۹۳۵۷۱۳
۲۰ نظر
۵۰۰۷
۲۰ نظر
۵۰۰۷
پ

چرا مسی هنوز بهترین است؟

اگر در زمان حیات اسطوره شوی، دستاورد خاصی است. اگر هنوز بازی می‌کنی، چیز دیگری است. اگر همچنان بهترین بازیکن دنیا هستی، حتما لیونل مسی هستی.

ایران ورزشی: اگر در زمان حیات اسطوره شوی، دستاورد خاصی است. اگر هنوز بازی می‌کنی، چیز دیگری است. اگر همچنان بهترین بازیکن دنیا هستی، حتما لیونل مسی هستی.

مهاجم بارسلونا نخستین جایزه فصل قبل از آنکه حتی یک بازی را شروع کرده باشد، گرفت و اواخر شهریور جایزه بهترین بازیکن فیفا را به دست آورد. او دوشنبه شب در پاریس به رکورد شش توپ طلا رسید به خاطر دوران حرفه‌ای کم نظیری که سپری کرده و همچنان ادامه دارد.

همه با این موافق نبودند. برخی احساس می‌کردند مشارکت ویرجیل فان‌دایک در قهرمانی لیورپول در اروپا شایسته تمجید و تحسین بیشتری بوده. این تئوری تا حدی با منطق همخوانی دارد اما بیشتر به خاطر خستگی است، خستگی از اعداد و ارقام و جوایز و رکوردهایی که به مسی مربوط می‌شود. او تا اینجای سال ۲۰۱۹ برای تیم باشگاهی و ملی خود ۴۶ گل زده اما برای او یک سال معمولی دیگر است اما از جنبه خوبش. یک سال دیگر با استانداردهای باورنکردنی. در این یک دهه حداقل هر سال ۴۵ گل زده است.

حتماً وقتی از افتخارات مسی حرف می‌زنیم، خسته و کم حوصله می‌شوند اما مسی همین است. این کارها را سال‌ها است که می‌کند و همینطور ادامه دارد. همین یکشنبه، در آخرین هنرنمایی‌اش تنها گل بازی با اتلتیکومادرید را اواخر مسابقه پایتخت اسپانیا زد. دیگو سیمئونه، سخت ترین رقیب او تنها توانست تحسین‌اش کند.

مصدومیت، اثرگذاری‌اش روی فصل را به تأخیر انداخت اما شاید بتوان آن را یک آوانتاژ برای او دانست تا بدشانسی. مسی تا قبل از شروع ماه اکتبر تنها ۹۰ دقیقه در لالیگا بازی کرده بود با آنکه شش هفته از فصل می‌گذشت. آنها بیشتر به او احتیاج داشتند. او همین حالا دومین گلزن لالیگا به حساب می‌آید و در صدر جدول پاس گل قرار دارد. در دریبل دوم است و در پاس‌های عمقی اول. اینها همه با وجود آن به دست آمده که پنج بازی را کامل و نیمی از دو تای دیگر را از دست داده. منتظر باشید که دو هفته دیگر در همه این رده‌بندی‌ها اول باشد.

در رقابت‌های اروپایی، گلزن اول لیگ قهرمانان در فصل قبل بود افتخاری که پنج بار دیگر هم به دستش آورده. این فصل تنها دو گل زده اما سه پاس گل هم داده و ۳۹ دریبل را به سرانجام رسانده. هیچ بازیکن دیگری نتوانسته بیشتر از ۲۰ دریبل بزند.

این آمار تکراری شده است چون عاشق مسی شدن اجتناب‌ناپذیر است. تماشای او وقتی از دست مأمور مهارش فرار می‌کند یا آن زاویه خاص برای پاس دادن که حتی از روی سکوها هم غیرممکن به نظر می‌رسد را پیدا می‌کند، مثل تماشای کار یک هنرمند در حال انجام فعالیت است اما این چیزی بیش از هنر است، دانش هم هست.

موسیقی به عنوان مثال به سلیقه و علاقه افراد بستگی دارد اما نبوغ این هنرمند خاص جایی برای ابراز نظر باقی نگذاشته. همه می‌توانند اعداد و ارقام را ببینند. تعداد گل‌هایش از روی ضربات ایستگاهی در ۹ فصل گذشته از هر تیمی بیشتر است چه برسد به هر بازیکنی. بیش از هر کسی در اروپا از آغاز فصل پاس عمقی موفق داده، در اسپانیا حداقل دوبرابر همه است.

اینها عناصر دوگانه بزرگی است، گلزن بزرگ و گلساز بزرگ. سرخیو آگوئرو و داوید سیلوا را ترکیب کنید بعد دوبرابرشان کنید. اگر مسی هیچ کاری به جز گلزنی انجام نمی‌داد، برای بزرگی‌اش کافی بود اما اگر اصلاً نتوانسته بود گل بزند باز هم بزرگ بود.

دهمین قهرمانی‌اش در لالیگا را آوریل قطعی کرد، از روی نیمکت بلند شد و گل پیروزی را زد، طبیعی است. با وجود این، فصل برای بارسلونا خوب تمام نشد به خاطر بازگشت معجزه‌وار لیورپول در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان و شکست برابر والنسیا در فینال جام حذفی اسپانیا.

شکست آنفیلد نشان داد چقدر سطح انتظارات از مسی بالا رفته. در طول دو بازی، هیچ کس در دو تیم بیشتر از او گل نزد، بیشتر برای هم‌تیمی‌ها خلق موقعیت نکرد و بیشتر دریبل نزد اما بعد از مسابقه این حس وجود داشت که او باید بهتر از این باشد تا تیم برنده شود. در واقع گاهی از اوقات تحرک و جنبش بازی لیورپول مبتنی بر سرعت و انرژی آنقدر زیاد بود که بازیکنان بارسلونا و از جمله مسی را از نفس انداخته بود. اگرچه انتقادات تا حد زیادی بی‌رحمانه بود اما یک بار دیگر ثابت کرد حتی اسطوره‌ها هم همیشه نمی‌توانند بر زمان غلبه کنند.

خب، مسی تا کی می‌تواند دوام بیاورد؟

او 32 ساله است، همچنان درخشان اما نه جاویدان همانطور که مصدومیت اخیرش به ما یادآوری می‌کند. هرچقدر هم که عدد و آمار به نام او ثبت شده باشد اما هرگز یک ماشین نبوده. این آسیب‌پذیری و دانستن اینکه هر چیز خوبی یک روز تمام می‌شود، اشتیاق به تماشای کار مسی را بیشتر کرده است.

هیچ کس دیگری نباید نیاز به دلیل دیگری داشته باشد اما بخصوص برای آنها که بیرون اسپانیا هستند، هر فرصتی برای تماشای استعداد مسی در شهر و کشورشان با این ناراحتی همراه است که این شاید آخرین درخشش او باشد. اگر می‌توانید او را بگیرید، فرزندانتان را مجبور کنید او را ببینند، حتی نوه‌هایتان اگر ممکن است. اگرچه فوتبال همیشه راهی برای تولید قهرمان‌های جدید پیدا می‌کند اما هیچ تضمینی وجود ندارد که به این زودی‌ها، استعدادی مثل او پیدا شود. از جوایز و افتخارات او شگفت‌زده شوید و لذت ببرید. از این حس که حداقل فعلاً از آن دسته ستاره‌های رو به افول نیست که برای بازگشت جان می‌کنند بلکه استاد تمام عیاری است که هنوز هم به دنبال پیداکردن راه‌های جدید برای به وجد آوردن مخاطبان است. لذت ببرید از اینکه اسطوره زنده و سرحال است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون لابی گری حرف اول میزنه هه دل بخواهیه دیگه .چهره کریس بخاطر اون داستان تهمت تجاوز خراب کردن

    • بدون نام

      عالی
      ممنون

    • رضا

      یعنی دمت گرم اینو نه اینکه طرفدارمسی هستم میگم واقعا گل گفتی مسی بهترینه وهیچ کسی به گرد پای مسی نمیرسه اون نه تنها بازی کن خوبی هست آدم خوب و دوست داشتنی هم هست

      پاسخ ها

      • احمد حیدری

        چهار دزدی بزرگ توپ طلا توسط مافیای کثیف فوتبال اروپا 1 سال ۲۰۱۰ قهرمانی اروپا با درخشش ملیتوی ارژانتینی اینتر در سال ۲۰۱۰ پنج گانه گرفت و چمپیوزلیگ رو به دست آورد و ملیتو بهترین بازیکنه سری آ و لیگ قهرمانان گرفت و در کمال نا باوری توپ طلا به مسی رسید که در لالیگای مسخره آقای گل شد 2 سال ۲۰۰۹ بارسا با درخشش فوق العاده اینیستا و ژاوی پنج گانه رو درو کرد و اینیستا بهترین پاسور لیگ شد و همچنین جام ملتهای اروپا رو گرفت و بهترین بازیکنه یورو شد و در کمال ناباوری توپ طلا باز به مسی رسید 3سال ۲۰۱۲ کریس با زدن ۷۰ گل قهرمانی لالیگا حذفی و سوپر جام رو گرفت و مسی لیگ قهرمانان رو و کریس آقای گل لیگ قهرمانان رو نیر بدست آورد وباز پلاتینی و بلاتر عقده ای با دشمنی هر چه تمام توپ طلا رو به مسی دادن و سال ۲۰۱۸ کریس اینبار لیگ قهرمانان رو گرفت آقای گل شد و به لیگ ایتالیا رفت و بهترین بازیکنه سری آ شد توپ طلا رو اینبار به مدریچ رسید و امسال اگر قرار بر لیگ قهرمانان است باید توپ طلا به فن دایک برسد هرچند کریس سری آ و سوپر جام ایتالیا رو مقابل اینتر با تک گل خودش گرفت و لیگ ملتها رو برای پرتغال با هتریک بدست آورد مسی مقابل لیورپول چهارتا خورد هیچ گوهی هم نخورد مقابل والنسیا هم حذف شد و تو تیم ملی هم حذف شد و اخراج

    • بدون نام

      اره میدونم از نظر شما بهترینه...فسی اگه راست میگه یه جام ملی بگیره دریبل بزنه پاس گل بده یا گل بزنه..ببین فسی شما فقط تولیگ دوقطبی اسپانیا میدرخشه.اگه جرات داره تیمش ولیگش رو عوض کنه..و تولیگ قهرمانان بدرخشه..و فقط بلده کامبک بخوره..و خیلی چیزهای دیگه ک الان حوصله ندارم کامل براتون توضیح بدم..حالا باچه منطقی میگین که لوله بهترینه...بهترین کسی هست.که توچندلیگ آقایی کنه وبدرخشه..وتوتیم ملیش هم قهرمانی بیاره..بعد شماها میتونین بگین او بی نظیره......اما سرورش کریس همه این چیزها رو گفتم به همشون رسیده..برین کارنامه اش رو نگاه کنین..بازیکنی که الان ۱۷ساله یکه تازی میکنه تو جهان...دیگه هی الکی فسی فسی نکنین خواهشن

      پاسخ ها

      • فری

        عامومن از کریس بهتر بازی میکنم بابالنگ دراز تو شهرما طرفداره رونالدو یه دونه هم نیس

      • بدون نام

        چی میگی تو!!!فقط نگاه کن.

    • ارش

      دمت گرم چه بیان خوب و بدون تعصب وزیبا امیدوارم سالهابازی کنه

    • بدون نام

      بازم کم گفتی...مسی تک تو دنیا

    • بدون نام

      خیلی عالی

      پاسخ ها

      • احسان

        بترکه چشم حسودت مسی .توبهترین تاریخی .تاابدفوتبال بخودش نمیبینه.نه رونالدولنگ درازکه یک دریبل هم نمیتونه بکنه واگه هم تیمی هاش نباشن کاری نمیکنه .اصلادرحدپشم داداشمونم نیست

    • hamid

      مسی خدا حافظی کنه دیگه فوتبال تماشا نمیکنم

    • سجاد خیاط

      آخه نویسنده یک طرفه بابا مسی ۱۷ ساله تو بارسا داره بازی میکنه از اون بالا تا پایین بارسلونا در خدمت مسی هستن.یک زره فک کنید الان کریس رونالدو بزرگ بی نظیر تو یونتوس اگر دقت کنید همه میخوان خودشون گل بزنن و او تنهایی کار میکنه ولی تو بارسا همه حتی سوارز میخوان مسی گل بزنه اگه انصاف داشته باشید قبول میکنید

    • احمد حیدری

      کریس رونالدو با پنج لیگ قهرمانان اروپا اقای گل لیگ قهرمانان اروپا بهترین پاسور لیگ قهرمانان اروپا و بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا مراحل حذفی و بیشترین گل زده به تیم های قدر بایرن یوه سیتی اتلتیکو دورتمند( (2)بهترین گلزن تاریخ جام ملتهای اروپا و بردن پرتغال بی افتخار رده هشتمی به فینال اونم سه بار و گرفتن جام ملتها و لیگ ملتها و سومی جام جهانی( ۳)زدن ۱۱۸ گل در لیگ دشوار و قدرتی انگلستان و گرفتن کفش طلا توپ طلا بهترین بازیکنه لیگ وووگرفتن چهار لیگ برتر ( ۴)انتقال قرن به رئال مادرید گرفتن سه لالیگا چهار لیگ قهرمانان اروپا بعد ۹سال برای رئال ۴ توپ طلا ۴ کفش طلا سه بار بهترین بازیکنه اروپا که در تاریخ اوله بهترین گلزن و پاسور تاریخ کهکشانیها ک بهترین گلزن قرن ۲۱ (۵)رفتن به یوه در سن ۳۵ سالگی و تبدیل به گرانترین بازیکنه تاریخ یوه ک بهترین بازیکنه لیگ بسته سری آ در سال اول (6)بهترین گلزن تاریخ پرتغال بهترین گلزن ملی تاریخ اروپا و ده گل تا شکستن رکورد دایی و جهان بیشترین گل با ضربه سر ۱۶۰ ایستگاهیی ۵۶ قیچی به بوفون شوت پنجا متری به پورتو و گرفتن جایزه پوشکاش و زدن ۷۲۰ گل تا سن ۳۵ سالگی هر کسی در تاریخ با کریس رونالدو بهترین کاملترین و باثباتترین بازیکنه تاریخ مقایسه شود محکوم به فناست عقده بدبینی تعصب زشت حسودی رو کنار بزارید و با پاکترین سلام عشق با این فوق اعجوبه افسانه ای آشتی کنید چون هر کدوم از بازیکنان بزرگ جهان نقطه ضعفی دارد یکی افتخار ملی نداره و در بازیهای بزرگ اروپایی گمه یکی لیگ قهرمانان نداره و سه سال در اوج بود یکی تکنیک ناب و جادویی داره وله دواران اوجش کم بوده ولی تنها کریسه که ۱۷ سال تمام قمری در اوج بوده و هیچ نقطه ضعفی در کارنامه سفید فوتبالیش نیست لا حول ولا قوته الا بالله العلی سید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زارتتتتتت

    • بدون نام

      بخاطر‌اینکه‌مسیه‌ولی‌لعنت‌به‌اونکه‌کینگ‌مسیو‌با‌پنالدو‌مغایسه‌کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کسانیکه میگن مسی اگه راست میگه بره به یک لیگ دیگه بازی کنه,من ازاین ادمهای بی عقل وعقده ای میپرسم کسانیکه وقتی تویک تیم موفق بودن تیمشون عوض کردن چه گلی بسرشون زدن؟! از نیماربگیرتا رونالدو گریزمان کوتینیو,ادن هازارد دمبله و....خوب این از زرنگی وعقلانیت مسی که زمانیکه یک جا موفق ول کنه بره جای دیگه. شما با عقلانیت مشگل دارید.

      • بدون نام

        چون منم اگه بیشترین دستمزد رو میگرفتم..وهمه تیم و باشگاه دراختیارم باشن.وهمه کاریه شانسلونا باشم ..واهل ریسک کردن نباشم خوب معلومه که از یه تیم دل نمیکنم.و میمونم تا بقیه برام جام بیارن.خخخخخخ....درضمن نمونه اش هم هست چند روز پیش توبازی دوستانه برزیل وآرژانتین آرتورملو هافبگ شانسلونا رو میگم که تو برزیله..بخاطر جنگ لفظی که با فسی داشت..بخاطر این حرکت فسی در ۲بازی او رونیمکت نشین کرد..پس بدونین که کتوله چقدر قدرت داره تو شانسلونا..و اسپانیا..و فیفا.وغیره

    • پوریا ارقمی

      دس خوش گل گفتین

    • سعید

      تاحالا شنیدید کسی بگه، رونالدو چشم نواز بازی میکنه؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج