جاباما
۹۳۵۶۹۶
۹ نظر
۵۰۰۲
۹ نظر
۵۰۰۲
پ

چه کسی مشکل پرونده پروپیچ را حل کرد؟

پروپیچ از لیگ آلبانی و با تصمیم پرویز مظلومی راهی تهران شد، اما سرمربی وقت استقلال خیلی به او اعتماد نکرد و سجاد شهباززاده گزینه اصلی او در خط حمله بود.

فرهیختگان: پروپیچ از لیگ آلبانی و با تصمیم پرویز مظلومی راهی تهران شد، اما سرمربی وقت استقلال خیلی به او اعتماد نکرد و سجاد شهباززاده گزینه اصلی او در خط حمله بود؛ گلزنی برابر سایپا دو هفته پیش از پایان مسابقات شاید مهم‌‌ترین گل این بازیکن بود که استقلال را به صدر جدول رساند، اما آبی‌‌ها هفته بعد صدر را از دست دادند تا حتی گل باارزش این بازیکن نیز بی‌‌ثمر شود.

در آن سال‌‌ها اگر این بازیکن کروات هیچ آورده‌‌ای برای استقلال نداشت، حداقل این حسن را داشت که آخرین صدرنشینی را آبی‌‌ها با وی تجربه کردند و بعد از گل‌‌های این بازیکن در اواخر فصل شانزدهم، استقلال دیگر رنگ صدر جدول را ندید! بعد از جدایی این بازیکن کروات و با پرداخت نشدن مطالباتش از سوی باشگاه استقلال، بدهی پروپیچ به چند برابر و تا ۴۲۷ هزار دلار افزایش پیدا کرد و این در‌‌حالی بود که با شکایت این بازیکن به فیفا، استقلال به دردسر بزرگی افتاد و با تغییر چند مدیرعامل در چند سال، این پرونده علیه باشگاه ایرانی در فدراسیون جهانی فوتبال همچنان در جریان بود.

پرونده در کرواسی بسته شد یا فیفا؟

اواخر تیرماه امسال اما خبر خوشی به هواداران استقلال رسید مبنی‌‌بر اینکه مدیران استقلال درنهایت مجبور شدند با پرداخت نقدی و در کشور کرواسی با استفاده از همکاری‌‌های سفارت ایران در این کشور، پرونده مهاجم کروات خود در لیگ پانزدهم را ببندند.امیرحسین فتحی، مدیرعامل استقلال چندی قبل اعلام کرده بود بعد از سفر خطیر به سوئیس، این باشگاه امیدوار است با کمک فیفا و از محل مطالبات باشگاه استقلال برای پرداخت پول اقدام شود و البته آنها اقدام موازی برای پرداخت این رقم را با کمک وزارت امور خارجه و سفارت ایران در کرواسی آغاز کردند تا اگر فیفا نتوانست مشکل آبی‌‌ها را حل کند، با پرداخت نقدی این مشکل را برطرف کنند.

درنهایت باشگاه استقلال در آخرین روز فرصت قانونی پرونده، خرید مظلومی در لیگ پانزدهم را که سال ۱۳۹۴ به استقلال پیوسته بود، بست. خریدی که در سال ۱۳۹۵ استقلالی‌‌ها با پرداخت تنها ۳۰ هزار دلار می‌‌توانستند به بهترین شکل آن را به اتمام برسانند، اما درنهایت مجبور به پرداخت رقمی شدند که بسیار بیشتر از این صحبت‌‌ها بود.

در‌‌حالی رسانه‌‌ها در آن زمان از بسته شدن پرونده خبر دادند که در ادامه باز هم پولی به بازیکن کروات پرداخت نشد تا دردسرهای شکایت پروپیچ همچنان برای استقلالی‌‌ها ادامه داشته باشد. در ادامه و با طولانی شدن پرونده، علی خطیر نقش پررنگ‌‌تری در آن پیدا کرد و در این ماه‌‌های اخیر این‌‌طور عنوان شد که وی با توجه به ارتباطاتش در فیفا موفق شده است پرونده پروپیچ را با پرداخت بدهی این بازیکن از مطالبات استقلال در فدراسیون جهانی ببندد.

سفارت ایران در کرواسی: همانی را می‌‌گویید که پول هتل را هم نداد!

ظاهرا داستان‌‌های جنجالی علی خطیر در زمان حضورش در استقلال همچنان ادامه دارد و ظاهرا داستان ختم به خیر شدن پرونده مهاجم سابق استقلال از جای دیگری آب می‌‌خورد. خبرنگار «فرهیختگان» که برای پیگیری ماجراهای حضور برانکو در سفارت ایران در زاگرب به‌‌منظور صحبت با سفیر با این سفارتخانه تماس گرفته بود، درخصوص پرونده پروپیچ و استقلال و بسته شدن آن به جزئیات جدیدی رسید.

یکی از مسئولان سفارت درخصوص ملاقات‌‌های مکرر سفیر و برانکو و شائبه پرسپولیسی بودن وی گفت: «چرا این‌‌طور فکر می‌‌کنید؟ به‌‌خاطر آقای سفیر و تلاش‌‌های سفارت ایران در کرواسی، یکی از پرونده‌‌های پردردسر استقلال در سال‌‌های اخیر بسته شد. اگر آقای سفیر تدبیر نمی‌‌کرد چه‌‌بسا بلاهای بدتری بر سر استقلال می‌‌آمد. حتما به یاد دارید که آقای فتحی هم از آقای صادق، سفیر ایران در کرواسی بابت تلاش‌‌هایش تشکر کرده بود و جالب اینکه در آن زمان هم شائبه استقلالی بودن سفیر مطرح شده بود. در آن زمان آقای صادق بارها با پروپیچ و وکیلش جلساتی را برگزار کرد و درنهایت نتیجه کار به جایی رسید که معوقات این بازیکن از محل مطالبات استقلال در فیفا پرداخت شود.» وی درباره اینکه عنوان می‌‌شود علی خطیر در این ماجرا نقش اصلی را ایفا کرده، گفت: «خطیر کیست؟ همان جوانی که به کرواسی آمد و دو شب ماند و پول هتلش را هم نداد؟ بسته شدن پرونده پروپیچ و حل مشکل استقلال کار شخص سفیر بود و از این بابت شما کاملا مطمئن باشید که شخص دیگری نقش نداشت!»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منصور

      آره همون جوون پرونده روبست تومقرفیفادرسویس نه توکرواسی درضمن پول هتل روبایدباشگاه بده نه اون بنده خداازجیبش.. نویسنده بنده خدااومده بگه سفیرپرسپولیسی نیست امانفهمیده چی بنویسه یه چرت وپرتی تحویل داده

    • بدون نام

      چقدر کثیف وحسود هستیم ماها ؟چقدر از موفقیت دیگران ناراحت میشیم دوست عزیز کدوم نشست با پروپئیچ ووکیلش ؟خوبه تا همین یه هفته پیش خودتون فریاد میزدین که استقلال محروم شده ورفته دسته یک اگه توافق کرده بود سفیر با کروات چرا هرروز به در فیفا میرفتن وهرروز میخواستین استقلال محروم بشه اصلا شما برین تو یه کلبه تو دهات اگه تونستین پول خوابیدن تو کلبه رو ندین بعد بگین توسویس خطیر پول هتل رو نداده که اگه ایتجوری هم بوده باید بگم خطیر واقعا یه گرگ به تمام معناست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وزیر و سفیر و فدراسیون همه هوای کیسه رو دارن اینو دیگه عالم و آدم میدونن

      • بدون نام

        وزیر و سفیر و فدراسیون همه هوای کیسه رو دارن اینو دیگه عالم و آدم میدونن

      • مکتب نرفته

        عزیزم سوئیس نه کرواسی.هتل در کرواسی .خطیر درسوییس خانه دارد.یک عدد

    • بدون نام

      الان کدام تیم حکومتی هست؟

      فکر نکنید تیم کیسه را میگیم

    • ایرانی

      قابل توجه کاسه های داغ تر آش آبی!!!!!

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی

      چتونه؟ تاقبل از حل مشگل هزاران بار تیتر زدید و ازخداتون بود استقلال محروم‌بشه و باندمافیای لنگی بارها باوکیل پروپییچ تماس میگرفتن ک از استقلال شکایت کنه اما حالا ک استقلال موفق شد دارید حاشیه درست میکنید؟ سوزش؟ یادتونه رییس جمهور و وزیر و وزیر امور خارجه افتادن پی مشگل لنگ و رفتن با اردوغان مذاکره کردن؟ اما استقلال ازهمین وزیر لنگی و فدراسیون کمک خاست اما باطعنه و خنده استقلال رومسخره کردن و گفتن اگ تونستین پول ماروهم بگیرید. ک استقلال رفت از سفارت ایران تو کرواسی کمک گرفت. سفارتو واس چی گذاشتن بی سوادا؟ هان؟ گذاشتن واس حل مشگل ایرانیان و هزاران چیز دیگه

      پاسخ ها

      • محمد

        یکی به این هوادار کاج صغیر(کیسه فعلی) پماد سوختگی بده.خخخخخخ۶۶۶۶۶۶

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج