۹۳۵۱۸۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ابرطوفان کاموری، فیلیپین را در نوردید

ابرطوفان کاموری عصر ( امروز) دوشنبه درحالی با سرعت ۱۸۵ کیلومتر به سواحل شرقی فیلیپن رسید که مقام های محلی پیشتر دستور تخلیه هزاران نفر از ساکنان محلی در شش استان شرقی این کشور را صادر کرده بودند.

ایرنا: ابرطوفان کاموری عصر ( امروز) دوشنبه درحالی با سرعت ۱۸۵ کیلومتر به سواحل شرقی فیلیپن رسید که مقام های محلی پیشتر دستور تخلیه هزاران نفر از ساکنان محلی در شش استان شرقی این کشور را صادر کرده بودند.

رسانه های آسیایی دراین زمینه گزارش دادند ابرطوفان کاموری که بومیان به آن "تیسوی" نیز می گویند، با سرعت ۱۸۵ کیلومتر به شدت استان های شرق فیلیپین را در نوردیده و منطقه را با باران های سیل آسا و وزش تندبادهای سهمگین همراه کرده است.

ابرطوفان کاموری، فیلیپین را در نوردید

براساس گزارش شبکه خبری راپلر فیلیپین؛ تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر از مردم بومی دراستان های درگیر حادثه که به مانیل پایتخت این کشور نیز نزدیک هستند، تخلیه شده اند.

طبق این گزارش فعالیت مراکز آموزشی، اداری و تجاری نیز در این منطقه تعلیق شده است. شهر ویراک در نزدیکی خلیج Catandues در مرکز این طوفان قرار گرفته است. طبق گزارش سازمان هواشناسی فیلیپین این شهر با تندبادهای سهمگین با سرعت ۲۰۰ کیلومتر روبه روست که قادر است امواجی به طول حدود سه متر در جزیره های این منطقه ایجاد کند.

فیلیپین در شرایط کنونی میزبان سی امین مسابقات ورزشی منطقه ای کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرق آسیا" آسه آن" است و گزارش های هواشناسی حاکی از آن است که این ابرطوفان می تواند بر میزبانی این کشور تاثیر منفی داشته باشد.

کاموری امشب به جنوب جزیره لوزان و میندانائو در شرق این کشور خواهد رسید و به گفته مقام های محلی دستکم ۱۰ میلیون نفر که در مسیر ابر طوفان زندگی می کنند از این رخداد طبیعی تاثیر می پذیرند.

طبق گزارش های رسانه ای احتمالا ۲۴ ساعت طول خواهد کشید تا ابرطوفان از فیلیپین خارج شود .

بخش هایی از مانیل پایتخت فیلیپین نیز در مسیر این طوفان قرار دارد و پیش بینی های هواشناسی برای این منطقه ریزش باران های سنگین و وزش باد با سرعت ۷۰ کیلومتر بوده است.

فیلیپین از کشورهای جنوب شرق آسیاست که در حلقه آتش در اقیانوس آرام قرار دارد و سالانه با فجایع طبیعی متعددی دست و پنجه نرم می کند. این کشور جنوب شرق آسیا دستکم سالانه با ۲۰ طوفان مهیب دست و پنجه نرم می کند که عمدتا شرق و جنوب این کشور را دستخوش تخریب گسترده و وسیع می کند و هزاران نفر را بی خانمان و فقیر می سازد.

هایان با ۷ هزار و ۳۶۰ نفر قربانی، درسال ۲۰۱۳ میلادی مرگبارترین طوفان در تاریخ فجایع طبیعی فیلیپین بوده است.

فیلپین از روز شنبه هفته جاری میزبان سی‌امین تورنمت بزرگ مسابقات ورزشی کشورهای جنوب شرق آسیا۲۰۱۹ با حضور بیش از هزارارن ورزشکار از کشورهای دهگانه مالزی، اندونزی، فیلیپین، سنگاپور، تایلند، کامبوج، لائوس، ویتنام، میانمارو برونئی بوده است.

این مسابقات منطقه ای که تا روز ۲۰ آذر ۹۸ در رشته های بسیار زیادی ادامه خواهد یافت، به عنوان بزرگترین رویداد دوسالانه ورزشی در جنوب شرق آسیا معرفی شده است.

مسئولان برگزار کننده مسابقات، با توجه به اینکه فیلیپین کشور طوفان های بزرگ است، بزرگترین چالش خود را مقابله با این رخدادهای طبیعی در ایام برگزاری بازی ها اعلام کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج