جاباما
۹۳۵۴۷۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دو عضو کمیته نوبل ادبیات استعفا کردند

دو نفر از اعضای کمیته نوبل ادبیات در حالی استعفای خود را اعلام کردند که یکی از آن‌ها اهدای جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۹ به «پیتر هاندکه» را دلیل این اقدام خود عنوان کرده است.

ایسنا: دو نفر از اعضای کمیته نوبل ادبیات در حالی استعفای خود را اعلام کردند که یکی از آن‌ها اهدای جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۹ به «پیتر هاندکه» را دلیل این اقدام خود عنوان کرده است.

دو عضو کمیته نوبل ادبیات استعفا کردند

به نقل از آر اف آی، «کریستوفر لیندوئر» و «گان بریت سانداستورم»‌ هر دو از اعضای کمیته سوئدی نوبل ادبیات بودند که استعفای خود از سمت‌شان را اعلام کردند.

‌«سانداستورم» دلیل این اقدامش را مخالفت با طرز فکر «ادبیات فراتر از سیاست است» بیان کرده است.

«پیتر هاندکه» نویسنده اتریشی که به عنوان برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۹ انتخاب شد، به دلیل حمایتش از صرب‌ها در جنگ یوگسلاوی در دهه ۹۰ میلادی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود و انتخاب او به عنوان برنده سال ۲۰۱۹ اعتراض بسیاری را از جمله از سوی برخی نویسندگان به دنبال داشت.

«لیندوئر» درباره استعفای خود بیان کرد، ‌توانایی تحمل اصلاحات داخلی را که این کمیته پس از ماجرای رسوایی اخلاقی سال ۲۰۱۷ متحمل شد نداشته است.

با این حال «سانداستورم» فهرستی از دلایل را برای ترک این آکادمی ارائه کرده که در بین آن‌ها اهدای جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۹ به «‌پیتر هاندکه»‌ نیز دیده می‌شود.

«سانداستورم» بیان کرد از این‌که در انتخاب برنده جایزه نوبل سال ۲۰۱۸ یعنی « اولگا توکارچوک» نقش داشته خوشحال است، اما با انتخاب «‌هاندکه» به عنوان برنده سال ۲۰۱۹ مخالف بوده است.

استعفای این دو نفر درحالی توسط آکادمی سوئدی تایید شده که کمتر از یک هفته به برگزاری مراسم رسمی اهدای جوایز نوبل در ۱۰ دسامبر باقی مانده است. جوایز نوبل طی مراسمی رسمی در دهم دسامبر یعنی سال‌روز درگذشت «آلفرد نوبل» ‌اهدا می‌شود.

پس از به تعویق افتادن انتخاب برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۸، برندگان این جایزه در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ همزمان با هم امسال معرفی شدند.

«لیندوئر» و «سانداستورم» از اعضای ثابت کمیته نوبل محسوب نمی‌شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج