جاباما
۹۳۴۶۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۲۰ هزار نفر برای نجات یک نفر متحد شدند!

زمستان امسال، دست‌کم برای جماعتی ۲۰هزار نفره از سراسر ایران و دنیا، ماه بزرگداشت واژه‌ای خاص است واژه‌ای که اگر فراموشش کنیم در آتش خشم خود می‌سوزیم، نمی‌بخشیم، همواره انتقام می‌گيريم ودست آخر، سبک که نمی‌شویم هیچ، هر روز هم جهان بر ما تنگ‌تر می‌شود.

20 هزار نفر برای نجات یک نفر متحد شدند!
مجله سیب سبز: زمستان امسال، دست‌کم برای جماعتی ۲۰هزار نفره از سراسر ایران و دنیا، ماه بزرگداشت واژه‌ای خاص است واژه‌ای که اگر فراموشش کنیم در آتش خشم خود می‌سوزیم، هرگز نمی‌بخشیم، همواره انتقام می‌گيريم و دست آخر، سبک که نمی‌شویم هیچ، هر روز هم جهان بر ما تنگ‌تر می‌شود و هستی بر جان‌مان باری طاقت‌فرساتر.

آغاز ماجرای صفر

اما در آغازین روزهای زمستان امسال، قصه «صفر» بهانه‌ای می‌شود برای پاسداشت گذشت. وقتی كه خواهر اندوهگین صفر با جمعیت امام علی(ع) تماس می‌گیرد و ماجرای قتلی را تعریف می‌کند که برادرش در سن نوجوانی مرتکب شده و حالا پس از ۷سال، باید پای چوبه دار تاوانش را بدهد. چند سال قبل دو بار هم تا پای چوبه می‌رود و بازمی‌گردد. خانواده «مهدی» هر بار مهلتی می‌دهند و صبوری می‌کنند.

نجات صفر از اعدام

سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۲، روز زیبایی بود. روزی که سرمای زمستان مغلوب گرمای بخشش شد. خانواده مهدی با حضور در دادسرای جنایی، گذشت خود را از قصاص صفر به صورت رسمی امضا كردند. پس از اعلام رضایت، مادر مهدی و مادر صفر روی یک صندلی پارک روبه‌روی دادسرا، ساعتی دردمندانه با هم گفت‌وگو کردند. بی بغض و بی‌کینه. با آه‌های جگرسوزی که هر دو از عمق جان می‌کشیدند. پدر صفر با یک سینی چای داغ و با صورتی که از شکرگزاری می‌درخشد، به پذیرایی از همه می‌پردازد. اشک صورتش را مدام پاک می‌کند و با کلام ساده یک روستایی از همه یک به یک تشکر می‌کند. دست پدر و برادر مهدی را می‌بوسد. بی‌قرار است. بی‌قرار، میان شرم و شادی، اندوه و سپاس و...

20 هزار نفر برای نجات یک نفر متحد شدند!

وقتی مهدی می‌بخشد!

تا اینجای ماجرا - هر چند صحبت‌هایی شده و تردیدهایی شکل گرفته - قرار نیست صفر نجات پیدا کند. بخشش از سویی دیگر آغاز می‌شود. از سوی مهدی! وقتی به خواب مادر می‌آید و می‌گوید صفر را عفو کن! اینجاست که دل مادر قرص‌تر می‌شود، قدم پیش می‌گذارد و با خانواده‌اش از گذشت صحبت می‌کند. تصمیمی که حتی بیانش سخت است چه رسد به انجامش. اما پدر مهدی، حرمت همسرش را پاس می‌دارد و فرزندان نیز تابع مهر مادری، رضایت می‌دهند به رضای او. کمی بعد از سوی دادگاه به خانواده صفر اطلاع داده می‌شود که درقبال ۲۰۰ میلیون تومان وجه الرضایه، می‌توانند برای آزادی صفر اقدام کنند. مهلتی تعیین می‌‌شود برای فراهم آوردن مبلغ. سه بار این مدت تمدید می‌‌شود. اما پدر صفر توان پرداخت این مبلغ را ندارد. وقتی از آخرین مهلت هم یک ماه گذشته بود، خواهر صفر از جمعیت امام علی(ع) درخواست کمک کرد و ضمن ارسال پرونده صفر برای واحد مددکاری جمعیت، اطلاع داد پرداخت حدود ۷۰ میلیون تومان از کل مبلغ تعیین شده توسط برخی خیرین تعهد شده و مبلغ ۱۳۰میلیون تومان باقی‌مانده است.

آیین طفلان مسلم

جمعیت امام علی باتوجه به اینکه بیش از ۴۰ روز هم از آخرین فرصت جمع‌آوری مبلغ گذشته بود، سریعا وارد عمل شد. هر یک از ۱۴ «خانه ایرانی» جمعیت امام علی(ع) که در محلات معضل‌خیز و حاشیه‌نشین تهران و شهرستان‌ها به آموزش کودکان محروم از تحصیل و کودکان کار می‌پردازند، ماموریت یافتند میزانی از مبلغ مورد نیاز را فراهم کنند. علاوه بر آن خیرین و شرکت‌های همیار جمعیت نیز کمک‌های خود را در این زمینه اهدا کردند و در مرحله آخر در فضاهای مجازی از حدود ۲۰۰ هزار نفر از اعضا و هواداران جمعیت در ایران و جهان خواسته شد هر فرد دست‌کم مبلغ ۵ تا ۱۰هزار تومان برای نجات صفر تامین كنند. این حرکت به سرعت در گوشه گوشه ایران و دنیا تبلیغ شد، به طوری که علاوه بر اغلب استان‌ها و قومیت‌های کشور، حتی افرادی از کشور افغانستان نیز برای آزادی صفر مبالغی اهدا کردند. درنهایت در کمتر از یک هفته، کل مبلغ موردنیاز فراهم شد. البته وقتی مشخص شد که برخی خیرینی که - بنا به گفته خواهر صفر - ۷۰ میلیون تومان تعهد کرده بودند، قصد ندارند تعهد خود را انجام دهند و مبلغ ۲۵ میلیون تومان کسری وجود دارد، جمعیت این مبلغ را نیز سریعا با کمک‌های مردمی تامین كرد و درنهایت مبلغ ۱۵۵ میلیون تومان از سوی جمعیت برای نجات صفر از اعدام اهدا شد.

کلام آخر

وقتی مهر و عشق ما به کوچه‌ها و خیابان‌های شهرمان برسد، وقتی ما در کنار خانواده‌های محروم و دردمند دیارمان باشیم، وقتی کودکان بی‌پناه و درمانده شهرمان را دریابیم، روحیه پرخاشگری و خشونت اندک‌اندک از میهن‌مان رخت برمی‌بندد.

برای آشنایی بیشتر با اهداف، آیین‌ها و برنامه‌ها و خانه‌های ایرانی جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی(ع) می‌توانید از سایت www.sosapoverty.org دیدن كنيد یا با روابط عمومی جمعیت به شماره ۲۳۰۵۱۱۱۰ - ۰۲۱ تماس حاصل فرمایید.

پس از خروج صفر از زندان، جمعیت برنامه‌هایی برای مددکاری و اشتغال وی دارد که درراستای انجام آنها نياز به یاری هموطنان عزیز است. هم‌اکنون برای پدر صفر نیز- با توجه به کهولت سن و سختی کار ضایعات جمع‌کنی - به یک شغل مناسب نیاز است. مشاغلی مثل نگهبانی، سرایداری و ... .

نیاز فوری به محلی برای برگزاری جشنواره غذا و بازارچه بزرگ خیریه جمعیت امام علی(ع)

به یک فضا با حداقل متراژ «۵۰۰ مترمربع سرپوشیده» در منطقه یک شهرداری تهران نزدیک محل تردد عمومی در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۲ به صورت تمام وقت و رایگان نیاز است. براي همیاری در این امر با روابط عمومی جمعیت تماس بگیرید:

شماره روابط عمومی مرکزی جمعیت امام علی ۲۳۰۵۱۱۱۰ و ۲۳۰۵۱۷۰۹ می باشد، لطفا برای هرگونه اطلاعات بیشتر و یا هماهنگی برای کمک با این شماره تماس بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج