جاباما
۹۳۶۲۴۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

اردوغان: ناتو فقط حرف می‌زند اما عمل نمی‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از بی‌عملی ناتو در مبارزه با تروریسم، گفت وقتی آنکارا نگرانی‌های امنیتی آنها را جدی می‌گیرد، ناتو نیز باید نگرانی‌های امنیتی آنکارا را جدی بگیرد.

خبرگزاری فارس: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (پنجشنبه) با تکرار انتقادات از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت ناتو فقط حرف می‌زند، اما عمل نمی‌کند.

اردوغان با بیان اینکه ترکیه تهدیدهای امنیتی ناتو را جدی می‌گیرد، توضیح داد: «پس تمام متحدان ما [در ناتو] نیز باید نگرانی‌های امنیتی ما را جدی بگیرند».

اردوغان: ناتو فقط حرف می‌زند اما عمل نمی‌کند

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی در انتقاد از سخنرانی‌های سران ناتو در اجلاس اخیر لندن، گفت: «وقتی در سخنرانی‌های نشست ناتو تأمل می‌کنیم، می‌بینیم که همه بر مقابله با تروریسم تاکید می‌کنند اما هیچ اقدام عملی در این باره نمی‌بینیم».

رئیس‌جمهور ترکیه درباره موافقت کشورش با طرح دفاعی ناتو برای کشورهای حوزه بالتیک و لهستان نیز گفت: «ناتو از ما خواست که [این طرح را] حمایت کنیم و ما نیز پاسخ مثبت دادیم، ولی به آنها گفتیم که ما را در جنگ با تروریسم تنها نگذارید».

اردوغان با اشاره به برگزاری نشست چهارجانبه با تروئیکای اروپایی برای گفت‌وگو درباره سوریه در ماه آینده (اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی)، گفت دیدار بعد از آن نیز ماه فوریه در استانبول برگزار می‌شود.

به نوشته آناتولی، وی همچنین گفت که ترکیه به اقدامات برای تجهیز و ارتقای ارتش خود هم از نظر فناوری هم از نظر نیروی انسانی ادامه می‌دهد.

نشست مراسم هفتاد سالگی ناتو که این هفته در لندن برگزار می‌شود، قرار بود درباره برنامه‌ها جهت ارتقای آمادگی نظامی ناتو، اعلام فضای خارجی زمین به عنوان منطقه عملیاتی نظامی، به‌روزرسانی برنامه ضد تروریسم و افزایش بودجه نظامی این سازمان باشد. این نشست که قرار بود محل گرامیداشت هفتادمین سالگرد تشکیل این ائتلاف باشد، عملا به صحنه بروز اختلافات جدی میان اعضای این گروه بدل شد.

پیش از اردوغان، «فؤاد اُکتای» معاون وی گفته بود به دلیل مواجه بودن ترکیه با تهدیدهای متعدد، تغییر آیین‌نامه‌های امنیتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اجتناب ناپذیر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .‌.‌.‌‌

      حرف میزند عمل نمیکند
      این جمله آشنا است
      یاد نماینده مجلس ورئس جمهور می افتم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج