۹۳۴۷۶۳
۹ نظر
۵۰۰۵
۹ نظر
۵۰۰۵
پ

دسترسی دولت به اطلاعات مالی پزشکان

رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید: حتی اگر پزشکان کارتخوان نصب نکنند به میزان درآمد آنها دسترسی داریم و حتما مالیات حقه را از آنها مطالبه خواهیم کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید: حتی اگر پزشکان کارتخوان نصب نکنند به میزان درآمد آنها دسترسی داریم و حتما مالیات حقه را از آنها مطالبه خواهیم کرد.

بعد از اجباری شدن نصب کارتخوان در بین پزشکان با وجود گذشت چند ماه همچنان درصد بالایی از آنها از این موضوع فرار کرده و به طرق مختلف از قانون گریزان هستند. این در حالیست که امیدعلی پارسا - رئیس سازمان امور مالیاتی - در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آخرین اقدام سازمان برای دریافت کامل مالیات از پزشکان توضیح داد که همانطور که قانون تاکید کرده بود باید پزشکان دستگاه کارتخوان نصب کنند اما اگر افرادی باشند که در این بین تخلف کرده و کارتخوان نصب نکنند باید بدانند که ما از طریق منابع دیگری که در اختیار داریم به طور حتم به میزان درآمد آنها دسترسی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در خرداد ماه سال آینده که اظهارنامه‌های مالیاتی پزشکان را دریافت می‌کنیم درآمد مشمول مالیات آنها با توجه به اظهارنامه و سایر منابع اطلاعاتی دریافت خواهد شد و مالیات حقه را از آنها می‌گیریم.

برنامه‌ای برای افزایش مالیات سیگار نداریم

اما در روزهای اخیر معاون وزیر بهداشت گفته بود که اگر افزایش مالیات سیگار انجام می‌شد دیگر نیازی به افزایش قیمت بنزین نبود و از آن محل درآمد خوبی به دست می‌آمد اما مافیای سیگار این اجازه را نداد و لابی‌های انجام شده مانع از افزایش مالیات سیگار شد، پرسش این موضوع از رئیس سازمان امور مالیاتی با واکنش بی اطلاعی او همراه بود.

پارسا گفت: در این رابطه پاسخی ندارم و آقای معاون وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد و این در حالیست که من از لابی مافیای سیگار نیز بی اطلاعم اما در مجموع برنامه‌ای هم برای افزایش مالیات سیگار نداریم.

درآمد ۸۹ هزار میلیارد تومانی مالیاتی

پارسا همچنین در رابطه با درآمد مالیات در سال جاری نیز گفت: در هشت ماهه سال جاری حدود ۸۹ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشتیم که نشان از تحقق ۹۴ درصدی دارد.

باید به اطلاعات مالی و بانکی سرکشی شود

رئیس سازمان مالیاتی در رابطه با سوالی مبنی بر اینکه آیا به حساب‌های بانکی برای درآمد مالیاتی سرکشی می‌شود یا خیر؟ اینگونه توضیح داد که همه حاکمیت‌ها در همه دنیا به آمار و اطلاعات پولی، مالی، بانکی و املاک دسترسی دارند و باید به آن سرکشی شود.

نمی توان کشور را بدون مالیات اداره کرد

اما رئیس سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه دریافت مالیات از بیمه‌ها به ویژه بیمه عمر که معاف از مالیات است آیا با تکلیف برنامه ششم توسعه مبنی بر افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ها مغایرتی دارد یا خیر؟ گفت: بیمه‌های عمر در حال حاضر معاف هستند و موضوع مطرح شده به لایحه اصلاح مالیاتی بر می‌گردد که هنوز نهایی نیست اما اینکه دولت بتواند فضای اطمینان بخشی برای مردم و زندگی آنها فراهم کند مهم است و در مورد بیمه‌ها نیز مورد توجه خواهد بود. با این وجود کشور را نمی‌توان بدون مالیات اداره کرد. آن هم در شرایطی که در ماه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داریم ولی ماهیانه حدود ۱۸ هزار تومان حقوق پرداخت می‌شود.

به گفته وی مالیات داروی تلخی است که همه نمی‌خواهند بخورند ولی اداره کشور بدون آن ممکن نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر راست میگید اختلاسکرهاودزدهای مال مردم را بگیرید زورتون به پزشکها ی زحمت گش رسیده اینها که دارن خدمت میکنن مفتخور وشکمباره بیسواد نیستن پزشکها راهم فراری بدید مردم راهم نابود کنید تا فقط بمانید خودتون آیا خدا را باور دارید؟ باید حساب پس بدید

      پاسخ ها

      • علی

        دوستی میگفت از ده دانشجوی پزشکی که تو یکی از بخش های جراحی مورد مصاحبه قرار داده هر ده نفر تو فکر مهاجرت پس از سربازی بودن.
        باشد تا دامپزشکهای پزشک شده و سایر پزشکان سهمیه ای بیان تا همین مالیاتچی های عزیز را به فیض اکمل برسانند.
        مالیات خوبه ولی باید از همه تراکنش های بانکی اخذ بشه که بزودی شاهد آن خواهیم بود.

      • بدون نام

        آقای عزیز مالیات برای همه گره‌ای جامعه بوده و مختص قشر خاصی نمی باشد.لطفا تعصبی برخورد نفرمائید

    • بدون نام

      یاد داروغه تو فیلم رابینهود افتادم ...شما دست هر چی رباخوار رو از پشت بستین

    • علی

      پرداخت مالیات که همه میدانند حق دولت بوده و می باشد وباید از اصناف پردرآمد واقعا به درستی دریافت کرد ولی واقعا یک مغازه دار خرده فروش که به ظور امرار معاش برای خود و خانواده اش میکند واقعا ایا این پرداخت مالیات درست است ؟ در صورتی که مسولان دارایی و غیره باید کمک کنند تا این قشر ضعیف جامعه زندگی شان خراب و
      بدبخت نشوند لطفا برای خرده فروشان در صنفهای ضعیف جامعه تصمیم مقتضی و به صلاح بگیرید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ازچیزی که خبری نیست درهمه قسمتها عدالت است.

    • @

      تازه فهمیدن که باید از پزشکان مالیات بگیرن! اینهمه سال فرار مالیاتی داشتن پزشکان. اگه مالیات همین جماعت رو میگرفتن کامل مملکت گلو بلبل میشد

    • m kmz

      لطفا ابتدا اطلاعات مالی مسولین‌رو چک کنین

    • بدون نام

      بیشتر بیماران پول نقد میپردازندبه ویژه برای ویزیت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج