جاباما
۹۳۶۰۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش یک مرجع تقلید به حمله به کنسولگری ایران

آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: کسانی که به کنسولگری ایران در نجف حمله کردند از سوی دشمنان تغذیه شدند تا ایجاد تفرقه کنند و الا مردم ایران و عراق در نهایت اتحاد و برادری قرار دارند.

ایرنا: آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: کسانی که به کنسولگری ایران در نجف حمله کردند از سوی دشمنان تغذیه شدند تا ایجاد تفرقه کنند و الا مردم ایران و عراق در نهایت اتحاد و برادری قرار دارند.

وی روز چهارشنبه در دیدار شرکت‌کنندگان در همایش همکاری‌های حوزه و آموزش پرورش استان مرکزی، با اشاره به فتنه‌انگیزی دشمنان اسلام در کشورهای مقاومت، افزود: باید با شجاعت در برابر دشمنان ایستادگی کرد، نباید اجازه بدهیم که دشمنان توطئه‌های خود را در جوامع اسلامی پیش ببرند.

واکنش یک مرجع تقلید به حمله به کنسولگری ایران

وی بابیان این‌که باید در راه دین و تبیین آموزه‌های دینی فداکاری و به وظایف خود عمل کنیم، اضافه کرد: امروز دشمنان فراوانی داریم و در هر سنگری که هستیم باید به وظیفه خود به‌درستی عمل کنیم تا دشمن به اهداف خود نرسد.

گروه‌های خشونت‌طلب عراقی چهارشنبه‌شب گذشته (ششم آذرماه) با حمله به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف که نقض آشکار مصونیت اماکن دیپلماتیک به شمار می‌رود آن را به آتش کشیدند.

ساختمان کنسولگری ایران در نجف اشرف یکشنبه(۱۰ آذرماه) باردیگر به آتش کشیده شد و این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ساختمان پیشتر کاملا تخلیه‌شده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که کادرسازی در زمینه‌های موردنیاز جامعه، مورد تاکید اسلام است، گفت: وظیفه حوزه و آموزش‌وپرورش کادرسازی تخصصی برای تعلیم و تربیت است و قشری باید مردم را به خیر و صلاح دعوت کند و به تبلیغ دین مشغول باشد.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: برای اثرگذاری و کارایی در زمینه تبلیغ باید افرادی به‌صورت تخصصی تعلیم و تربیت شوند تا بتوانند وارد میدان شوند و آموزه‌های اسلام را به‌خوبی تبیین کنند.

وی با اشاره به این‌که مبلغان باید آموزه‌های اسلام را به‌خوبی تبیین کنند، اضافه کرد: اولین اصل در تبلیغ اخلاص است و کار تنها باید برای خدا باشد، چراکه اگر برای خدا نباشد به نتیجه نخواهد رسید.

وی بابیان این‌که کارها باید با همت، اراده بلند و جدیت پیگیری شود، اظهار داشت: انسان نمی‌تواند بدون زحمت و عزم جدی به‌جایی برسد، همچنین در کارها باید جدی، با نظم و برنامه بود، چراکه سستی و تنبلی مانع موفقیت است.

این مرجع تقلید در ادامه بابیان این وجود امام یا جانشین او برای اداره جامعه اسلامی لازم است، ادامه داد: در زمان غیبت مسؤولیت اداره جامعه اسلامی بر عهده ولی‌فقیه است، این دستور اسلام برای این است که مردم به راه باطل نروند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج