۹۳۴۳۲۵
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

حسین اسرافیلی:

خواننده‌های ما شعرشناس نیستند!

شاعر کشورمان با بیان اینکه متأسفانه خواننده‌های ما شعرشناس نیستند و کوچک‌ترین اطلاعی از ساختار شعر ندارند، می‌گوید: نماینده مجلس ما با وزارت ارشاد برای صدور مجوز برای یک ترانه ضعیف! نامه‌نگاری می‌کند.

روزنامه جوان: حسین اسرافیلی، شاعر در خصوص ترانه‌های ضعیفی که این روز‌ها با اقبال خوانندگان و مردم روبه‌رو شده است، گفت: خواننده‌های ما شعرشناس نیستند و کوچک‌ترین اطلاعی از شعر ندارند. وقتی به ترانه‌های این افراد ایراد می‌گیری، می‌گویند بازار همانطور می‌پسندد که در ترانه‌هایشان نوشته‌اند. خواننده‌هایمان به دنبال ترانه‌های بازاری هستند که بفروشند.

خواننده‌های ما شعرشناس نیستند!

بخشی از این ترانه‌های ضعیف در موسیقی زیرزمینی منتشر می‌شود. این ترانه‌ها بسیار ضعیف هستند و هیچ بهره‌ای از عناصر شاعرانگی نبرده‌اند. متن را با آهنگ به صورت دکلمه می‌خوانند، مخاطب موسیقی هم بیشتر از شعر به آهنگ توجه دارد.

او افزود: وقتی وزارت ارشاد به شعری که خواننده برای اخذ مجوز آورده است، ایراد می‌گیرد و می‌گوید کارشان فاقد شاعرانگی است و اشکال‌های فنی دارد، سر و صدای زیادی راه می‌اندازند و عوامل زیادی را دنبال خود می‌کشند تا اجازه بگیرند شعری را که می‌خواهند بخوانند و منتشر کنند. یکسری از ترانه‌های ضعیف از طریق موسیقی زیرزمینی پخش می‌شود که وزارت ارشاد مجوز آن را صادر نمی‌کند. متأسفانه خواننده‌هایمان از شعر و شاعرانگی اطلاعی ندارند و بیشتر کارهایشان کار بازار است؛ یکبار مصرف است و می‌خواهند ترانه‌ای را بخوانند و منتشر کنند. این‌ها هم ذائقه مردم را پایین می‌آورند و هم خودشان ترانه یکبار مصرف می‌خوانند. این شاعر با اشاره به اینکه یک تعداد خواننده می‌خواهند با مجوز ارشاد ترانه ضعیف بخوانند، بیان کرد: این افراد ترانه‌شان در وزارت ارشاد رد می‌شود و آنقدر واسطه می‌تراشند تا مجوز بگیرند، حتی از نماینده مجلس شورای اسلامی نامه می‌آورند تا مشکلشان حل شود. برخی خواننده‌ها برای اینکه ترانه را از ترانه‌سرا نخرند، به دختر عمو یا پسرعمویشان سفارش ترانه می‌دهند. وقتی ترانه به بازار می‌آید، آهنگ بخشی از شعر را پر می‌کند و به شعر توجهی ندارند.

اسرافیلی ادامه داد: گاه گفتمان‌های بسیار نازلی که در کوچه و خیابان از آن استفاده می‌شود، در ترانه می‌آورند. متأسفانه ارشاد هم برای اینکه خواننده‌ها زیاد پشت در ارشاد نایستند و از این طرف و آن طرف واسطه نتراشند، به شعرهایشان مجوز می‌دهد. الان فضای مجازی گسترش پیدا کرده است و خواننده‌هایی که ترانه‌شان مجوز نگرفته، در این فضا سرو صدای زیادی راه می‌اندازند. به ارشاد گفتم یکبار آن ترانه‌هایی را که رد شده است در فضای مجازی نشر دهند تا مخاطب بداند این ترانه‌ها حتی ارزش یکبار خوانده شدن را هم ندارند. با انتشار ترانه‌های ضعیف هم به شعر و هم به موسیقی خیانت می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • استقلال کبیر ⭐⭐. چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      ایول بهت

    • استقلال کبیر ⭐⭐. چهارفینال آسیا و دوقهرمانی. لنگ موز خور آسیا

      چرت و پرت میخونن. تتلو و تهی و و و

    • بدون نام

      وضعیت شعر ترانه های جدید از افتضاح گذشته و به مرحله تهوع رسیده است

    • بدون نام

      واقعا

    • بدون نام

      حرف دلمو زدی. مرسی. بیشتر شبیه سروصداس

    • hovaxshathrah

      چون مردممان هم با شعر آشنا نیستند. خیلی از مردم یک صفحه بدون غلط املایی نمی توانند بنویسند. عموم مردم حتی یک بار هم شعر یک شاعر بزرگ را نخوانده اند. چه توقعی از یک ملت بی سواد داربد؟ اغلب فکر می کنند جلال آل احمد از دانشمندان قرن پنجم هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج