جاباما
۹۳۶۲۱۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

افشای راز قتل توله‌خرس قهوه‌ایِ سوادکوه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه سنگ پراکنی و سقوط از صخره را عامل مرگ توبه‌خرس در این شهرتان عنوان کرد.

ایلنا: ابراهیم فلاحی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره ماجرای تلف‌شدن توله خرس قهوه‌ای در شهرستان سوادکوه گفت: عده‌ای شاهد ماجرای پرت‌شدن توله خرس از کوه بودند. دو نفر به‌طرف توله خرس سنگ پرتاب می‌کنند که فیلم آن در فضای‌مجازی پخش شده و دو نفر هم سعی در نجات داشتند اما اطلاع درست از رفتار با حیوان را نداشتند و غیرحرفه‌ای عمل کردند.

افشای راز قتل توله‌خرس قهوه‌ایِ سوادکوه

وی ادامه داد: آنها طناب دور گردن توله‌خرس بسته و آن را نگه داشتند تا ما تحویل گرفتیم و شدت جراحت به حدی بود که پیش از رسیدن به کلینینک دامپزشکی در ساری توله‌خرس تلف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سوادکوه افزود: حضور انسان در نزدیکی حیوانات وحشی به آنها استرس وارد می‌کند. پس از پرت‌شدن توله‌خرس و پرتاب سنگ، آنها باید منطقه را تخلیه می‌کردند تا حیوان انسانی را نبیند و بعد به ما اطلاع می‌دادند تا ما به‌صورت حرفه‌ای آن را بیهوش کرده و انتقال دهیم.

فلاحی متذکر شد: محیط زیست شهرستان از این افرادی که به سمت توله‌خرس سنگ پرتاب کردند شکایت کرده چراکه نظر ما بر این بود که خرس بواسطه پرتاب سنگ تلف شد و پرونده به دستگاه قضا رفت و قاضی برای مشخص‌شدن امر نظریه دامپزشک متخصص را خواست که ما گزارش ۵ دامپزشک متخصص را به دادگاه دادیم. دامپزشکان متخصصی که حیوان را کالبد شکافی کرده بودند و نظر خود را در گزارشی نوشتند. این ۵ دامپزشک متخصص پرتاب‌شدن از صخره، پرتاب‌سنگ، استرس وارد شده به حیوان ناشی از نزدیک‌شدن انسان و حرکت غیرحرفه‌ای طناب گذاشتن به گردن حیوان برای نجات را عوامل تلف‌شدن توله خرس عنوان کردند

وی خاطرنشان کرد: این دامپزشکان تنها یک مورد را عامل تلف شدن حیوان ندانستند. همچنین تعللی از جانب محیط‌زیست صورت نگرفته و ما حکم را صادر نکرده‌ایم. اختیار طرح شکایت حقوقی و کیفری علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در محاکم قضایی به شهرستان‌ها تفویض شده و در این مورد نیز، محیط‌زیست شهرستان از این دو فرد شکایت کرده و شکایت بنا بر مشاهدات ما به مرجع قضایی فرستاده شد و مرجع قضایی به استناد نظریه این پنج دامپزشک متخصص حکم بر برائت این دو فرد صادر کرده که البته این حکم دادگاه بدوی است.

فلاحی همچنین گفت: محیط‌زیست شهرستان به این حکم اعتراض می‌کند و تا جایی‌که قانون اجازه دهد پیگیر این پرونده خواهند بود. این تحلیل قاضی در دادگاه بدوی بوده و قابل تجدیدنظر است و ما اعتراض می‌کنیم چراکه این اقدام موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده بود. نظر ما بر این است که این افراد موجب تلف‌شدن توله خرس شدند.

رئیس محیط زیست شهرستان سوادکوه در پایان اذعان کرد: انجمن حقوقی حمایت از حیوانات پارس نیز کنار ما از این دو فرد شکایت کرده و در ادامه نیز پیگیری خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شکیبه

      وکلا چه کار که نمی توانن انجام دهند ؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج