۹۳۵۰۵۳
۱۱ نظر
۵۰۰۸
۱۱ نظر
۵۰۰۸
پ

کاهش سطح ذخایر خونی در کشور

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مشهد و مازندران بیشترین مصرف خون را دارند، گفت: ایران سالانه به ۲.۵ میلیون واحد خون اهدایی نیاز دارد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مشهد و مازندران بیشترین مصرف خون را دارند، گفت: ایران سالانه به ۲.۵ میلیون واحد خون اهدایی نیاز دارد.

دکتر بشیر حاجی‌بیگی با بیان اینکه ۱۷ درصد اهداکنندگان خون در تهران هستند، گفت: در عین حال ۲۵ درصد خون مصرفی کل کشور در تهران مصرف می‌شود. زیرا مراکز درمانی و جراحی‌ها در تهران گسترش یافته است و همین موضوع مصرف خون و فرآورده‌های خونی را بالا برده است.

وی افزود: سازمان انتقال خون برای کمک به شبکه خونرسانی کشور، فراخوانی عمومی را جهت اهدای خون ارائه داد. البته چه بسا در برخی استان‌ها با اهدای خون مردم، نیاز به خون و فرآورده‌های خونی برطرف می‌شود، اما در برخی استان‌های بزرگ مانند تهران از طریق شبکه خونرسانی میزان مورد نیازمان را تامین می‌کنیم.

حاجی‌بیگی ادامه داد: به طور کلی در کشور ۹۳۰ بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد که ۸۰۰ موردش دارای بانک خون بوده و خون و فرآورده‌های خونی مورد نیازشان را از اداره‌کل‌های انتقال خون دریافت می‌کنند. تهران با ۱۶۰ بیمارستان و مرکز درمانی، شیراز با ۶۳ مرکز درمانی و بیمارستان، اصفهان با ۶۲ مرکز درمانی و بیمارستان، مشهد با ۶۰ مرکز درمانی و بیمارستان، مازنداران با ۴۷ بیمارستان و تبریز با ۴۲ بیمارستان استان‌های پرمصرف خون ما هستند.

وی تاکید کرد: در عین حال ۱۶ تا ۱۷ درصد خون اهدایی کشور در تهران اهدا می‌شود، درحالیکه مصرف خون در تهران ۲۵ درصد است که این میزان از طریق شبکه خون‌رسانی کشور تامین می‌شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون با بیان اینکه میزان اهدای خون با سرد شدن هوا، کاهش می‌یابد، گفت: در فصل سرما میزان تردد کاهش می‌یابد و بر روی اهدای خون نیز تاثیر دارد. باید توجه کرد که ما برای اهدای خون فراخوان دادیم و به تمامی گروه‌های خونی نیاز داریم. به ویژه در استان‌های تهران، فارس، اصفهان، مشهد، مازندران و... که بیشترین مصرف خون را دارند.

حاجی‌بیگی اظهار کرد: نگرانی ما تامین خون نیست؛ چراکه مردم همچنان برای اهدای خون مراجعه می‌کنند و به صورت روزانه خون را تامین می‌کنیم، اما نگرانی‌مان کاهش سطح ذخایر خون در کشور است. باید توجه کرد که ایران سالانه به ۲.۵ میلیون واحد خون اهدایی نیاز دارد.

گفتنی است که مراکز جامع اهدای خون در تهران هر روز از ساعت هشت صبح تا هشت شب فعال هستند. مراکز استانی نیز از صبح تا بعد از ظهر باز بوده و اقدام به خون‌گیری می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از مردم با یا کیک آب میوه دو لیتر خون میگیرید بعد به خودشون چند صد هزار تومان میفروشید

    • بدون نام

      مردم نان خوردن ندارند چطوری خون اهدا کنند آ قای روحانی وآ قایان که به مردم میگویند ارازل و اوباش بیایند خون بدهند ما ارازل اوباش هستیم مردم ایران که نیستیم خودشان هم بیایند رای بدهند چون ارازل اوباش که رای نمی دهد ،،،،،،

    • بدون نام

      خب برادر من مردم دیگه با این گرونیها چی میتونن بخورن که خون اهدایی رو جبران کنه؟همینطوریش هم خیلیها با کمبود خون مواجه هستن

    • بدون نام

      خب داداش مردم باید یه چی بخورن که خون تو بدنشون تولید بشه یا نه؟؟؟

    • یک ایرانی

      مردم فقر غذایی دارن خون کجا بود ؟

    • ۹۲۹۵

      با اینهمه گرونی مردم میترسن خون بدن, ضعیف بشن چطور جایگزین کنن

    • بدون نام

      بریدبه همون افغانی جونتون برسین که بودجه منابع شغلامون اشغال کردن

    • بدون نام

      یک پرستار بایک جفت دستکش در تمام شیفت کاری اقدام به خون گیری می کند وقتی از او میخواهی دستکش را تعویض بکند می گوید روزی یک جفت دستکش بیشتر سهمیه ندارد. من هم گفتم دفعه دیگر که آمدم یک جفت دستکش هم با خودم میآورم

    • احمد حسینی

      اتفاقات اخیر و گرونی ها باعث شده که مردم از اعتقادات خود نسبت به دیگران چشم پوشی کنند خود من سالی 4 بار خون میدادم اما با تمام مشکلات که دارم و بچه ای که از شهرستان به تهران ببرم برای معالجه با 60 لیتر بنزین که صرف هم نمیکنه هر لیترش برام با ارزشه پس خون هم. هر سی سی اش برای بیمار. پس دولت باید بیشتر از اینها به فکر مردم باشد

    • بدون نام

      من یکی ار اون افرادی بودم که هر شش ماه خون اهدا میکردم و حالا خونم را کردند تو شیشه حق اهدا ندارم

    • بدون نام

      پسته بدید جای شیر و کیک از دستکش و لوازم نو استفاده کنید بعد هم اونهایی که خون میدن اطلاعاتشون مرتب ثبت کنید محترمانه برخورد کنید اگر لازم بود خود سازمان مراجعه کنه در خونه کسی که تمایل داره خون بده و ... مردم خون میدن درست رفتار کنید با مردم درست رفتار کنید با خودتون درست رفتار کنید با جامعه آیا درست رفتار کردن بلدید ای مسعول بی لیاقت منصوب شده بلدی با خانوادت درست رفتار کنی با مردم درست رفتار کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج