۹۳۴۲۳۸
۱۶ نظر
۵۰۱۲
۱۶ نظر
۵۰۱۲
پ

سلحشوری: مجلس چند آقابالاسر دارد

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که بین اختیارات نمایندگان و انتظاراتی که از مجلس می‌رود، تناسبی وجود ندارد.

ایسنا نوشت: یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت که بین اختیارات نمایندگان و انتظاراتی که از مجلس می‌رود، تناسبی وجود ندارد.

پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به دهم آذر روز مجلس، با اعتقاد به این که «در حال حاضر واقعا این طور نیست که مجلس در رأس امور باشد» مدعی شد: در مسائل مهم برای مجلس تصمیم گرفته می‌شود. شما تصور کنید رئیس جلسه با اضافه یا کم کردن وقت رأی دادن برای یک طرح یا لایحه در تصویب یا عدم تصویب آن موثر است. معادلات دیگری هم دخیل است و این طور نیست که فقط آنچه در صحن مجلس بگذرد، باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: سخت‌ترین جا برای ما این است که از بیرون به مجلس دستوری داده شود. مثلا در مصوبه اخیر بنزین مجلس کاملا با آن مخالف بود. این موضوع هم در بودجه سال گذشته و هم در سال جاری مطرح و رد شده بود زیرا نمایندگان می‌گفتند باعث تشنج می‌شود. البته الان من می‌گویم شاید اشتباه ما هم بود. اگر سال گذشته افزایش حداقلی را می‌پذیرفتیم نظام ناچار به افزایش حداکثری نمی‌شد.

سلحشوری ادامه داد: ما لوایح CFT و پالرمو را تصویب کردیم و بعد شورای نگهبان آن را تایید نکرد و این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام ماند. علاوه بر این مجمع تشخیص اخیرا به خود حق قانون‌گذاری می‌دهد؛ بنابراین ما یکی،‌ دو تا آقابالاسر نداریم. همه زورشان به ما می‌رسد.

این عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است: یکی از دلایلی که این اتفاق می‌افتد این است که اکثریت این مجلس دست آن‌هایی نیست که قبلا حرف‌شان را براحتی دیکته می‌کردند. آن موقع‌ها چون دیدگاه‌ها یکسان بود، مقاومتی وجود نداشت اما الان نمایندگان نظرات‌شان متفاوت است؛ لذا برخورد پیش می‌آید.

نماینده تهران در مجلس با بیان این‌که «اختیارات نمایندگان کمتر از انتظارات است»، گفت: در کشور ما مسئولیت، تکالیف و پاسخگویی یکسان تقسیم نشده است. کسی تصمیمی می‌گیرد ولی به پای کس دیگری نوشته می‌شود و این اتفاق هم زیاد می‌افتد. در مورد اخیر آقای لاریجانی به جای مجلس تصمیم گرفت باعث شد صدای همه نمایندگان دربیاید. رئیس مجلس سخنگوی مجلس است و باید برآیند نظر نمایندگان را ارائه کند در حالی که رأی و نظر ۲۰۰ نماینده زیر سوال می‌رود.

بروجردی: همه تصمیم‌گیری‌ها از گذرگاه مجلس عبور نمی‌کند

همچنین یک عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی گفت که در تصمیم‌گیری‌های نظام همه چیز از گذرگاه مجلس عبور نمی‌کند اما باید نوعی هماهنگی بین ارکان تصمیم‌گیر وجود داشته باشد.

علاءالدین بروجردی با اشاره به مناسبت دهم آذر روز مجلس اظهار کرد: طبیعتا انتظار مسئولان و مردم از مجلس انجام کارهای بزرگ در جهت حل مشکلات فعلی جامعه است که مشکلات اقتصادی در رأس آن‌ها است. ولی در ساختار نظام، مجلس یک حلقه از یک زنجیره است.

وی افزود: در واقع نسبت به مسائل مهم و اساسی کشور مجموعه تصمیم‌گیری‌هایی می‌شود. مثلا در تصمیم اخیری که مجلس هم مطلع نبود و سران محترم سه قوه تصمیم‌گیری کردند و تبعات اجتماعی هم داشت از یک ساختار قانونمند استفاده شد،‌ تصمیم اتخاذ شد و مجلس هم مطلع نبود. بنابراین در تصمیم‌گیری‌های نظام همه چیز از گذرگاه مجلس عبور نمی‌کند.

بروجردی یادآور شد:‌ علی‌الاصول باید نوعی هماهنگی بین ارکان تصمیم‌گیر نظام وجود داشته باشد و از ظرفیت نمایندگان هم استفاده شود. وقتی چنین هماهنگی نباشد این گسل باعث ایجاد بحران‌هایی می‌شود که شاهد بودیم. به عنوان مثال بهتر بود نمایندگان در مسئله اخیر در جریان قرار می‌گرفتند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تعدد مراکز تصمیم‌گیر در کشور نیز گفت: این ساختاری است که در نظام وجود دارد و در همه کشورها هم هست اما به هر حال باید نوعی هماهنگی وجود داشته باشد.

بروجردی در پایان خاطرنشان کرد: ما معتقد به فرمایش جاودانه حضرت امام (ره) هستیم که گفتند مجلس در رأس امور است و معتقدیم به میزانی که این جایگاه تنزل یابد باید در جهت رفع آن کوشید و آن را در جایگاه خود قرار داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس باید در این مجلس را بست چرا ما باید نماینده بدون اختیار انتخاب کنیم و این همه هزینه روی دست ملت بگذاریم

    • بدون نام

      پس باید در این مجلس را بست چرا ما باید نماینده بدون اختیار انتخاب کنیم و این همه هزینه روی دست ملت بگذاریم

    • بی نام

      اگد نمایندگان راست میگویند باید به مجلس نمیرفتن ول؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      خانم تو الآن باید توی خونه شوهر و بچه داری میکردی نه اینکه چرت و پرت بگی اصلٱ خودت فهمیدی چی گفتی.مملکتو شماها به این روز انداختید حالا فلسفه بافی میکنی.

    • عباس فاضلی

      همه شماهم دنبال منافع خودتان هستید. اگرمتحدبودیدونمایندگان ملت روزاول افزایش قیمت بنزین استعفاء می دادیدواتحادخودتان رانشان می دادید. حالاهم داریدبرای خودتان تبلیغ میکنید . ملت دیگه به هیچکدام ازشماومسئولین نظام اعتمادی ندارند.

    • بدون نام

      ... خانم محترم، مجلس سرکار است، دولت سرکار است، مردم سرکارند، یک عده خاص بیکارمواجب بگیر، همه راگذاشتنه اند سرکار...

    • هالو

      خوب نه اینکه خیلی هم حالیتون هست بود و نبودتون مهم نیس

    • قلی

      مجلس در راس عبور است...عبور آزاد

    • بدون نام

      مجلس ازچاله به چاه افتاده است تلاش شما بیهوده است رئیس تان هم دانسته ندانسته ته چاهه خودش خبرنداره ضعیف شدن مجلس روی انخابات هم تاثیر میذاره

    • سعید

      فراکسیون امید!!! = فراکسیون روحانی!!!
      تو خودت از متهم هایی! بیخود گردن اینور و اونور ننداز!
      تمام شما از گرانی خبر داشتید!

    • بدون نام

      چه خوب بوداین شکلی می گفتندکه مجلس چندخائن وجاسوس افسادطلب دراین دوره داره؟همزمان که روی جایگاه سخنرانی مجلس چادرمیپوشه،دلیل گردن دردودیسک گردن خودش راهمون لحظه پوشیدن چادرمیدونه؟لعنت برپدرو مادرخائنان ومهره های غربی که مخفی شده در زیرپوشش چادروحجاب مأمورایجادفتنه وفراهم کردن نارضایتی اقتصادی بعدازکلاه گشادبرجام از طرف غرب برسرمردم ایران هستند؟یاهمون لیبرالهاووطن فروشانی دقیقا مانندبنی صدر!

    • بدون نام

      راس امور جای دیگس شما مجلسیا مترسک سر جالیز هم نیستین چون مترسک حداقل یه خاصیتی داره

    • راد

      مجلس راس امورنیست شما فقط دنبال همان درآمدهای نجومی خود باشید

    • سید

      حیف حقوق و مزایا و رانتی ک شماها میخورین

    • بدون نام

      یعنی از اول نمیدونستی و نماینده شدی درست چند ماه مونده به انتخابات فهمیدی ؟

    • بدون نام

      مجلسي كه ريسش تصميم بجاي نماينده هاي مردم تصميم بگيره مجلس نيست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج