۹۳۶۳۹۲
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

خودرو‌های فرسوده سهمیه بنزین می‌گیرند؟

سرنوشت سهمیه بنزین خودروهای فرسوده هنوز مشخص نیست با این حال وزیر نفت می‌گوید به همه خودروهایی که کارت سوخت دارند سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد؛ حتی خودروهای فرسوده.

ایرنا نوشت: سرنوشت سهمیه بنزین خودروهای فرسوده هنوز مشخص نیست با این حال وزیر نفت می‌گوید به همه خودروهایی که کارت سوخت دارند سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد؛ حتی خودروهای فرسوده.

حدود ۲۰ روز از آغاز سهمیه‌بندی بنزین و اصلاح قیمت می‌گذرد، با این حال مالکان خودروهای فرسوده نمی‌دانند که آیا سرانجام سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی شامل حال آنها خواهد شد یا خیر.

اغلب خودروهای فرسوده کارت سوخت ندارند و از همین رو سهمیه بنزین دریافت نمی‌کنند. اما تعدادی از خودروهای فرسوده در کشور هستند که زمانی که کارت سوخت به دلیل تک نرخی‌شدن قیمت بنزین دیگر استفاده نشد، ‌فرسوده نبودند و همچنان کارت سوخت دارند.

برای این خودروها سهمیه آبان و آذر بنزین واریز شده اما مالکان این خودروها نمی‌دانند که آیا روند واریز سهمیه بنزین ادامه‌دار خواهد بود؟

با اجرای سهمیه‌بندی بنزین اما و اگرها بر سر سهمیه بنزین و خودروهای فرسوده بالا گرفت و یکبار صحبت از سوزاندن و غیرفعال کردن کارت سوخت این خودروها شد و بار دیگر از تشکیل کارگروهی خبر دادند که وضعیت سهمیه بنزین خودروهای فرسوده را مشخص خواهد کرد.

«بیژن زنگنه» وزیر نفت با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده کارت سوخت ندارد گفت که اگر از گذشته کارت سوخت این خودروها موجود و فعال است سهمیه بنزین می‌گیرند.

وی تاکید کرده که همه خودروهایی که کارت سوخت دارند، سهمیه بنزین دریافت می‌کند.

نکته مهم این است که وزارت نفت نقشی در تعیین خودروها برای دریافت کارت سوخت ندارد و تنها مجری تخصیص سهمیه به شمار می‌رود.

در این مورد،‌ «حمید قاسمی ده چشمه» قائم مقام مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفته که هنوز کارگروه تعیین شده نظر خود را برای خودروهای فرسوده‌ای که کارت سوخت ندارند،‌ اعلام نکرده است.

وی گفته که پلیس خودروهای فرسوده را بر اساس معاینه فنی به وزارت کشور اعلام می‌کند و وزارت نفت،‌ بر اساس لیست اعلام شده از سوی وزارت کشور، سهمیه‌ها را واریز می‌کند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرده که نظام سهمیه‌بندی دست پلیس است و اگر کارت سوخت خودرو از نگاه پلیس معتبر باشد، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران،‌ سهمیه‌ها را اختصاص می‌دهد.

به نظر می‌رسد تا اطلاع ثانوی، ‌تمام خودروهایی که کارت سوخت دارند،‌ سهمیه بنزین دریافت می‌کنند، ‌حتی اگر این خودروها فرسوده به شمار آیند. حال باید منتظر بود تا نظر کارگروه تعیین‌شده برای سایر خودروهای فرسوده اعلام شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من متورسیکلت 82دارم رفتم میگه نمیدیم من کارگرهستم وسیلم همینه باید چیکارکنم

      پاسخ ها

      • رضا

        ای کاش ماهم پول داشتیم موتور نو می خریدیم

    • درین درین

      موتور سیکلت‌ چی

    • موسیلینی

      کسانی که خودروی فرسوده دارن اگر پول داشتن قطعا ماشین بهتری سوار میشدن و وقتی سهمیه خودروهای فرسوده قطع بشه فشار بیشتری به قشر ضعیفتر وارد میشه

    • بدون نام

      فرسوده ها مال فقیرا میشد لطفا اقدام سریع جهت بریدن نفس

    • بدون نام

      وژدانن با شصت لیتر بنزین باید چیکار کنیم خدا لعنت کنه چرا این بلا رو سر مروم میارین
      یک کارگر با ماهی دو میلیون با هزار امید یک پراید میخره که دست زنو بچشو بگیره اخر هفته بره یه جا حالا حساب کن با شصت لیتر کجا بره از اونورم ازاد لیتری سه هزاره از کجا بیاره خدا لعنتتون کنه نه یارانه میخوایم ن پول بنزین اینا برا خودتون قیمت رو همون هزار قبل کنید

    • رضا

      ما که موتور سیکلت 10سال قبل داریم باید از ایران بریم چون پول نداریم موتور نوبخریم چون این کشوربه نفع پولدار ها ومرفهان بی درد هست مگه کسانی که تصمیم برای این جامعه می گیرن می
      دونن فقر یعنی چه هنوز شرمنده بچه هاشون نشدن

    • بدون نام

      شما صلوات بفرست باک موتور سیکلتت پر میشه بگو انشالله وعلی برکت الله اینا

    • بدون نام

      لعنت خدا بر قوم ظالمین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج