۹۳۶۶۰۰
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

ذوالفقارنسب: کالدرون به سیستم ۳ دفاعه فکر کند

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد و یکی از جذاب‌ترین هفته‌ها از آب درآمد.

فرهیختگان: هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال کشور چهارشنبه و پنجشنبه برگزار شد و یکی از جذاب‌ترین هفته‌ها از آب درآمد. در بالای جدول نیز تغییرات زیادی رقم خورد؛ شهرخودرو به استقلال باخت تا به رده سوم برسد و سپاهان هم در مازندران متوقف شد تا استقلال بعد از مدت‌ها صدرنشین شود و البته پرسپولیس هم طلسم ۹ ساله فولادشهر را شکست. برای بررسی بازی‌های مهم سراغ یکی از کارشناسان سرشناس فوتبال ایران رفتیم. گفت‌وگو با بیژن ذوالفقارنسب را در ادامه می‌خوانید.

این هفته نتایج جالبی رقم خورد. نظر شما چیست؟

قبل از هر چیزی باید به حضور موثر مربیان خوب خارجی در کشور اشاره کنم. به‌خصوص در دو باشگاه بزرگ کشورمان؛ یعنی استقلال و پرسپولیس که هرچه از لیگ می‌گذرد و جلوتر می‌رویم می‌بینیم که شناخت این مربیان از بازیکنان خودشان و تیم‌های حریف و شرایط فوتبال کشور بیشتر و بهتر می‌شود.

به نظر من هر دو تیم در هفته سیزدهم، فوتبالی در سطح بالا ارائه دادند و نتیجه‌اش هم موفقیت مقابل تیم‌های حریف‌شان بود. از سوی دیگر من احساس می‌کنم تیمی مثل تراکتور در یک ایست تاکتیکی قرار گرفته که باید به یک طریقی از آن خارج شود. در کل فکر می‌کنم لیگ امسال از جذابیت‌های زیادی برخوردار خواهد بود.

درخصوص تراکتور صحبت کردید. باتوجه به حضور دنیزلی در راس هدایت این تیم، فکر می‌کنید این تیم با ضعف تاکتیکی مواجه است یا مشکلاتش روحی و روانی؟

قطعا دنیزلی باید از لحاظ روحی و روانی بازیکنانش را به شرایط ایده‌آل برساند، اما احساس من این است که این تیم از لحاظ شرایط سنی در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و بازیکنان تاثیرگذارش بالای ۳۳ و ۳۴ سال سن دارند. احتمالا فشار تمرینات برای این بازیکنان زیاد است و باعث می‌شود که این تیم طراوت لازم را نداشته باشد.

شهر خودرو و سپاهان هم در 2 هفته اخیر امتیازات زیادی را از دست داده‌اند.

شهرخودرو با توجه به نفراتی که دراختیار دارد و ملی‌پوش زیادی در این تیم دیده نمی‌شود و همچنین باوجود مشکلات اقتصادی از نظر من نتایج بدی نگرفته و فوتبال خوبی بازی می‌کند و قطعا در آینده شرایط بهتری هم پیدا می‌کنند. سپاهان هم از نظر من خیلی خوب کار کرده و با توجه به کادر مدیریتی با تجربه، حضور امیر قلعه‌نویی در راس کادرفنی و شخصیتی که دارند و همچنین نداشتن مشکلات اقتصادی باز هم به بازی‌ها برمی‌گردد و این توانایی را در قلعه‌نویی می‌بینم. آنها مقابل استقلال نتیجه بدی نگرفتند و در بازی با نساجی هم شرایط زمین و آب و هوایی تاثیر زیادی روی بازیکنان تیم می‌گذارد و در این‌جور بازی‌ها ممکن است که نتایج خلاف انتظاری هم کسب شود.

استقلال هم بعد از سال‌ها به صدر جدول لیگ برتر رسید. آیا این را پیش‌بینی می‌کردید؟

در تیم استقلال حدود ۱۳، ۱۴ بازیکن جوان با مهارت‌های فردی بالا و میل زیاد به پیروزی حضور دارند که از این حیث استقلال را در بین تیم‌های لیگ برتری سرآمد کرده است. ضمن اینکه استراماچونی بسیار علاقه‌مند است که با یک کارنامه خوب کشورمان را ترک کند و به همین دلیل با وسواس و دقت زیاد تیمش را رهبری می‌کند. در این بین یکی مثل جواد زرینچه می‌تواند اثر زیادی در نتایج کسب شده داشته باشد چراکه او با زیر و بم استقلال آشناست و در این زمینه به استراماچونی کمک می‌کند.

پرسپولیس هم بعد از مدت‌ها فوتبالی روان و تماشاگرپسند را ارائه کرد. فکر می‌کنید این به شناخت کالدرون از تیم ربط دارد؟

شناخت طی یک هفته به دست نمی‌آید. من فکر می‌کنم او از لحاظ روحی و روانی به بازیکنانش اعتماد بیشتری پیدا کرده است و متوجه شده که باید به بازیکنانش فرصت بیشتری برای نشان دادن خودشان بدهد. این مربی بسیار درون‌گرا است و از حرکات لب خط او می‌توان این را متوجه شد.

به همین دلیل او کنار زمین اثرگذاری لازم را ندارد اما در عوض اگر در چیدمان و تغییراتی که ایجاد می‌کند به یک هماهنگی برسد، می‌تواند نتایج خوبی به دست آورد. در پرسپولیس ۱۴، ۱۵ نفر شایسته فیکس بازی کردن هستند که کالدرون با شناخت کامل می‌تواند این نفرات را مدیریت کند.

برخی هم بر این باورند که اگر تغییرات در پرسپولیس کمتر شود نتایج بهتری در انتظار این تیم است.

تمام اینها به شناخت مربی برمی‌گردد. تغییرات زیاد به‌خصوص در خط دفاعی اصلا خوب نیست و اگر کالدرون زیاد به دفاعش دست می‌زند به این دلیل است که بازی‌های پیش‌فصل خوبی برایش درنظر نگرفته‌اند و او نتوانسته بود قبل از شروع لیگ ترکیب تیمش را پیدا کند. او حتی اعتمادبه‌نفس بازیکن بزرگی مثل سیدجلال را گرفته بود اما حالا چند بازی است که دوباره به زوج سیدجلال- خلیل‌زاده اطمینان کرده و تیمش گلی دریافت نکرده است.

در تیم او کنعانی‌زادگان در این پست ملی‌پوش است و همین موضوع او را در تصمیم‌گیری با مشکل مواجه کرده است اما او نباید به اسم و رسم‌ها توجه کند و نفراتی را در تیمش بازی بدهد که به شرایط این تیم اشراف کافی و کامل دارند. حتی در این شرایط می‌توانست مثل مربی استقلال به سیستم سه دفاعه فکر کند که البته بیان این موضوع از سوی من تنها یک پیشنهاد است و سرمربی تیم باید براساس داشته‌هایش آرایش تیمش را طراحی کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی اشغالی به تو چه،

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بایدسیستم سرورتون مهندس باکلاس استراچونی اجراشود

    • بدون نام

      خاک تو سرتون تقلیدکارا .......

    • امی

      خفه شودکی بیمصرف بااون طرزصحبت کردنت فارسیتودرست کن

    • امی

      خفه شودکی بیمصرف بااون طرزصحبت کردنت فارسیتودرست کن

    • امی

      خفه شودکی بیمصرف بااون طرزصحبت کردنت فارسیتودرست کن

    • بدون نام

      موافقم

    • رامین

      تز نیا خواهشا

    • بدون نام

      واقعا برای افرادی که کامنت توهین آمیز برای این مرد با شخصیت میگذارند متاسفم کاربر با نام امی واقعا امی و بی فرهنگ هستی اینهمه این مرد از همه تیمها با تمام ایراداتشان متین و به نیکی یاد کرده ولی باز میبینی یک بیشعور که صد درصد هم استقلالی است بیجهت توهین میکند به جای ذوق مرگ شدن از چهار تا برد بعد از صد سال برسد یکم شعور هواداری یاد بگیرید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج