جاباما
۹۳۶۹۶۶
۷ نظر
۵۰۰۲
۷ نظر
۵۰۰۲
پ

قلب پرسپولیس با شماره ۵ تپید

بعد از موفقیت در فولادشهر جدا از درخشش دنباله‌دار مهدی ترابی همه پرسپولیسی‌ها به یک نام اشاره می‌کردند؛ بشار رسن

ایران ورزشی: بعد از موفقیت در فولادشهر جدا از درخشش دنباله‌دار مهدی ترابی همه پرسپولیسی‌ها به یک نام اشاره می‌کردند؛ بشار رسن. بازیکنی که به خاطر حضور در اردوها و مسابقات تیم ملی عراق سه چهار بازی قبلی پرسپولیس را از دست داده بود سرانجام با حضور در تمرینات این تیم برای بازی با ذوب‌آهن در دسترس کالدرون قرار گرفت و در ترکیب اصلی هم به میدان رفت. البته کالدرون به ظرفیت بالای این بازیکن و توانایی‌هایش واقف بود اما هیچ وقت این بازیکن را در دسترس نداشت تا از او استفاده کند.

تقصیر هیچ کس نبود

در واقع بازی نکردن بشار نه تقصیر خودش بود نه کالدرون. او باید برای تیم ملی کشورش بازی می‌کرد اما مسأله پاسپورت و تأخیرهای عجیبی که در این خصوص به وجود آمد باعث شد رسن بازی‌های بیشتری را از دست بدهد که هم خودش و هم پرسپولیس از این ناحیه متضرر شوند. کما اینکه همین الان که او قید حضور در بازی‌های تیم کشورش در جام کشورهای عرب را زده بسیاری به او تاخته‌اند و انگ بی‌تعصبی به این بازیکن وارد کرده‌اند؛ بازیکنی که همواره مسابقات ملی را به همه چیز ارجح دانسته است.

لغو بازی نساجی به نفع رسن

بشار که در بازی با ماشین‌سازی به‌عنوان بازیکن جانشین فقط ۳۴ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرده بود، دیدار با فولاد و نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر و مسابقه با صنعت نفت آبادان در جام حذفی را از دست داد و فردای بازی با نفت آبادان یعنی ۶ آذر به تمرینات تیمش اضافه شد.

از آنجایی که قرار بود بازی با نساجی روز ۹ آذر برگزار شود بعید بود کالدرون با سه روز تمرین به بشار در این مسابقه بازی دهد اما لغو این مسابقه به نفع رسن تمام شد او بعد از یک هفته تمرین با تیمش آماده دیدار با ذوب‌آهن شد و در ترکیب اصلی به میدان رفت. اتفاقی که این فصل فقط ۲ بار رخ داده بود و بشار در بازی‌های هفته سوم مقابل صنعت نفت آبادان و هفته ششم مقابل شهر خودرو به‌عنوان بازیکن اصلی در ترکیب قرار گرفت.

سومین بازی در ترکیب اصلی!

بشار که در ۱۲ بازی گذشته پرسپولیس بیش از نیمی از مسابقات را به خاطر دیر آماده شدن پس از مصدومیت کتف و البته حضور در اردوهای تیم ملی عراق از دست داده بود، در پست هافبک راست برای پرسپولیس به میدان رفت و یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود.

شاید باورتان نشود اما رسن غیر از آن دو مسابقه که ثابت بود و هر دو بار هم در نیمه دوم خیلی زود تعویض شد، یک نیمه در بازی با تراکتور، ۳۶ دقیقه مقابل استقلال، ۱۳ دقیقه مقابل سپاهان و ۳۴ دقیقه مقابل ماشین سازی به میدان رفته بود و بازی در فولادشهر سومین بازی او در ترکیب اصلی و هفتمین بازی‌اش در لیگ برتر بود کما اینکه او در بازی‌های حذفی مقابل ماشین‌سازی به میدان رفت اما دیدار با صنعت نفت را از دست داد.

باید در میانه زمین ببینیدش

بشار در نیمه نخست دیدار با ذوب‌آهن پایه‌گذار پنالتی پرسپولیس و گل اول سرخ‌ها بود و در نیمه دوم می‌توانست با گلزنی، نمایش خوب خودش را کامل کند اما ضربه چیپ او تیر افقی دروازه ذوب‌آهن را هدف قرار داد و این توپ گل نشد. یادمان نرفته در بازی با شهر خودرو هم که یک بازی خارج از خانه بود رسن نمایش با کیفیتی ارائه داد و دومین نمایش برتر این فصل سرخ‌ها هم با حضور او در خط میانی رقم خورده بود پس شاید حفظ این بازیکن و آماده نگاه داشتنش باید در اولویت برنامه‌های کادر فنی سرخ‌ها قرار بگیرد.

رسن که در اصل یک هافبک میانی و پاسور است و در پست ۱۰ بازی می‌کند در هافبک راست درخشید اما قطعاً در میانه میدان کارآیی بیشتری خواهد داشت همانطور که دیدیم در بازی ایران و عراق چطور در این پست درخشید و یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. رسن که به نظر می‌رسید گمشده خط میانی پرسپولیس بوده و با حضور او خط میانی سرخ‌ها در فاز حمله جان تازه‌ای گرفته در نقش یک پلی میکر می‌تواند خط آتش پرسپولیس را از رخوت در بیاورد و تکانی به آمار گلزنی مهاجمان پرسپولیس بدهد چرا که با حضور او قطعاً موقعیت‌های بیشتری نصیب مهاجمان این تیم خواهد شد و بالطبع تعداد گل‌های آنها نیز بیشتر خواهد شد.

در عین حال شاید برای بازی‌های خانگی مثل همین دیدار سه‌شنبه پیش رو شاید بهتر باشد کالدرون او را به مرکز میدان بیاورد و با کاستن از یکی از هافبک‌های تدافعی خط میانی تهاجمی‌تری بسازد هر چند تغییر ترکیبی که در فولادشهر جواب داده شاید در دستور کار مرد آرژانتینی نباشد.

به سود ریتم، به نفع علیپور

بشار با خلاقیت بالای خود می‌تواند کیفیت بازی پرسپولیس را ارتقا بخشد. بدون شک با سرعت، تکنیک و هوش بالای او انعطاف خط میانی پرسپولیس بیشتر خواهد شد و این دقیقاً همان چیزی بود که سرخ‌ها در یک سوم ابتدایی فصل از آن محروم بودند و کمتر شاهد این بودیم که حتی در روزهای برد کسی از نمایش تیم کالدرون تعریف و تمجید کند اما حالا با این هافبک خوش تکنیک شرایط می‌تواند تغییر کند.

رسن جدا از بالا بردن کیفیت بازی پرسپولیس و ریتم بخشیدن به حملات تیم می‌تواند برای علیپور یک فرشته نجات باشد. هر چند در فولادشهر امیری در نقش گلساز برای علیپور ظاهر شد اما قدر هافبک‌های پاسور و بازیساز را در هر تیم بیشتر از همه مهاجمان نوک می‌دانند پس حتما از این به بعد علیپور دعا خواهد کرد تا بشار همچنان در دسترس کالدرون باشد و در ترکیب قرار بگیرد تا او موقعیت‌های بیشتری برای گلزنی داشته باشد. درست همانطور که فرشاد پیوس سال‌ها با پاس‌های خط‌کشی شده محسن عاشوری گل می‌زد و جدا از هوش و قدرت تمام کنندگی خودش حتماً نیمی از موفقیت‌های خود را مدیون مهارت عاشوری در ارسال پاس‌های دقیق می‌داند.

وقت استفاده از او فرا رسیده

در عین حال اکنون که دیگر خبری از بازی‌های ملی نیست و بشار هم قید بازی‌های جام عرب را زده تا غیبتش در پرسپولیس طولانی‌تر نشود او در دسترس کالدرون خواهد بود و چنانچه مصدومیت سراغش نیاید می‌تواند تا قبل از تعطیلات نیم فصل پرسپولیس را به همان ریتم و ضرباهنگی که هوادارانش دوست دارد برساند و البته در کسب نتایج درخشان عنصری تعیین‌کننده برای سرخ‌ها باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیتر میزنید اس اس فلان وبهمان ولی لنگ حقیر هوچی گر رو‌حمایت میکنید خیلی پست هستید آدم های عوضی

      پاسخ ها

      • محمد

        پماد سوختگی یادت نره.خخخخخخ

    • محمدرضا هلاکویی

      باسلام.واقعا بشار حرف نداره.وجودش برای پرسپولیس لازمه.

    • محمدرضا هلاکویی

      باسلام.واقعا بشار حرف نداره.وجودش برای پرسپولیس لازمه.

    • بدون نام

      این هفته با گل گهر اگر بشاگردی توی دروازه باشه پرسپولیس نمیره باید پورهاشم هم توی ترکیب باشه

    • ع

      فقط عشقم پیروزی

    • بدون نام

      بشارجنتلمنی از سرزمین بابل(عراق)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج