۹۳۶۶۱۲
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

عابدینی: نباید به برانکو بیشتر از ۸۰۰ هزار یورو بدهند

بحث‌های مطرح شده درباره قرارداد مارک ویلموتس با تیم ملی، انتقادهای فراوانی به دنبال داشته. یکی از منتقدان، امیر عابدینی است که سابقه مدیریت در فدراسیون فوتبال را در کارنامه دارد.

ایران ورزشی: بحث‌های مطرح شده درباره قرارداد مارک ویلموتس با تیم ملی، انتقادهای فراوانی به دنبال داشته. یکی از منتقدان، امیر عابدینی است که سابقه مدیریت در فدراسیون فوتبال را در کارنامه دارد. از نظر عابدینی، مدیران فدراسیون فوتبال روش امضای قرارداد با مربیان خارجی را نمی‌دانند و به همین دلیل دچار چنین مشکلاتی می‌شوند. مشکلاتی که بعد از جدایی ویلموتس پیش آمده و فدراسیون فوتبال را در بحرانی جدی قرار داده است. با عابدینی در این باره صحبت کردیم.

بحث‌هایی که درباره مبلغ قرارداد مارک ویلموتس به‌وجود آمده. همه می‌گویند ویلموتس قراردادی به ارزش دو میلیون و 700 هزار یورو بسته اما فدراسیون فوتبال همچنان این مبالغ را تکذیب می‌کند.

من اصلاً نمی‌گویم فدراسیون پول خورده و برده اما نمی‌دانم چرا وقتی قصد داشتند ویلموتس را استخدام کنند درباره او بزرگنمایی کردند. متأسفانه این تبدیل به روشی برای واسطه‌ها شده که بازیکن یا مربی‌شان را بزرگ کنند و مبلغ بیشتری برایش بگیرند. باز هم تکرار می‌کنم که منظور صحبت‌هایم این نیست که فدراسیون فوتبال پول خورده اما معتقدم که آنها به خاطر ندانستن، بلد نبودن و بی‌تجربگی قرارداد بالا بسته‌اند. در صورتی که این هزینه‌ها بالاست و جز تأسف حرف دیگری نمی‌توان زد.

به نظر شما ویلموتس دو میلیون و 700 هزار یورو می‌ارزد؟

با قاطعیت می‌گویم که نمی‌ارزد. شما ببینید یک اتفاق جالبی رخ داده که کسی به آن توجه نکرده. مدیران فدراسیون فوتبال فکر می‌کنند نرخ تورم در دنیا هم بالا رفته. به عنوان نمونه اگر یک خانه در اروپا ۲۰ سال قبل ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته، الان ۱۲۰ هزار دلار شده. آنجا مثل ایران نیست که خانه در عرض چند ماه از ۱۰۰ میلیون تومان به یک میلیارد می‌رسد. مدیران فدراسیون فوتبال اما نرخ تورم ایران را در نظر می‌گیرند و قیمت مربی خارجی را بالا می‌برند. چرا؟ چون چیزی بلد نیستند و از قراردادها سر درنمی‌آورند. اگر یک مربی بیاید و تحول ایجاد کند، حداکثر باید یک میلیون دلار بگیرد اما نمی‌دانم چرا با ویلموتس اینقدر بالا قرارداد بسته‌اند.

اگر شما مسئول مذاکره بودید با ویلموتس روی چه رقمی توافق می‌کردید؟

من اصلاً دنبال ویلموتس نمی‌رفتم و هنوز هم نمی‌دانم او از کجا آمد.

از نظر شما چقدر می‌ارزد؟

۶۰۰ هزار تا.

یعنی با او 5 برابر قرارداد بسته‌اند؟

بله و نمی‌دانم چرا. خدا خیرشان بدهد، پول بیت‌المال را خرج می‌کنند و کک‌شان هم نمی‌گزد.

البته مجلس گفته که دنبال پیدا کردن واسطه‌هاست.

مگر واسطه‌ها گم شده‌اند؟ همچنان وسط هستند، خیال‌تان راحت.

حالا هم بحث حضور برانکو روی نیمکت تیم ملی وجود دارد. با حضور برانکو موافقید؟

رقم آخرین قرارداد برانکو در ایران چقدر بود؟

حدود یک میلیون یورو.

البته به برانکو یک مقدار زیاد داده‌اند اما او تلاش کرد، قهرمانی آورد و نشان داد ارزشش را دارد. یک نکته را باید در نظر بگیریم که بحث تیم ملی با باشگاهی کلی فرق می‌کند. در تیم ملی قرارداد دوطرفه است. شما یک آوانسی به مربی می‌دهی که هر کسی نصیبش نمی‌شود. مثلاً سابقه مربیگری در جام جهانی. شما وقتی مربی استخدام می‌کنید باید از او بپرسید که آیا سابقه حضور در جام جهانی را داری یا نه؟ باید به او بگوییم که امکان دارد با تیم ملی ایران به جام جهانی بروی و آنجا مربیگری کنی.

اگر در جام جهانی خوب باشی، این احتمال وجود دارد که تیم‌های دیگری با ارقام بالاتر دنبال جذبت بیایند. این پول را تقدیم تو می‌کنیم و تو هم باید یک چیزهایی به ما تقدیم کنی. باید به مربی بگوییم هزینه‌هایت را می‌دهیم اما تو هم از تیم ملی محافظت کن و به ما خدمات بده. نه اینکه شکست بخورد، غر بزند، ایران نیاید و خدمات هم ندهد. وقتی می‌گویم مدیران فدراسیون فوتبال بلد نیستند مذاکره کنند، منظورم همین نکته‌ها است. یک نفر را که به آنها معرفی می‌کنند، تا ته‌اش می‌روند و دیگر به چیزی فکر نمی‌کنند. به نظر من مدیران فدراسیون فوتبال اینکاره نیستند. فقط امیدوارم تاج تجربه‌اش را پیدا کرده باشد تا این بار کلاه سرمان نرود.

منظور شما این است که مربی ملی باید ارزانتر از باشگاهی باشد؟

صد در صد. باشگاه پرسپولیس هر پولی به برانکو می‌داد، تیم ملی باید ۲۰۰ هزار دلار کمتر برای او در نظر بگیرد. آن‌هم به خاطر پرستیژی که تیم ملی برای مربی می‌سازد.

اما الان بحث توافق دو میلیون یورویی با برانکو است.

خب نباید بدهند.

آن وقت چکار کنند؟

ابتدا یک مربی داخلی بگذارند و بعد وارد مذاکره با سرمربی خارجی شوند. مربی داخلی که بعدها قبول کند دستیار سرمربی خارجی شود. خارجی هم نیامد مهم نیست چون مربیان داخلی ما واقعاً خوب کار می‌کنند و نشان می‌دهند که چیزی کم ندارند. من به امیر قلعه‌نویی، یحیی گل‌محمدی، کریم باقری و خیلی‌های دیگر احترام می‌گذارم.

انصاف نیست که کار خوب آنها را نبینیم و درباره‌اش حرف نزنیم. یا علی دایی که یک مربی باجوهر است که جوهره خود را به تیم تزریق می‌کند. امیر قلعه‌نویی جزو مربیان موفق ما بوده و یحیی به همین شکل. چطور اینها را نمی‌بینیم؟ مگر نمی‌گوییم در تنگنای اقتصادی هستیم؟ پس باید از بضاعت خودمان استفاده کنیم. خودکفایی یعنی همین.

یعنی شما مخالف حضور مربی خارجی هستید؟

به اندازه قیمتش نه. مخالف نیستم. در چنین شرایطی اگر هم برانکو بیاید خوش آمده اما باید ۲۰۰ هزار یورو کمتر از پرسپولیس به او بدهند. با این رقم حضور برانکو خوب است.

شما در تیم ملی با استانکو چقدر قرارداد بستید؟

۲۰۰ هزار مارک. مارک آن زمان ۱۵۰ تومان بود. یعنی حدود ۳۰ میلیون. الان اما چون فدراسیون فوتبال بلد نیست چطور قرارداد امضا کند، ویلموتس را اخراج می‌کند و تازه باید پول هم بدهد. آقا نتیجه نگرفته، ما بدهکارش شده‌ایم. متأسفانه گرفتاری‌مان یکی دو تا نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      11 میلیارد بدن به ی نفر که بیاد اینجا چیکار کنه
      این پولها رو کی میده
      از کجا میده
      چرا میده
      که برن از ژاپن سه تا گل بخورن
      یا با پرتقال مساوی کنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهم نیس...چون همین پول رو به مردم که نمیدن...توسط آقازاده ها سر از سوئیس و کانادا در میاره این پول بی زبون!

        پس بزار امثال برانکو ، استراماچونی و ویلموتس و کیروش بخورن.

      • بدون نام

        با مربی ایرانی موافقترم

      • بدون نام

        با مربی ایرانی موافقترم

    • بدون نام

      چطور تو پرسپولیس 2میلیون یورو گرفت برای یک فصل مصاحبه نکردی آقای منقلی ......باید پته تورو یا شیر پاک خورده بریزه رو آب تو داخل فدراسیون چه کارها که برای پرسپولیس نکردی

    • بدون نام

      چطور تو پرسپولیس 2میلیون یورو گرفت برای یک فصل مصاحبه نکردی آقای منقلی ......باید پته تورو یا شیر پاک خورده بریزه رو آب تو داخل فدراسیون چه کارها که برای پرسپولیس نکردی

    • شهرام

      از یارانه چه خبر کی واریز میکنن من گیرم بخدا

    • علی مشهد

      بهترین گزینه برانکوهست ولی اگررقم بالاست تاج نبایددستپاچه عمل کندگل محمدی وقلعه نویی وعلی دایی عالی هستن

    • بدون نام

      آقای عابدینی یه چیزی میگی ها ، اون رقم درخواستش رو گفته فکر می کنی با نصف این مبلغ میاد؟؟؟؟؟ بالاخره اونم تو کرواسی مربی بوده در ایران سرمربی بوده ، سر مربی پرسپولیس بوده و ... بالاخره واسه خودش کارنامه ای داره.
      قصد دفاع از برانکو رو ندارم و هدفم جانبدارانه و باشگاهی نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج