جاباما
۹۳۴۳۴۲
۸ نظر
۵۰۱۷
۸ نظر
۵۰۱۷
پ

خط قرمز‌ها به جوانان آسیب می‌زنند:

سن ايدز بر اثر رابطه جنسي به ۱۵ سال رسيده

رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران با تاکید بر اینکه نیاز به اطلاع‌رسانی در زمینه ابتلا به اچ‌آی‌وی بسیار جدی است، گفت: این آموزش‌ها به هیچ‌وجه ممنوعیت دینی ندارند، بلکه خط قرمز‌های افرادی که نگرش منفی دارند، مانع اطلاع‌رسانی می‌شود و این خط‌قرمز‌ها به جوانان ما آسیب می‌زنند.

رویداد۲۴ :استاد بيماري‌هاي عفوني دانشگاه علوم پزشكي تهران و رييس مركز تحقيقات ايدز ايران با تاكيد بر اهميت اطلاع‌رساني درباره بيماري اچ‌آي‌وي گفت: در همه دنيا به مردم آموزش جنسي داده مي‌شود؛ اينكه رابطه جنسي امن داشته باشند و شرايط رابطه‌هاي ناامن را بدانند.

اين موضوعات بايد به كودكان نيز آموزش داده شود، اما در كشور ما تصور مي‌شود آموزش رابطه جنسي امن به معناي تشويق به رابطه جنسي است! محرز ضمن بيان اينكه ناآگاهي جنسي از عوامل شيوع اچ‌‌آي‌وي در مناطقي مانند لردگان است كه نتايج آن را ديديم، بيان كرد: كسي نمي‌خواهد به كودكان تماس جنسي را بياموزد، بلكه بايد به آنها بياموزيم كه تماس جنسي مطمئن چيست؟ نه والدين و نه مدارس اين موضوعات را براي كودكان باز نمي‌كنند، از همين رو آنها از طريق فضاي نت اطلاعات را كسب مي‌كنند.

آيا كسي مي‌داند كه كودكش به كدام سايت رجوع مي‌كند و چه اطلاعاتي به او مي‌رسد؟ آيا اين سايت‌ها كودكان را به بي‌بند و باري جنسي تشويق نمي‌كنند؟ بي‌بند و باري امروز، به ويژه در ميان جوانان بسيار شايع است. ما مشاهده مي‌كنيم كه جوانان ۱۵ تا ۲۰ ساله مبتلا به اچ‌آي‌وي به ما مراجعه مي‌كنند.

رييس مركز تحقيقات ايدز ايران با تاكيد بر اينكه نياز به اطلاع‌رساني در زمينه ابتلا به اچ‌آي‌وي بسيار جدي است، گفت: اين آموزش‌ها به هيچ‌وجه ممنوعيت ديني ندارند، بلكه خط قرمز‌هاي افرادي كه نگرش منفي دارند، مانع اطلاع‌رساني مي‌شود و اين خط قرمز‌ها به جوانان ما آسيب‌ مي‌زنند. استاد بيماري‌هاي عفوني دانشگاه علوم پزشكي تهران در رابطه با موجودي واكسن آنفلوآنزا در كشور و اين پرسش كه ‌‌آيا امكان كنترل اين بيماري وجود دارد يا خير، گفت:

اوايل فصل يك سري واكسن وارد شد، اما الان كمبود آن محرز است، زيرا بيمار به ما مراجعه مي‌كند و مي‌گويد كه دارو نداريم، يا مي‌گويد پيدا نمي‌شود. محرز همچنين گفت: دولت توان اقتصادي آن را ندارد كه همه افراد را به ‌صورت رايگان واكسيناسيون كند.

افراد مي‌توانند واكسن را از داروخانه‌ها تهيه و تزريق كنند. در كشورهايي كه اوضاع اقتصادي خوبي دارند، همه افراد ۶ ماه به بالا را واكسن مي‌زنند اما ما در ايران اين امكان را نداريم. براي گروه‌هاي حساس دولت واكسن تهيه مي‌كند و براي باقي افراد توصيه مي‌شود كه به واكسيناسيون اقدام كنند. واكسيناسيون لازم است، در اهميت اين موضوع بايد اشاره كنم كه اخيرا جراح ۴۳ ساله قلب ما در بيمارستان امام خميني(ره) به دليل آنفلوآنزا فوت كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      15سال!!!!!! یا علی

    • بدون نام

      کلاهتونو بندازید بالاتر، رکورد زدید...

    • بدون نام

      زحمت کشیدی! انفولانزا همکارتون فوت کرده !از جلو گیری ایدز اگه میخوای بگی استاد راهشو یاد بده سایت چیه! ؟ تجاوز و لواط و کثافت کاری .....ربطی به سایت نداره ! نحوه پیش گیری از ایدز را بگید و کاندوم را یاداوری کنید شروور نگو دکتر ادما بزرگا رو کنترل کردی؟ که رفتی سراغ سایت و برا بچه ها .....!

    • افشار

      اینم کار امریکا و اسراییل و عربستان

    • عبدالله

      وقتی ازدواج منسوخ شده واغلب به انجام تماس جنسی ازادروی اورده اند وقبح این عمل زشت ازمیان رفته پس اموزش دهید ...

    • بدون نام

      دولت پول واسه کارای دیگه داره واسه یارانه و درمان ملت نداره فقط

    • معترض

      از بس که اموزش های جنسی وجود داره! و مسولین به فکر. مردم هستن که همش تجاوز و قتل و دزوی رخ میده چیزی غیر طبیعی نیست کشوری که وضعش اینه امار ایدز هم درش بالا و بالاتر میره

    • Rohy Miraghaye

      ایدز تو طب سنتی درمان قطعی داره ،ولی مافیای دارو اجازه نمیدن مردم بدونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج