۹۳۴۹۱۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

امام‌جمعه اهواز: پافشاری بر اصول، هزینه‌ دارد

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: شیعه اگر بخواهد بستر حکومت وجود مقدس امام عصر (عج) را فراهم کند باید هزینه بدهد، چراکه پافشاری بر اصول در جهان امروزی هزینه‌ دارد.

ایرنا: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: شیعه اگر بخواهد بستر حکومت وجود مقدس امام عصر (عج) را فراهم کند باید هزینه بدهد، چراکه پافشاری بر اصول در جهان امروزی هزینه‌ دارد.

حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد شامگاه یکشنبه در آیین گرامیداشت چهارمین سالگرد شهدای حله در تالار مهتاب اهواز با تاکید بر این که شیعه در همه زمان ها هزینه داده است خاطرنشان کرد: شیعه برای این که به مقام عالی که همان حکومت جهانی امام عصر است باید عزیزترینش را از دست بدهد همانطور که امام حسین (ع) ۷۲ تن از بهترینهایش را داد.

امام‌جمعه اهواز: پافشاری بر اصول، هزینه‌ دارد

وی گفت: وقتی سید الشهدا از مدینه حرکت کرد قطعا هدف از این حرکت و نهضت ایشان تشکیل حکومت نبود چراکه هیچ تحلیلگری به این نتیجه نمی رسد که کاروانی محدود با تجهیزات بسیار بسیط و ساده در مقابل حکومت تا دندان مسلح آن روز که خود را برای جنگ آماده کرده بود برود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان توضیح داد: وجود سیدالشهدا حادثه ای را رقم زد که آن حادثه بستر و زمینه حکومت جهانی وجود امام عصر را فراهم کرد.

وی با اشاره به پیوند شگفت انگیز قلبها در اربعین اباعبدالله الحسین (ع) تصریح کرد: تمام دشمنان برای اینکه حضور گسترده شیعیان عالم را در روزهای اربعین نداشته باشیم تلاش کردند اما به نتیجه نرسیدند.

موسوی فرد با اشاره به روایت مختلف در باب زیارت امام حسین (ع) گفت: هرگامی که با معرفت واخلاص در مسیر اباعبدالله حسین برداشته شود ثواب یک حج بیت الله الحرام را دارد، البته این بدان معنی نیست که حج در پیشگاه خداوند ارزش ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان بیان کرد: همه دشمنان تلاش کردند اربعین را کمرنگ جلوه بدهند و با انفجارهای گوناگون این مسیر را خلوت کنند اما نه تنها کمرنگ نشد بلکه اکنون پرشورتر و با حضور مشتاقان بیشتری از سراسر دنیا برگزار می شود.

مکتبی به نام شهدای حله

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: شهدای ما از آغاز انقلاب تا امروز شهدایی مکتبی بوده اند مثلا مکتب شهدا انقلاب، مکتب شهدای دفاع مقدس، مکتب شهدای محراب یا مکتب شهدای مدافع حرم.
محمد جوروند ادامه داد: شهدای حله نیز چون دیگر شهدای انقلاب اسلامی ایران مکتبی را به نام خود ثبت کرده اند که مکتب شهدای حله نام دارد.

وی بیان کرد: گرامیداشت یاد شهدای حله تحکیم این اندیشه است تا یاد و نام شهدایی که به عشق ابا عبدالله(ع) مسیری را طی کردند و به معراج آسمانی دست یافتند تثبیت شود.

این آیین با تجلیل از خانواده شهدای حله و شعرخوانی چند تن از شاعران خوزستانی در باب این شهدا به پایان رسید.

پنجم آذر سال ۹۵ طی یک حادثه تروریستی اتوبوس زائران اربعین حسینی ایرانی در یک پمپ بنزین در عراق منفجر شد که بیش از ۸۰ نفر شهید و ده‌ها نفر دیگر مجروح شدند. بیشتر این شهدا زن و از زائران استان خوزستان بودند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خب چرا ما هزینه اش رو بدیم از خودتون مایه بزارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج