جاباما
۹۳۵۷۱۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

کاظمی: با قلعه‌نویی به سبک استراماچونی بازی می‌کردیم

روش بازی استقلال، حسین کاظمی را که روزگاری در خط میانی استقلال می‌درخشید به سال‌ها پیش می‌برد.

ایران ورزشی: روش بازی استقلال، حسین کاظمی را که روزگاری در خط میانی استقلال می‌درخشید به سال‌ها پیش می‌برد. روزگاری که خودش در قامت یک هافبک دفاعی سختکوش و با فکر مسئولیت سنگینی را در استقلال به دوش می‌کشید. حسین کاظمی را هرگز با آن شوت‌های سهمگینش از یاد نمی‌بریم. بازیکنی که با استقلال به یک قهرمانی هم رسید و توانست با مربیگری امیر قلعه‌نویی جام قهرمانی را بالای سر ببرد. حسین کاظمی حالا این استقلال را با آن استقلال زمان مربیگری امیر قلعه‌نویی قیاس می‌کند.

موفقیت‌های استقلال در هفته‌های گذشته خیلی‌ها را به قهرمانی این تیم امیدوار کرده است. دلیل اینکه استقلال نسبت به هفته‌های نخست حضورش در لیگ برتر رشد فزاینده‌ای داشته و پیشرفت محسوسی کرده، چیست؟

ارکان اصلی استقلال رفته بودند و این تیم با مشکلاتی مواجه شد. در هفته‌های نخست نباید از استراماچونی انتظار می‌رفت که بتواند در زمان اندک استقلال را با تفکرات خودش هماهنگ کند. هر چه اما از لیگ گذشت استراماچونی با شرایط فوتبال ایران آشنا‌تر شد و توانست استقلال را همانطور که می‌خواهد پیش ببرد. زمان برای استقلال بسیار تعیین‌کننده بود. من حسن مربیگری استراماچونی را در هوش و ذکاوتش می‌دانم. او توانست از پستی و بلندی‌های هفته‌های آغازین به خوبی عبور کند.

استقلال با سیستمی بازی می‌کند که بسیار رو به جلو است. سیستم 3 دفاعه‌ای که خودت هم با آن آشنایی داری. درباره این روش تحلیل‌های گوناگونی وجود دارد. به اعتقاد تو استقلال با این روش تا کجا پیش می‌رود؟

سال ۸۵ که به استقلال آمده بودم و امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم بود با همین روش بازی می‌کردیم. آن روزها هم استقلال با ۳ دفاع، ۵ هافبک و ۲ مهاجم بازی می‌کرد. قائدی و دیاباته من را یاد عنایتی و اکبرپور می‌اندازند. استقلال امروز دقیقاً همان سبکی را بازی می‌کند که ما بازی می‌کردیم. ما هم تیم رو به جلویی بودیم. همیشه هافبک‌های ما در زمین حریف بودند. این تیم خیلی شبیه آن تیم است و من خوشحالم که استقلال به تیمی تماشایی تبدیل شده است. امیدوارم این روند حفظ شود و استقلال به آنچه می‌‌خواهد برسد.

برخی اعتقاد دارند که استقلال با این روش در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا با مشکل مواجه می‌شود. خودت که بازی در لیگ قهرمانان آسیا را لمس کردی، آیا می‌توانی دورنمایی برای استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با این روش برای‌مان تصویر کنی؟

بازی در لیگ قهرمانان آسیا سخت است. آنجا با مهاجمان سریعی مواجه می‌شوی و باید سبک بازی را تغییر بدهی. استراماچونی مربی باهوشی است که به نظر من روش بازی استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا عوض می‌کند و قطعاً با این روش در مقابل تیم‌های بزرگ به میدان نمی‌رود. استراماچونی می‌داند که این روش ممکن است مقابل تیم‌های بزرگ دردسرساز شود. به نظر من هم استقلال باید روش بازی‌اش در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را تغییر دهد چون آنجا رقابت خیلی سخت و فشرده‌ است.

بازی‌های توأمان در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا آیا استقلال را از رسیدن به قهرمانی لیگ دور نخواهد کرد؟ آیا می‌توانیم همینطور خوشبینانه به آینده استقلال بنگریم؟

به این استقلال باید امیدوار بود اما نباید از حواشی هم غافل شد. استقلال تیمی است که هر لحظه پتانسیل رفتن به حاشیه‌ها را دارد. استقلال یک تیم بزرگ و پرهوادار است. برای مثال سپاهان چنین حاشیه‌هایی را در خود ندارد. تعداد هواداران آن تیم محدود‌تر است ضمن اینکه رسانه‌ها کمتر به این تیم می‌پردازند. چنین تیم‌هایی می‌توانند با تمرکز ذهنی بیشتری در بازی‌های لیگ حاضر شوند و ادامه بدهند. از طرفی می‌شنوم که استقلال با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند. این مشکل البته همیشه در استقلال وجود داشته و متعلق به امروز و دیروز نیست. اگر استقلال از این حواشی دور شود و مشکلات مالی گریبانش را نگیرد، می‌تواند به قهرمانی در لیگ فکر کند اما اینکه بخواهم قطعاً بگویم که استقلال قهرمان این لیگ می‌شود پیش‌بینی سختی است چون تیم‌های خوب دیگر هم هستند. به هر حال باید صبر کنیم و ببینیم آینده استقلال چه می‌شود. من به این تیم امیدوارم...

بازی با شهر خودرو هم به نظر می‌رسد چالش بزرگی برای استقلال باشد، درست مانند بازی با سپاهان. این بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

استقلال همیشه باید در بازی‌های تهران از نعمت تماشاگر برخوردار باشد اما با زمانی که برای این بازی انتخاب کرده‌اند قدری سخت است که ورزشگاه به آن شکلی که انتظار داریم پر شود. تماشاگران رکن موفقیت استقلال محسوب می‌شوند و اگر در این بازی حضور داشته باشند شانس استقلال برای رسیدن به قهرمانی لیگ بیشتر هم خواهد شد. استقلال نیاز به حمایت دارد و باید از همین بازی شروع کنیم و تیم را تنها نگذاریم چون بازی با پدیده یکی از بازی‌های مهم لیگ نوزدهم محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      قلعه سوتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج