۹۳۶۸۵۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

راستگرایان آلمانی، مخفیانه آموزش نظامی می‌دهند

اقدام شبکه‌ای از راستگرایان آلمانی در زمینه آموزش مخفیانه شهروندان در پادگانی در این کشور، نگرانی‌ها در مورد احتمال ایجاد نیروی شبه نظامی را افزایش داده است.

ایرنا: اقدام شبکه‌ای از راستگرایان آلمانی در زمینه آموزش مخفیانه شهروندان در پادگانی در این کشور، نگرانی‌ها در مورد احتمال ایجاد نیروی شبه نظامی را افزایش داده است.

تارنمای خبری روزنامه «گاردین» روز شنبه گزارش داد، تصاویر ضبط شده پهپادی از یک پادگان متروکه در شهر «ماسباخ» در جنوب آلمان، نشان می دهد که گروهی مسلح به سبک نظامیان در حال حرکت در محوطه خاکی هستند.

گزارش تلویزیونی «ای‌آردی» آلمان نیز به نقل از کارشناسان حاکی است که تصاویر ضبط شده مربوط به «آموزش نظامی» غیرقانونی در این کشور است.

یک شبکه خصوصی موسوم به «یونیتر» که از سربازان قدیمی و پرسنل امنیتی حمایت می‌کند، مسئولیت این آموزش مخفیانه را برعهده داشته است.

«آندره اشمید» موسس این گروه، کانال تلگرامی تاسیس کرده که هدف آن، ایجاد زیرساخت‌های موازی در صورت فروپاشی نظامی اجتماعی در آلمان است.

این گروه در سال ۲۰۱۵ زمانی که سیاست مهاجرتی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به محل منازعه در این کشور تبدیل شد، ‌فعالتر شد. اعضای این گروه در مورد خطر حملات تروریستی و نحوه مقابله با آن از طریق تامین سلاح، مهمات و مواد غذایی، ‌بحث‌های متعددی داشته‌اند.

به گفته اشمید که عضو سابق فرماندهی نیروهای ویژه آلمان بوده و در چت‌های این گروه با نام «هانیبال» فعالیت داشته، اقدامات انجام شده در شهر ماسباخ جنبه تمرینات درمانی داشته و شرکت کنندگان در آن مسلح به تفنگ‌های ایرسافت (اسلحه بادی) بوده‌اند.

این در حالی است که در پیام صوتی منتسب به اشمید، گفته می‌شود، هدف تمرینات، ‌آموزش پیاده نظامی است که بتوان آن را به سراسر آلمان یا هر جای دیگری اعزام کرد.

اشمید در عین حال نیاز به این نیروها را پشتیبانی از واحد پزشکی در قالب ماموریت‌های حقوق بشری سازمان ملل عنوان کرد. ۹۱۰۹

در ماه‌های اخیر، تحقیقاتی در مورد این گروه در سراسر آلمان انجام شده تا تصویر کامل‌تری از فعالیت‌های آن به دست آید.

در ماه گذشته میلادی، ‌یکی از اعضای این گروه به اتهام سرقت و انبار غیرقانونی سلاح محاکمه شد.

دادستان عمومی آلمان نیز در حال تحقیق در مورد یک افسر پلیس و یک وکیل مدافع است که مظنون به توطئه و قتل نمایندگان چپ گرا در آلمان هستند.

زنگ خطر راستگرایی در آلمان به صدا در آمده است. شورای شهر درسدن در شرق آلمان چندی پیش با محکومیت اقدامات ضد دموکراتیک و افزایش دیدگاه‌ها و خشونت‌های افراطی راستگرایانه، «وضع اضطراری نازی» در این شهر اعلام کرد. همچنین نگرانی‌ها در مورد حرکات افراط گرایی راستی‌ها یا نئونازی در میان رده‌های ارتش شدت گرفته است.

بر اساس اعلام دولت آلمان، حدود ۹۰ درصد از یکهزار و ۸۰۰ حادثه ثبت شده علیه یهودیان در سال گذشته، از سوی حامیان دیدگاه‌های راست افراطی روی داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هیتلر ایرانی

      ایووووووول کم کم پیروز خواهیم شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج