۹۳۴۶۴۲
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

عبدی: کار مجلس به تبعیت از دولت رسیده است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس که تابع نظرات دولت است، خانه ملت را به گونه‌ای اداره کرده که اجازه هیچ نقدی علیه دولت داده نشود.

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس که تابع نظرات دولت است، خانه ملت را به گونه‌ای اداره کرده که اجازه هیچ نقدی علیه دولت داده نشود.

علی عبدی کارشناس مسائل سیاسی پیرامون نقش یک مجلس مقتدر و ضد فساد در بهبود وضعیت معیشتی مردم و عملکرد مجلس دهم در این زمینه اظهار داشت: دو نقد اصلی به عملکرد مجلس دهم وارد است که بحث اول عدم‌ برخورداری از شفافیت در موضع‌گیری نسبت به مسائل سیاسی و اقتصادی و نقد دوم بی‌توجهی به اولویت زندگی مردم است.

* شفاف شدن رای نمایندگان، مطالبه جوانان انقلابی است

این فعال سیاسی با اشاره به لزوم جوانگرایی و حضور جوانان در حوزه های تصمیم گیری ادامه داد: مطالبه‌ای که بنده به عنوان یک نیروی سیاسی جوان دارم مانند مطالبه جریان جوان انقلابی، "الزام شفاف شدن رای نمایندگان" است.

وی تاکید کرد: یک جوان انقلابی می‌خواهد بداند که هر نماینده مجلس درباره طرح‌ها و لوایح چه نظری دارد و آیا نظرات نماینده ملت به حل مشکلات کمک می‌کند یا به آنها می افزاید.

عبدی تصریح کرد: برخی موارد شاهد بودیم که نمایندگان برای طرحی ۱۰۰ امضا جمع کرده‌اند اما در زمان رای دادن صرفا ۵۰ نفر از این طرح حمایت کرده‌اند و متاسفانه چنین اتفاقی در خلاء شفافیت آرا رخ می دهد.

*انتقاد از زد و بند مالی نمایندگان مجلس دهم با دولتی‌ها

این فعال سیاسی با اشاره به مباحث مالی نمایندگان با دولتی‌ها و وزرا به دلیل دسترسی به امکانات عظیم دولتی خاطرنشان کرد: در برخی مواقع نماینده‌ای زمان رای دادن به طرحی که به نفع ملت است ساکت مانده و به هیچکس نیز پاسخگو نیست و در واقع کسی نمی‌داند موضع آن نماینده در قبال طرح‌های حمایتی چه بوده است.

وی در همین زمینه به موضوع برجام اشاره کرد و افزود: برجام برای جوانان انقلابی یک موضوع مهمی بوده است که اگر رای نمایندگان شفاف بود امروز برای انتخابات و ورود مجدد نمایندگان راحت‌تر تصمیم‌گیری می‌شد.

*نمایندگان به جای تورم و بیکاری به موضوعات فرعی می‌پردازند

عبدی به لزوم اولویت سنجی برای ورود به موضوعات از سوی نمایندگان مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: ما در موارد متعددی شاهد بودیم در حالی که مشکلات معیشتی، بیکاری و تورم موضوع اصلی جامعه است اما نمایندگان به مسائل حاشیه‌ای و فرعی پرداخته‌اند.

به گفته وی افکار عمومی به خاطر ندارد که مجلس دهم به موضوع تورم یا گرانی ورود جدی کرده باشد یا به این دلیل وزرا استیضاح یا از رئیس جمهور سوال کند.

عبدی با یادآوری این نکته که رئیس‌جمهور پس از برکناری رئیس بانک مرکزی، وی را به عنوان مشاور خود منصوب کرد، گفت: این موضوع یک دهن کجی به مجلس بود و حداقل باید به خاطر آن مجلس از رئیس جمهور سوال می کرد اما چنین اتفاقی نیفتاد .

*مجلس ابتکار عمل خود را برای تصویب قوانین از دست داده است

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه از این جنس اقدامات بسیار در مورد مجلس وجود داشته است خاطر نشان کرد: متاسفانه امروز مجلس شورای اسلامی از جایگاه رفیعش که در راس امور بودن است تنزل کرده و ابتکار عمل خود را برای تصویب قوانین در جهت حل مشکلات مردم از دست داده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان خانه ملت امروز وکیل الدوله شده‌اند اظهار داشت: نمایندگان صرفاً اجرا کننده مطالبات دولت شده‌اند و اگر طرحی ضد منافع دولت باشد یا در قبال آن سکوت کرده و یا رای منفی می‌دهند.

*لاریجانی اجازه نقد دولت را از مجلس دهم گرفته است

عبدی ضمن انتقاد از عدم استقلال مجلس دهم به موضع دولت نسبت به این مجلس پرداخت و تصریح کرد: آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس که تابع نظرات دولت است، خانه ملت را به گونه‌ای اداره کرده که اجازه هیچ نقدی علیه دولت داده نشود.

*کار مجلس دهم به تبعیت از دستورات دولت رسیده است

وی بر همین اساس مجلس را از جایگاهی که حضرت امام برای آن تعریف کرده بود "تنزل یافته" توصیف کرد و گفت: اخیراً آقای ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرده که استیضاح وزرا به صلاح نیست و این از عجایب روزگار است که به جای آنکه مجلس دولت را نقد و وادار به عذرخواهی کرده و آنها را به صلابه بکشد، وضعیت برعکس شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط میشه گفت مجلس بی اراده و نمادین

    • بدون نام

      بنظرم اصلان مجلس نباشد امور مردم بهتر میشود

    • بدون نام

      مجلس مرد شب ۴۰ ام ش بزودی برگزار می شود

    • بدون نام

      منفعل ترین مجِلس تاریخ

    • بدون نام

      مجلس لابیجانی وروحانی وگرنه الکیه

    • بدون نام

      وقتی وعده آپارتمان نقلی و اشتغال بچه های نمایندگان مطرح باشه دیگه دلیلی برای انتقاد از دولت کلید وجود داشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج