جاباما
۹۳۶۱۹۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
۱۵ نظر
۵۰۰۸
پ

وام روسیه به ایران، همچنان در مرحله مذاکره

وزیر نیرو گفت: در حال حاضر در حال مذاکره با طرف روسی برای طی کردن مراحل قانونی دریافت پنج میلیارد دلار وام برای انجام پروژه‌های ایران هستیم.

خبرگزاری مهر: وزیر نیرو گفت: در حال حاضر در حال مذاکره با طرف روسی برای طی کردن مراحل قانونی دریافت پنج میلیارد دلار وام برای انجام پروژه‌های ایران هستیم.

رضا اردکانیان امروز (پنجشنبه ۱۴ آذر) در حاشیه اجلاس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید مراحل قانونی برای اخذ این مبلغ طی شود تا بتوان آن را تبدیل به قرارداد کرد، گفت:‌ در ارتباط با موضوع انرژی در خصوص احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک در هرمزگان، مدرن‌کردن، بازتوانی و توسعه نیروگاه رامین اهواز و همچنین احداث نیروگاه برق‌آبی گتوند اولیا در خوزستان بحث شده است.

وی ادامه داد:‌ علاوه بر این در حوزه ریلی نیز برقی کردن راه آهن اینچه برون -گرمسار و احداث راه‌آهن زاهدان-بیرجند مورد مذاکره قرار گرفته و آخرین پروژه نیز مشارکت در احداث بیش از یک هزار واگن مترو مد نظر قرار گرفته است که در آینده می‌توان در مورد این پروژه‌ها اظهار نظر کرد.

اردکانیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص اجلاس امروز گفت: امروز اجلاس شورای حکام منطقه‌ای مدیریت آب شهری بود که سال‌ها پیش که بنده معاون وزیر بودم تأسیس شد و دوره جدید فعالیت آن با حضور ۱۶ کشور و هشت سازمان منطقه‌ای و بین‌المللی در تهران شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این مرکز عمدتا با عنوان جایگاهی برای همکاری‌های آبی کشورهای منطقه‌ای تأسیس شده است، گفت: با توجه به اینکه منطقه در سال های اخیر گرفتار جنگ شده و تخریب‌های زیادی در حوزه زیرساختی را در صنعت آب و برق شاهد هستیم در وهله اول نیازمند کمک به یکدیگر برای بازسازی و انتقال دانش و تجربه از سایر کشورهای دنیا هستیم. علاوه بر این لازم است تا سرمایه‌گذاری‌های بیرونی با هدف توسعه ظرفیت‌های نیروی انسانی و انتقال تجربیات افزایش یابد که این کار را در حال حاضر آغاز کرده‌ایم.

اردکانیان با تأکید بر اینکه مسئله که از کشورهای متعددی برای حضور در این اجلاس دعوت کرده‌ایم، گفت: کشورهای ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، مصر، هند، افغانستان، بنگلادش، ‌لبنان، سوئیس و آلمان دعوت ما را پذیرفته‌اند و برای مشارکت در این اجلاس پاسخ مثبت داده‌اند.

وزیر نیرو افزود: علاوه بر این سازمان جهانی بهداشت، سازمان ملل، سازمان جهانی خواروبار و غذا، بانک توسعه اسلامی، مرکز همکاری‌ها و توسعه ژاپن در بخش خاورمیانه و سازمان اکو از شرکت‌های مشارکت‌کننده در این اجلاس هستند.

وی با بیان اینکه در برنامه صبح اظهارنظر اعضا مورد توجه قرار گرفت و موارد متعددی نیز مطرح شد، اعلام کرد: در منطقه مسائل متعددی مطرح است که باید مورد بررسی قرار گیرد اما در این اجلاس تمرکز ما بیشتر روی آب و فاضلاب شهری بوده که پیشنهاداتی نیز از دولت‌های مختلف در مورد توسعه کار این اجلاس مطرح شده است.

اردکانیان با بیان اینکه دولت تاجیکستان پیشنهاد داد تا کنفرانس بین‌المللی دهه آب را در شهر دوشنبه برگزار کند که قرار شد اجلاس دوم در سال ۲۰۲۰ در شهر دوشنبه برگزار شود، گفت: علاوه بر این دولت عمان برای برگزاری کارگاه آموزشی در زمینه مدیریت منابع آب ابراز آمادگی کرد.

به گفته وی با توجه به اینکه مسئولان ارشد و نمایندگان وزارتخانه‌های مرتبط با آب از کشورهای منطقه‌ای به ایران می‌آیند و گفت و شنودهای متعددی بین آن‌ها مطرح می‌شود قطعا فعالیت شرکت‌های ایرانی توسعه می‌یابد.

به گفته وی در زمینه سازگاری با کم آبی نیز قطعا در این نشست مذاکراتی صورت خواهد گرفت و ما امیدواریم که بتوانیم اقدامات گسترده‌ای را انجام دهیم.

وی با تأکید بر این مسئله که اساس کار این اجلاس تأکید بر روی منابع آبی فاضلاب شهری است، گفت: قطعا پس از نشست‌های متعدد بین کشورهای مختلف در مورد موضوعاتی همچون رودخانه‌های مرزی و افزایش صدور خدمات فنی و مهندسی صحبت خواهد شد اما اساس کار این نشست‌ها مدیریت منابع آب شهری و فاضلاب درون سرزمینی است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ پیشنهاد همکاری را آماده کرده‌ایم که تحت عنوان افزایش آگاهی عمومی روی مسئله تغییر اقلیم، بقایای طبیعی، تثبیت آب در منطقه، ‌ ظرفیت‌سازی منابع انسانی برای کنترل کیفی، روش‌های پیشرفته برای استفاده از فناوری ماهواره‌ای برای مدیریت منابع آب، بازچرخانی، تصفیه فاضلاب، به کارگیری تکنولوژی شیرین‌سازی آب و مقابله با خشکسالی در منطقه مطرح شده است.

وی افزود: علاوه بر این یکی دیگر از این پیشنهادات این بوده که ایران در قالب یک مرکز منطقه‌ای برای استارت‌آپ‌های حوزه آب تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خ

      ایران لنگ 5 میلیارد دلاره با این همه ثروت و منابع

    • بدون نام

      روس بیشرف فقط میچاپه! شما چقدر ساده هستین!!!

    • بدون نام

      جدا باعث نگرانی است وام گرفتن اونم پنج م

    • بدون نام

      قراره باقی خزر را هم بدیم

    • بدون نام

      یاد وام های خارجی زمان قاجار می افتیم

    • بدون نام

      همین چندسال پیش ایران به اروپا وام می داد

    • دلخون

      چقدر بدبخت شده ايم که دست گدایی به سوی مسکو دراز کرده ايم البته این سیاست مسکو هست که ایران با تمام دنیا قطع رابطه کند تا محتاج او بشویم

    • بدون نام

      دریای خزرکلا بدین بهش ومیگیره

    • ''''''''Shanjani................'

      ''''' آیا امکان دارد' وام پنج میلیارد دلاری را به جای '' روسیه '' از '' سوریه'' بگیریم'?

    • احمد. د

      مگه نه قرار بود ما معاملاتمون با روسیه دیگه با دلار نباشه؟؟؟؟ پس چرا به دلار میخوایم وام بگیریم؟؟؟؟

    • بدون نام

      رسما شدیم مستعمره روس

    • بدون نام

      ایران چقدر وام بلاعوض به روسیه داده

    • بدون نام

      ایران دنیای ثروت است وام برای چی؟ اونوقت از روسیه؟

    • بدون نام

      چند سال دیگه از افغانستان وام خواهیم گرفت

    • علی پرسپولیسی.

      ثروتمندترین کشور جهان شده گدا ترین کشور جهان ای خدا بری ب کی بگی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج