جاباما
۹۳۵۲۸۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی:

از تعداد دانشجویانِ بازداشتی‌ بی‌اطلاعم

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی به صورت موسمی و همزمان با مناسبت‌ها فعالیت می‌کنند و این فعالیت‌ها در آستانه روز دانشجو و یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی بیشتر خواهد شد، گفت: وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه آزاد در پی مسائل اخیر هستند اما از تعداد آن‌ها اطلاعی ندارم.

ایسنا: حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در عصری به سر می‌بریم که دانشگاه بر محور دانشجو حرکت می‌کند، گفت: این یعنی مرکزیت اهداف دانشگاه به دانشجو مربوط می‌شود و این دانشجو است که می‌تواند دانشگاه را در جهت مثبت یا منفی به حرکت درآورد و کاری کند دانشگاه به سمت پیشرفت و اعتلای علم، یا به سمت رکود، درجا زدن و عقب‌گرد حرکت کند.

وی ادامه داد: در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هم به همین شکل است و نشاط و رونق دانشگاه، وابسته به حرکت دانشجو است. در جمهوری اسلامی هم نگاه اصلی نظام به دانشگاه همین است و بر مبنای حضور و نقش‌آفرینی دانشجو در تمام عرصه‌ها تعیین می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر آنکه عنصر دانشجو در دانشگاه، یک عنصر اصلی و مؤثر است، اظهار کرد: در رابطه با نشاط و تحرک امروز دانشگاه، قطعاً در حوزه تولید علم و پیشرفت‌های علمی حرکتمان مثبت بوده که شاخص‌های جهانی و آمارهای منتشره در جهان نیز مؤیدی بر این ادعاست؛ که البته با حد مطلوب هنوز فاصله داریم.

از تعداد دانشجویانِ بازداشتی‌ بی‌اطلاعم

کلانتری سپس به تحرک دانشگاه در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی اشاره کرد و توضیح داد: معمولاً این‌طور بوده که فعالیت‌ها و حرکت‌ها در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی موسمی هستند؛ بدین معنی که بر فرض اگر در کشور بحث سیاسی، انتخابات و ... مطرح باشد، فضای دانشگاه جدی شده و رونق و نشاط پیدا می‌کند اما اگر در صحنه جامعه مسأله خاصی مطرح نباشد، در دانشگاه هم فعالیتی دیده نمی‌شود و از چهل سال قبل تا به امروز به همین صورت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در آستانه روز دانشجو (شانزده آذر) و یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم و به دنبال این مناسبت‌ها، حرکت تصاعدی در فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی دیده خواهد شد؛ دانشگاه در جمهوری اسلامی، نقش‌آفرینی خوبی در این فضاها دارد.

تنوع تشکل‌های سیاسی کم نشده است/ ساختاری ایجاد نشده که مانع فعالیت تشکل‌ها باشد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با اینکه تنوع تشکل‌های دانشجویی در سال‌های اخیر کم شده و فضای تشکل‌ها دوقطبی شده است، توضیح داد: چندین گروه در دانشگاه فعالیت دارند. گروه اول کانون‌ها هستند که وجهه سیاسی ندارند و اعضای آن‌ها بیشتر به دنبال انجام کارهای هنری، ادبی، خیریه، مذهبی و قرآنی هستند.

کلانتری افزود: تشکل‌های سیاسی دانشجویی در قابل انجمن‌ها و عناوینی همچون "بسیج" فعالیت می‌کنند که این‌ها بیشتر سبقه سیاسی دارند. از طرفی انجمن‌های علمی در حوزه‌های تخصصی آموزشی خود فعالیت می‌کنند. همه این‌ها در دانشگاه حضور دارند و نقش‌آفرینی می‌کنند. از سوی دیگر تنوع تشکل‌های سیاسی کم نشده است و این‌طور نیست که تشکلی 10 سال پیش وجود داشته و امروز وجود نداشته باشد. این در حالی است که تعداد تشکل‌ها نیز نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: ساختار جدیدی در دانشگاه‌ها به وجود نیامده که مانع فعالیت تشکل‌ها باشد. هیئت نظارت بر فعالیت تشکل‌ها، شورای فرهنگی و ... از قدیم وجود داشته و ساختاری ایجاد نشده که مانعی برای فعالیت تشکل‌ها به حساب آید.

وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پیگیر وضعیت دانشجویان بازداشتی هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به حوادث اخیر توضیح داد: در محیط دانشگاه هیچ دانشجویی بازداشت نشده و در مسأله‌ای که پیش آمد فضای دانشگاه‌ها ملتهب و متشنج نشده، یا اگر در مواردی چنین بوده، فراگیر نشده است.

کلانتری در پاسخ به اینکه آیا دانشجویانی از دانشگاه آزاد اسلامی نیز در جریان اعتراضات اخیر بازداشت شده‌اند یا خیر، گفت: افرادی از دانشجویان بازداشت شده‌اند که وزارت‌خانه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پیگیر کار آن‌ها هستند تا خدای نکرده کسی که بی‌گناه است در بازداشتگاه معطل نشود، اما از اینکه چند دانشجو بازداشت شده‌اند اطلاعی ندارم.

تجلیل از دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد به مناسبت روز دانشجو

وی درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر و روز دانشجو، گفت: به معاونان فرهنگی دانشجویی توصیه جدی کردیم که اجازه دهند فضای دانشگاه بانشاط و متنوع باشد و از لحاظ فعالیت‌ها مانعی برای فعالیت تشکل‌ها ایجاد نشود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: کار باید به صورت دانشجویی برگزار شود و کارهای مدیریتی در چنین مناسبتی جواب‌ نمی‌دهد. حضور سلیقه‌های متعدد سیاسی در دانشگاه می‌تواند به رونق فعالیت‌های سیاسی و نشاط سیاسی در دانشگاه کمک کند. تاکنون به صورت سازمانی فقط یک مراسم نمادین برای تجلیل از دانشجویان نمونه در نظر گرفتیم که ربطی به فعالیت تشکل‌ها ندارد و طبق سنوات قبل انجام می‌گیرد.

کلانتری در پایان با اشاره به اینکه هیچ محدودیت خاصی برای فعالیت تشکل‌ها به مناسبت روز دانشجو در نظر گرفته نشده است، یادآور شد: هر حرکتی در دانشگاه باید در چارچوب قانون اتفاق بیفتد و باید مجوز داشته باشد و تشکل یا نهاد مربوطه مسئولیت آن را بر عهده بگیرد. این در حالی است که محدودیتی برای فعالیت تشکل‌ها در این روز در نظر نگرفتیم و بیشتر بر همکاری مدیران برای بهتر برگزار شدن مراسم تأکید شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج