جاباما
۹۳۶۳۹۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
۱۴ نظر
۵۰۰۹
پ

وزیر دولت بهار: با احمدی‌نژاد ارتباط کاری ندارم

وزیر ارشاد دولت دهم گفت: اگر بین نیروهای انقلاب وفاق ایجاد شود، قطعا مردم این آمادگی را دارند که مجلس فعلی که مجلسی بی خاصیت است و در شمار ضعیف‌ترین مجالس بعد از انقلاب محسوب می‌شود، تغییر کند و ترکیبی از نیروهای متعهد و انقلابی در مجلس بعدی شاهد باشیم.

خبرگزاری ایسنا: وزیر ارشاد دولت دهم گفت: اگر بین نیروهای انقلاب وفاق ایجاد شود، قطعا مردم این آمادگی را دارند که مجلس فعلی که مجلسی بی خاصیت است و در شمار ضعیف‌ترین مجالس بعد از انقلاب محسوب می‌شود، تغییر کند و ترکیبی از نیروهای متعهد و انقلابی در مجلس بعدی شاهد باشیم.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم که برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور حضور یافت، در جمع خبرنگاران درباره علت حضور خود در انتخابات مجلس اظهار کرد: شرایط فعلی کشور مناسب نیست و نیاز به تغییر و تحول وجود دارد و فکر می‌کنیم که اسفند ماه امسال فرصت مغتنمی است که گام اول در تغییر و تحول در حوزه های کشور ایجاد شود؛ با انتخاب نمایندگان دلسوز متعهد و فداکار و با شناخت نسبت به ساختارهای کشور و ایده هایی که بتواند کشور را از این وضعیت رهایی بخشد و راهکار برون رفت از مشکلات را داشته باشد، این گام برداشته خواهد شد.

وی افزود: افرادی باید به مجلس راه پیدا کنند که دنبال منافع حزبی و شخصی و گروهی نباشند و مصالح مردم را در نظر بگیرند و در این صورت می‌تواند نظارت دقیقی بر مسئولان اجرایی صورت بگیرد تا کار کشور به خوبی انجام شود.

وزیر ارشاد دولت دهم همچنین درباره اولویت‌های مجلس یازدهم گفت: مشکلات مردم باید در صدر برنامه های نمایندگان باشد و برون رفت از مشکلات فعلی و نظارت دقیق بر اجرای اسناد بالادستی و قوانین مصوب مجلس اولویت مجلس یازدهم است.

حسینی درباره عملکرد شورای نگهبان و انتقاد برخی جریانات سیاسی از عملکرد این نهاد اظهار کرد: البته این انتقاد را برخی از نیروهای متدین و دلسوز و مردم هم دارند و آنها می‌گویند شورای نگهبان در اجرای وظیفه خود در مواردی کوتاه آمده است و به تبع آن افرادی در مجلس نفوذ یافتند که دنبال زد و بند و منافع شخصی هستندکه تعداد قابل توجهی از آنان پرونده‌هایی دارند و آقای کدخدایی هم اعلام کرده بعد از دوره نمایندگی سراغ آنها خواهند رفت.

وی افزود: از طرفی معتقدیم شورای نگهبان باید دقت بیشتری داشته باشد؛ البته نگاه حزبی، جناحی و باندی به هیچ وجه قابل قبول نیست که نگاه فقهای شورای نگهبان بر این‌ است‌ امیدواریم هیئت های اجرایی و نظارت با دقت به وظیفه خود عمل کرده و مردم هم شایستگان را انتخاب کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره ترکیب سیاسی مجلس آینده گفت: اگر بین نیروهای انقلاب وفاق ایجاد شود قطعا مردم این آمادگی را دارند که مجلس فعلی که مجلسی بی خاصیت است و در شمار ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب محسوب می‌شود، تغییر کند و ترکیبی از نیروهای متعهد و انقلابی در مجلس بعدی شاهد باشیم.

وی درباره وفاق جریان اصولگرایی گفت: گفت‌وگو های خوبی انجام شده و احزاب، تشکل‌ها افراد حقیقی همه در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب جمع شده اند و کار را پیش میبرند.

وزیر ارشاد دولت دهم درباره پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید آیا صلاحیت شما تائید شود؟ اظهار کرد: در دوره‌های قبل که ثبت‌نام کردیم تایید شده است و در صورتی که صلاحیت من در دور اول تایید نشود درخواست بررسی مجدد می‌دهم؛ به‌ هرحال ما هم در مجلس و هم در دولت بوده‌ایم و خوشبختانه نقطه ابهامی در زندگی ما وجود ندارد و چیز پنهانی در زندگی ما وجود نیست.

وزیر دولت‌ دهم در پاسخ به این پرسش که آیا ثبت‌نام افرادی که در دولت آقای احمدی‌نژاد در این دولت فعالیت داشتند در انتخابات مجلس یازدهم با هماهنگی قبلی انجام شده است؟ تصریح کرد: خیر، بحث و هماهنگی نبوده است، بلکه درخواست‌هایی از سوی مردم و دانشگاهیان مطرح شده که افرادی که دارای تعهد و تجربه هستند و کشور را خوب می‌شناسند و قبلاً نشان دادند که اهل کار و خدمت به مردم هستند، بیایند و خود را در معرض آرای مردم قرار دهند و گزینه‌ای متعددی فراروی مردم باشند تا بتوانند از میان آنها انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: غالب نیروهایی که در دولت‌های نهم و دهم حضور داشتند، افرادی متدین و انقلابی هستند و تعبیری که رهبری در آخرین جلسه دولت دهم داشتند، این بود که شاکله دولت را همواره مورد تایید قرار می‌دادند و از پرکاری و پرتلاشی و همت والایی که وجود داشت تقدیر می‌کردند. بنابراین خوب است این افراد در صحنه حضور یابند به جای اینکه در گوشه انزوا باشند و نتوانند به کشور خدمت کنند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان با آقای احمدی‌نژاد جلسات مشترک دارید؟ با تاکید بر اینکه هیچ وقت جلسه ای به آن صورت نداشته ایم، گفت: بعد از اتمام دولت دهم در سال ۹۲ و ۹۳ جلساتی بود که ادامه پیدا نکرد، اما ارتباط میان اعضای دولت قبل وجود دارد و افرادی که در گذشته با هم همکار بودند در جلسات مختلف یکدیگر را می‌بینند، ولی همانطور که با دیگر وزرا ارتباط کاری ندارم، با ایشان نیز دیگر ارتباط کاری ندارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این حرف تو شاید دیدگاه ما هم عوض شود تفکراحمدی نژاد مهم است نه مهره های بی خاصیت

    • بدون نام

      واقعا بعضی حرفها تهوع آوره ، ایشون گفته به درخواست دانشگاهیان و مردم اومده !!!! ظاهرا راستگویی نکته خوبی نیست ، چرا صداقت نداری بگی خودم دوست داشتم بیام ؟؟؟؟

    • بدون نام

      از اعتدال وتدبیر وامید بگو

    • بدون نام

      همه اول همینو میگن ولی وقتی وارد مجلس شدن بفکر جیب خودسونن

    • بدون نام

      فقط اومدم پول ببرم

    • ایرانی

      بیچاره واسه اینکه رد صلاحیت نشه چه دروغایی به هم می بافه خخخخ

    • شهاب

      تمام حرفها خوب واقعا دولت دهم و وزرا و کلیه دست اندرکارنش بهترین دولت بعداز انقلاب بودن

    • بدون نام

      دیگه مردم با هیچکدامتان کاری ندارند.این شما و این مملکتمان.

    • بدون نام

      احمدی نژاد عشق اکثر ملت است. شما نون به نرخ روز خور هستید. افتخار ملت احمدی نژاد است. الان هم بیاد یک تنه همه را حریف است. از نام احمدی نژاد می هراسند. خصوصا هاشمی تبار ها. تفکر و عمل ان دولت بر همه می چربد. حالا هر کس هر چی میخ.اد بگه. اوو مرد مردمیست. و از جنس اونا. شماها هم اینقدر نمیخواد ادا. در بیاورید.

    • بدون نام

      تنها احمدی نژاد مرد بود و بفکر ضعفا بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        البته یکم سیاستم بد نیست

    • پیروز فر

      وقتی یکی در یک مقطع مسئولیت قبول می کنه حتما همفکر بالا دستش نیست چرا که رجایی ره نخست وزیر بنی صدر بود و لی هیچ وقت بنی صدری نبود و ...

    • بدون نام

      حسودا.....بدونید.....

    • بدون نام

      حسودا.....بدونید.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج