متعدد و متنوعی پیش رو دارد، اضافه کرد: دولت با اندکی تدبیر و برنامه‌ریزی کارشناسانه می‌تواند کسری بودجه را جبران کند و دچار حواشی و تبعات نشود لذا توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک راهبرد براساس حمایت از تولید داخلی و رونق تولید و ساماندهی نظام مالیاتی کشور از جمله بهترین راهکارهاست.

وی با اشاره به شروع نام‌نویسی نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: امیدوارم انتخابات پیش رو انتخاباتی پرشور و با حضور گسترده و منسجم مردم باشد و کسانی که واقعا توانایی و صلاحیت خدمت به مردم را دارند وارد میدان شوند و مردم هم براساس شاخص‌ها نامزد اصلح را انتخاب کنند و روانه مجلس کنند؛ چرا که اگر مجلس ما قوی شد قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین هم قوی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سود مدیر برترینها از حمایت اینترنتی اغتشاشگران چیه ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج