۹۳۶۲۳۰
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

وزارت بهداشت: روند ابتلا به آنفلوانزا نزولی شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا در حال حاضر روند نزولی در کشور دارد، افزود: تا ۲ هفته آینده شاهد فروکش شدن این بیماری در کشور خواهیم بود.

ایسنا: معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا در حال حاضر روند نزولی در کشور دارد، افزود: تا ۲ هفته آینده شاهد فروکش شدن این بیماری در کشور خواهیم بود.

دکتر علیرضا رئیسی در مشهد خاطر نشان کرد: آنفلوآنزای فصلی هر سال همگام با فصل پاییز با سرد شدن هوا شیوع می‌یابد و چیز جدیدی نیست اما امسال زودتر از هر سال و در مهر ماه آغاز شد و از سوی دیگر سویه غالب آن مهاجم تر و از نوع H۱N۱ بوده است که شدت و مرگ و میر بیشتری دارد.

وی گفت: بیماری آنفلوآنزا اکنون در کشورهای حاشیه خلیج فارس شامل عمان، بحرین، کویت، امارات، عربستان و کشورهای افغانستان و پاکستان همه‌گیری دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت مهم‌ترین گام مبارزه با این بیماری را آموزش و رعایت بهداشت فردی دانست و افزود: تعطیلی مدارس به دلیل آنفلوآنزا کار درستی نیست و به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون هیچ کمبودی از نظر داروی درمان آنفلوآنزا (تامیفلو) و واکسن آن نداریم و در حال حاضر یک میلیون ذخیره داروی این بیماری در کشور موجود است اما به دلیل امکان ایجاد مقاومت دارویی باید با احتیاط مصرف شود.

رئیسی با بیان اینکه واکسن آنفلوآنزا فقط برای گروه‌های آسیب پذیر و مبتلا به بیماری‌های مزمن و زمینه‌ای توصیه می‌شود، گفت: این در حالی است که تزریق این واکسن تا ۴۲ درصد موارد موثر است و در ۵۸ درصد موارد تاثیر چندانی در پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا ندارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تمام افراد فوت‌ شده اخیر بر اثر آنفلوآنزا پیش از ابتلا به این بیماری و همزمان با آن دچار بیماری‌های زمینه‌ای نیز بوده و در همچنین گروه‌های سنی و جمعیتی آسیب‌پذیر قرار داشته‌اند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، رئیسی افزود: تاکنون ۵۶ نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا در کشور فوت کرده‌اند که همه آنها بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماری‌های تنفسی، قلبی، نقص سیستم ایمنی، سرطانی و کلیوی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا ۱۹ نفر طی ۲ هفته پیش جان باختند و ۳۷ نفر نیز از ابتدای همه‌گیری این بیماری در کشور یعنی از مهر ماه تا دو هفته اخیر جان خود را از دست دادند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: بیشترین مرگ و میر بیماری آنفلوآنزا در کشور مربوط به استان‌های تهران، مازندران، کرمان و آذربایجان شرقی است و میزان مرگ و میر در خراسان رضوی در این ارتباط ۱۲ نفر بوده است.

رئیسی تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا در کشور را نیز چهار هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وزير نادان بيسواد پزشكم نيست كه حاليش بشه يعني چي يه دكتراي علوم آزمايشگاه نيست حمرگ و مير ماله گروه پرخطره فقط نميخوام نفرين كنم ولي خودت بچه كوچيك نداري جونه بچه هاي مردم مهم نيستن بيشتر تلفات بچه ها بودن

    • بدون نام

      همین افغانیای کثیف میارن هرچی بدبختی مریضی....

    • بیکار

      فقط دراستان کرمان ۸۶ نفر تا الان فوت کردن چرا امار دروغ می گوید هرکس می داند در استان حدود چند نفر فوت کردن خصوص استانها کوچکتر

    • بدون نام

      چرابااین همه پیشرفت پزشکی نمیشود این بیماریهارو ریشه کن کنند بیماری چرا داروسازا نمیتونند بیماریه سرماخوردگی وبیماریهای فصلی خطرناک رو ریشه کن بکنند حتما یه رای برای سرماخوردگی ویروسی هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج