۹۳۵۴۳۸
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

گمانه‌زنی درباره حضور جلیلی در انتخابات مجلس

مصطفی باقرزاده، سخنگوی جبهه پایداری مشهد گفت: به‌نظر می‌رسد که آقای جلیلی در انتخابات ثبت نام کنند. برای او صرف حضور در مجلس مهم نیست او می‌خواهد اثربخش باشد.

نامه نیوز نوشت: مصطفی باقرزاده، سخنگوی جبهه پایداری مشهد گفت: به‌نظر می‌رسد که آقای جلیلی در انتخابات ثبت نام کنند. برای او صرف حضور در مجلس مهم نیست او می‌خواهد اثربخش باشد.

مصطفی باقرزاده، سخنگوی جبهه پایداری در مشهد و فعال سیاسی در تحلیل فضای انتخاباتی پیش‌ رو و کاندید شدن سعید جلیلی برای حضور در مجلس یازدهم گفت: حضور شخصیت‌های سیاسی در کارزار انتخابات مجلس اتفاق مبارکی است اما این حضور باید بر اساس ماموریت‌هایی باشد که برای نهاد قانون‌گذاری تعریف شده است و حتی افرادی که می‌خواهند نماینده مجلس بشوند باید بتوانند سطح این مأموریت‌ها را بالا ببرند.

هنگامی که مجلس به کارکرد اصلی خود بازگشت در آن صورت می‌توان انتظار داشت که این نهاد با عنصر قانون‌گذاری باعث اعتلای جامعه اسلامی باشد.همه کسانی که قصد دارند تا مسئولیت برعهده بگیرند باید به سمت ایجاد تمدن اسلامی حرکت کنند و در این مسیر خود را مقید به یک حزب خاص نکنند. سخن این نیست که احزاب کارکرد ویژه‌ای در عرصه کشور ندارند اما برای تحقق تمدن اسلامی مواضع حزبی نمی‌تواند کمکی کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: آقای دکتر سعید جلیلی با داشتن خصوصیات فوق در سال‌های اخیر به روشنی نشان داده است که به کار کارشناسی عمیقا باور دارد و از نیروهای متخصص بهره می‌برد و جلسات کارشناسی برگزار می‌کند و مطالعات و بررسی‌های تخصصی را صرفا به جلسات محدود نمی‌داند و به میدانی‌بودن مطالعات باور دارد. برای آقای جلیلی دانش مقدمه تحول و رستاخیز است.

فاکتور دوم ایشان این است که او پرورش یافته اندیشه تمدن اسلامی و جهان‌بینی توحیدی و برای تحقق چنین گفتمانی مجلس را یک نهاد قدرتمند می‌داند که باید منشأ اثر باشد. از سوی دیگر او محدود به یک حزب نیست و اطرافیان او هم قواعد مرسوم حزبی که مشاهده می‌شود را قبول ندارند. همچنین تردیدی نیست که آقای جلیلی از نیروهای جوان استفاده می‌کند زیرا باور او به جوانگرایی است.

باقرزاده درباره حضور رسمی جلیلی در عرصه انتخابات و اینکه او از مشهد یا تهران می‌آید، اظهار کرد: «به‌نظر می‌رسد که در انتخابات ثبت نام کنند. برای آقای جلیلی صرف حضور در مجلس مهم نیست او می‌خواهد اثربخش باشد. بحث مشهد و تهران با یکدیگر تفاوت دارند. در مشهد جریان‌های انقلابی و اصولگرایی برای خود مسیری را در نظر گرفته‌اند و مستقل از تهران فعالیت می‌کنند و فضای سیاسی مشهد به طور گسترده‌ای برای حضور آقای جلیلی مناسب است.

او در پایان درخصوص احتمال رئیس‌مجلس شدن جلیلی هم گفت: در سال‌های اخیر دیده شده است که به غلط نقش ویژه‌ای برای رئیس‌مجلس درنظر گرفته شده است.مجلس باید رئیس مجلس را هدایت کند؛ درصورتی که در سال‌های اخیر دیده‌ایم رئیس‌مجلس بر مجلس فائق بوده است. رئیس مجلس باید پیگیر مأموریت‌های مجلس باشد اما گویا در این‌سال‌ها مجلس در پی خواسته‌های رئیس مجلس بود. باتوجه به شناختی که از آقای جلیلی دارم اگر بنا به حضور در مجلس داشته باشد سعی می‌کند تأثیرگذار باشد؛ خواه در کمیسیون‌ها یا در جایگاه ریاست‌مجلس.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا دیگه بسه اینهمه سخنرانی بی اساس همه این آقایان امتحانات خود رو به این مردم پس دادن بزارین نفرات نخبه وجوان بااستعداد بیان ومسولیت پذیر باشندمگه توی این کشور به این بزرگی کسی دیگری وجود ندارد آنانی که که از یک شخص یا یک گرو حمایتهای کور کورانه میکنند ومردم رو بزور وادار میکنند فقط وفقط بدنبال مقاصد خودشان هستند چرا به دیگر جوانهای بااستعداد تبلغ نمکنید

    • بدون نام

      فقط جلیلی ، جانباز سرافراز دفاع مقدس و مدیر سالم و درستکار ، امثال قالیباف و.... قبلا نشون دادند که از نظر مردم مردود هستند و رای ندارند

    • ایرانی

      بالاخره این بندگان خدا واز عوامل مموتی باید هر طوری شده خودشون و یه جایی بند کنند یه بار رئیس جمهور یه بار وکیل مجلس و... ولی چیزی رو که فراموش کردن اینه که مردم ایران فراموش کار نیستند واعمال گذشته آقایان را می بینند

    • علی جوادی

      بزارید انتخابات بشه و انتخاب هم بشه بعد رای بیاره توصحن مجلس بعد بشه رییس . کی اینهمه راهو میره

    • بدون نام

      این واسه مجلس هم خوب نیست

    • بدون نام

      وای بر مجلسی که نماینده اش در تهران جلیلی باشه

    • عمار

      درود بر بزرگ مردانی چون جلیلی
      با صلابت و باهوش و با تقوا
      کشور مردانی اینچنین میخواهد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج