جاباما
۹۳۶۲۰۲
۲۹ نظر
۵۰۰۹
۲۹ نظر
۵۰۰۹
پ

توکلی: اصلاح‌طلبان از موسوی و کروبی برائت جویند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به محمدرضا عارف گفت: اصلاح‌طلبان اگر از اتهام‌افکنی سنگین و نابخشودنی دو نامزد ۸۸ و برخی سیاسیون به نظام برائت نکنند، بر شناسنامه سیاسی خود مهر باطل زده‌اند.

خبرگزاری مهر: احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در نامه سرگشاده‌ای به محمدرضا عارف رئیس فراکسیون اصلاح‌طلبان و حامیان دولت(امید) در مجلس شورای اسلامی، به عملکرد اصلاح‌طلبان در مواجهه با حوادث و آشوب‌های آبان‌ماه به شدت اعتراض کرده است.

توکلی در این نامه با اشاره به ناامنی‌های بی‌سابقه و آشوب‌های مخرب هفته آخر آبان ماه، ضمن بر شمردن خشونت‌ها و تخریب‌های بی‌سابقه و سازمان‌یافته در این حوادث، پشتیبانی و هدایت این آشوب‌ها را از سوی «رسانه‌های دشمن ملت ایران از جمله مزدوران وابسته به رژیم قرون وسطایی عربستان» ارزیابی و نسبت به سکوت و حتی «همنوایی با بیگانگان و توجیه رفتار تخریبی و ضد ملی اشرار و آشوبگران» توسط جریان اصلاحات اعتراض و آن را «جفاکاری در حق نظام و مردم» عنوان کرده است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این نامه با یادآوری این نکته که «اصلاح‌طلب و اصول‌گرای واقعی، خود را مدیون و وفادار به انقلاب و مردم می‌دانند» تصریح کرد: «در این هنگامه آزمون تاریخی، اگر هم‌سلک‌های حکومتی و سیاسی آنها، آشکارا از این کج‌تابی‌ها فاصله نگیرند و علاوه بر تبری از دشمنی‌های شناخته‌شده، از این افراد نیز برائت نجویند، شریک جرم در خیانت به ملت و انقلاب محسوب می‌شوند و مُهر ابطال بر شناسنامه حکومتی و سیاسی خود می‌نهند.»

توکلی: اصلاح‌طلبان از موسوی و کروبی برائت جویند

این چهره شاخص جریان اصولگرایی، خطاب به عارف با بیان اینکه «اینک، بار مسئولیت زدودن ساحت اصلاح طلبان واقعی از بدلی در مقابل این حادثه تلخ بر دوش امثال جنابعالی است»، با یادآوری اعلام برائت یکی از نمایندگان مجلس هشتم در جریان حوادث سال ۸۸ از وی خواست تا به صورت رسمی واکنش مناسبی نسبت به این رفتارها داشته باشد.

متن کامل نامه احمد توکلی خطاب به محمدرضا عارف به این شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر عارف

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

پیرامون ناامنی‌های بی‌سابقه و آشوب‌های مخرب هفته آخر آبان ماه که به بهانه افزایش قیمت بنزین انجام گرفت، چند نکته را باید برادرانه متذکر شوم. می‌دانید بنده از اصولگرایانی بوده‌ام که سالیانی است برای بهبود ارتباطات دو جناح سیاسی کشور کوشیده‌ام. در حمایت از حق، فرقه‌گرایی را ملاک ندانسته‌ام.

چه بسا به ظاهر اصولگرایانی که پرونده‌شان را تنظیم کرده‌ و برای رد صلاحیت نامزدی‌شان در مجلس شورای اسلامی تقدیم شورای محترم نگهبان کرده‌ام و چه بسیار اصلاح‌طلبانی که اسنادی دال بر صلاحیت آنان برای نامزدی را به شورا نگهبان برده‌ام و کتبا بر صلاحیت قانونی آنان گواهی داده‌ام.

در فعالیت‌های سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت نیز دیده بر انتساب گروهی و جناحی مظلوم یا مجرم بسته‌ایم. جنابعالی نیز چند بار در مواقع مناسب از این روش استقبال کرده‌اید. این تذکرات را از سر همان خیرخواهی می نویسم که در فتنه سال ۱۳۸۸ نوشتم، که البته به آنها توجه نشد.

اما نکات قابل ذکر:

آنچه پس از اعلان غیر مترقبه طرح دولت در اصلاح مصرف بنزین در کشور رخ داد، از جهات گوناگون بی‌سابقه بود:

در سطح کشور، تحرکات نامتعارفی همراه با خشونت و شرارت و تخریب شدید شکل گرفت. این اقدامات که از سوی رسانه‌های دشمن ملت ایران از جمله مزدوران وابسته به رژیم قرون وسطایی عربستان، پشتیبانی و به نوعی هدایت می‌شد از جمله در همان روز نخست با حمله به مراکز نظامی و انتظامی یا حساس، مانند ایستگاه‌های ذخیره سوخت و تاسیسات مخابراتی همراه شد و یا تلاش شد تا با قطع ارتباط مواصلاتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس از امکان انتقال بنزین به جایگاههای سوخت جلوگیری شود،

در ماهشهر مانع از خروج کامیونهای حمل مواد مورد نیاز مردم شدند و در یکی از شهرهای اقماری استان البرز، درصدد برآمدند تا انبار ذخیره سازی غلات کشور را به آتش کشند و ... علاوه بر آنکه صدها پمپ بنزین و بانک و مراکز کسب‌وکار مردم و کتابخانه و نمازخانه و ... به آتش کشیده، تخریب یا غارت شد. در نتیجه چنین شرارت‌های سازمان یافته، علاوه بر وارد شدن هزاران میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی و شخصی، جمعی از اشرار مفسد و متاسفانه ده‌ها نفر از هموطنان و برقرارکنندگان نظم و امنیت کشته شدند.

در چنین شرایطی همگان دیدند که دشمنان ملت ایران یعنی سیاستمداران آمریکایی به سرعت و آشکارا حمایت خود را از آشوب‌ها و بر هم زدن امنیت کشور و ملت اعلام کردند؛ همان کاری که در اغتشاشات برآمده از اعتراضات مال باختگان در سال ۹۶ و فتنه سال ۸۸ انجام دادند.

در این فاجعه موضع کسانی که مدعی اعتقاد به مبانی انقلاب اسلامی و پایبندی به قانون اساسی هستند چه باید باشد؟ محکومیت آشکار و بدون لکنت این اقدامات ضد ملی و ضد انقلابی؟ یا سکوت در برابر این همه جنایت؟ یا بدتر از آن، همنوایی با بیگانگان و توجیه رفتار تخریبی و ضد ملی اشرار و آشوبگران؟

واضح است که باید در برابر بر هم زنندگان امنیت ملی در حکومت و جامعه یکپارچه ایستاد. اینجا سکوت هم پذیرفته نیست. زیرا همین سکوت، تایید غیر مستقیم نابودکردن اموال عمومی و خصوصی و قتل بیگناهان است که خود گناهی نابخشودنی است.

در این ماجرا، تفکیک ماهیت اعتراض به یک تصمیم، از آشوب و اغتشاش، وظیفه‌ای ملی و انقلابی را فراروی همه میهن‌دوستان و انقلابیون صادق، به‌ویژه نخبگان سیاسی و اجتماعی قرار داد تا در شرایط کینه‌ورزی دشمنان ملت، حداقل در تشخیص مسئله اصلی و فوری (با وجود فرایندی از عملکردهای رنج‌آور که مستمرا بار دوش مردم را سنگین‌تر کرده که نارضایتی از طرح دولت برای بنزین مظهر آن بوده است)، از مردم بصیر و نجیب ایران عقب نیفتند؛

اما هزاران افسوس که برخی از افراد مدعی، بر خلاف محکمات صریح مکتب امام خمینی (ره) و هشدارها و اصرارهای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و مقتضای عقل سلیم و تعهدات انقلابی و ملی و قانونی، به جای اعلام تبری، بازهم همصدایی با دشمن را ترجیح دادند؛ مانند دو نامزد انتخابات سال ۸۸، و برخی از فعالان سیاسی طرفدارشان که به نوعی در توجیه شرارتها و خسارت‌ها کوشیدند و جفا کارانه مستقیم یا غیر مستقیم، نظام اسلامی را به عنوان عامل هدر دادن جان و مال مردم قلمداد کردند.

حتماً جنابعالی همچون اینجانب، بر این باورید که اصلاح‌طلب و اصول‌گرای واقعی، خود را مدیون و وفادار به انقلاب و مردم می‌دانند و در این راه حاضرند جان و مال و حیثیت خویش را بر طبق اخلاص نهند. فلذا افراد و گروههایی که به بدخواهان ملت، روی خوش نشان می‌دهند و به آنها پاس گُل می‌دهند و با طناب پاره‌شان به ته چاه می‌روند،

بدل‌هایی هستند که در میان جریان‌های سیاسی، جا خوش کرده‌اند اما در این هنگامه آزمون تاریخی، اگر هم‌سلک‌های حکومتی و سیاسی آنها، آشکارا از این کج‌تابی‌ها فاصله نگیرند و علاوه بر تبری از دشمنی‌های شناخته‌شده، از این افراد نیز برائت نجویند، شریک جرم در خیانت به ملت و انقلاب محسوب می‌شوند و مُهر ابطال بر شناسنامه حکومتی و سیاسی خود می‌نهند.

جناب آقای دکتر عارف! اینک، بار مسئولیت زدودن ساحت اصلاح طلبان واقعی از بدلی در مقابل این حادثه تلخ بر دوش امثال جنابعالی است. عنایت دارید که عوامل خشم مردم برطرف نشده است. ماجرا دفع شده است، نه رفع! و دشمن غدار خونریز، مترصد فرصت می‌ماند.

پس وحدت همه کسانی که دلشان برای اسلام و ایران و مردم می‌تپد، ضروری است، چه این طرفی باشد، چه آن طرفی و چه اکثریت ملت ایران که از این دسته‌بندی‌ها برکنارند. در مجلس هشتم آقای خباز، نماینده محترم کاشمر و برداسکن بیانیه‌ای را در دفاع از پیگیری مسائل از مجاری قانونی و ابراز برائت از دخالت بیگانگان و برخی اعمال دشمن پسند، از جانب اصلاح طلبان مجلس قرائت کرد. شاید امروز هم لازم باشد تا فردی همچنان معتقد به نظام و ملتزم به قانون اساسی و پیرو صادق خط امام و رهبری، به این کار ملی و دینی برخیزد.

البته بحث در ماهیت و تاریخچه و ضعف و قوت طرح افزایش قیمت بنزین و نحوه اجرای آن، مجال دیگری می خواهد، که امیدوارم دست دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگه تمومه ماجرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصولگراها سبد رای خوشون دارند.ماجرای غرب زده ها با اصلاح طلبها تموم شد

    • بدون نام

      تو هم حالت خوش نیست،بهتره بری وردست روزنامه کیهان!!!

    • بدون نام

      تقصیر نداری نون درآوردن بعضی ها تو اینجور حرفاست

    • مهدی

      احسنت بر شرافتت دکتر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگو چه جوری رفت انگلیس دکتری گرفت ، با نامه نگاری به وزارت علوم و پارتی بازی . از دکتری هم فقط اسمش را داره

    • بدون نام

      احسنت جناب توکلی اشتباه نکنیدخودشان ازکارگردانان اصلی هستند

    • بدون نام

      هویج از شما نقشش والاتره حداقل هویج ابش برای سلامتی خوبه شما نمایندها هیچگونه کاری جز چرت و پرت گویی تو مجلس و چرت ندارید

      پاسخ ها

      • چنگیز

        با این فرمایشات توبورس نمیتونی بیایی تاریخ مصرفت تمام شده!!!!!

    • بدون نام

      برائت جویند همه مشکلاتی که مردم باهاش دست به گریبان هستن از بین می‌ره
      شماها کجاها دارید سیر و سیاحت میکنید،اصلاح طلب چیه اصولگرا کیلویی چنده،حال مردم از همتون بهم میخوره،زندگی های مردم رو نابود کردید همه رو عصبی و ناامید و سرخورده کردید،خجالت بکشید،دست بردارید از این بازی های جناحی و حزبیتون بازی چپ و راست راه انداختند که از مردم بیچاره سواری بگیرید

    • بدون نام

      خدا میدونه چقدر بردی و قائم کردی. آخه مردم بدبخت از فقر و بدبختی دارند دیونه میشن

    • بدون نام

      اعتبار اصلاح طلبان میرحسین موسوی و کروبی است و اعتبار اصولگرایان هم احمدی نژاد

    • حسين

      جناب آقاي توكلي اين فراافكني ها تغييري از وضعيت جنابعالي در چهره مردم ايجاد نميكند ، محبوبيت با تخريب ديگران ايجاد نميشود لطفآ صداقت در گفتار و رفتار خود داشته باشيد تا لااقل از وضعيت فعلي تنزل نيابيد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کدوم مردم؟ مگه طرف شما هیچ وقت به امثال توکلی رای می دادند که حالا بخوان ندن؟ از طرف خودت فقط حرف بزن

    • بدون نام

      آخه تو چکاره ای برا دیگران نسخه می نویسی

    • بدون نام

      ملت از شماها برائت می جویند

    • خلیلی قوشچی

      و اصول گرایان از شماها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا این خبرا نیست.خودتونو با ما جمع نبندید.گند دولت منتخبتون مربوط به خودشه

    • ب.م

      بس کن آقای توکلی ..بسه دیگه ..حالمون بهم خورد از حرفهای صد من یه غازتون..این چند روز الباقی عمرت را برو بشین کنار زن و بچه و نوه هات و دست سر ما مردم بیچاره ی زخم خورده ی به ته خط رسیده ی گرسنه بردار..حرفهای جنابعالی به خداوندی خدا قسم سر سوزنی برامون ارزش نداره ..برید اندکی با واژه ی حیا و خجالت خلوت کنید و از صبح تا شام اظهار فضل نکنید..اه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما به اصولگرهای معتقد به انقلاب رای می دهیم. اصلاحات چی ها هم انشالله به تاریخ خواهند پیوست

    • بدون نام

      بابا تویکی دیگه خفه شو عذربدتر ازگناه

    • بدون نام

      عارف کیلو چند ؟!
      فقط یک عارف داریم که مردم با صداش حال می کنن و سلطان قلبهاست و تا حالا نون به نرخ روز نخورده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم

    • رضا

      همه شدن کارشناس اموراعتراضات ولی یک مردپیدانمیشه که بی ادعاسنگ مردم به سینه بزنه

    • بدون نام

      درود خدا برمیرحسین وکروبی

    • بدون نام

      تعداد لایک ها و دیس لایک ها غیر طبیعیه، هیچ کس توکلی و اصولگراها رو قبول نداره ، تازه از اصلاح طلبان هم قطع امید کردن... خاندان توکلی به شدت در فضای مجازی فعالن... خدا خیرشون بده....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرقشون چیه؟

    • بدون نام

      با توجه به شناختی که حضرت اقای احمد توکلی دارم ، ایشان فردی بسیار محتاظ بوده و در شرایط کنونی استدلال ایشان این است که با توجه به حضور حداقلی مردم در انتخابات مجلس ، طیف اصولگرها قطع به یقیین و حتی با آرای بسیار کم وارد مجلس خواهند شد و نیاز به آرای خاکستری ندارد.پس با این سخنان اتفاق خاصی برایشان نمی افتد ضمن اینکه یکبار دیگر خوش خدمتی خود را به ارکان قدرت با این ادعاها ، به منصه ظهور می رساند.در اصلاح سیاست مداران بازی دوسر برد ...

    • بدون نام

      موسوی و اون نن جون کی باشن دوتا دلقک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج